نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 آبان 1402 - 10:59

نوای جنوب:مصرف ماهی‌های چرب مانند سالمون و ماهی تن می‌تواند به سلامت کلیه‌ها کمک کند. طبق یک مطالعه انجام شده، مصرف غذا‌های غنی از چربی‌های امگا ۳ ممکن است به کاهش سطح چربی در خون و همچنین کاهش اندک فشار خون کمک کنند.

نوای جنوب:آنچه می‌خورید یا می‌نوشید در عین حالی که می‌تواند برای سلامت شما مفید باشد، امکان دارد سلامت‌تان را نیز به خطر بیندازد و بر عملکرد اندام‌های حیاتی شما تأثیر بگذارد؛ بنابراین انتخاب غذا‌هایی که بر سلامت اندام حیاتی بدن تاثیر گذار هستند، بهترین گامی است که می‌توان برای حفظ سلامت کلی بدن برداشت.

یکی از اندام‌هایی که امکان دارد سلامت آن به دلیل تغذیه نادرست به خطر بیفتد، کلیه است که نقش مهمی در پاکسازی خون برای اطمینان از تشکیل ادرار و ترشح مواد زائد متابولیک بدن ایفا می‌کند. به گفته متخصصان سلامت، افزودن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی می‌تواند به پاکسازی و عملکرد بهتر کلیه‌ها کمک کند. در این مطلب به غذا‌هایی که می‌توانند در پاکسازی و سم زدایی کلیه‌ها موثر باشند اشاره کرده‌ایم.تبلیغ

آب

آب مهمترین نقش را در پاکسازی و سم زدایی کلیه‌ها ایفا می‌کند. البته به اعتقاد برخی از متخصصان نقش آب لزوما هم تعیین کننده نیست و می‌توان آن را در فهرست مواد غذایی قرار داد که ممکن است در پاکسازی کلیه‌ها موثر باشد، اما این مساله اثبات شده که آب رسانی به بدن می‌تواند تا حد زیادی به دفع سموم و مواد زائد و ترمیم طبیعی کلیه‌ها کمک کند.

قره قات (نوعی زغال اخته یا کرنبری)

«قره قات» نوعی زغال اخته است که به انگلیسی به آن کرنبری نیز می‌گویند. به گفته متخصصان سلامت، مصرف این نوع زغال اخته ممکن است به جلوگیری از عفونت دستگاه ادراری که اغلب باعث فشار روی مثانه و کلیه‌ها می‌‎شود، کمک کند.

ماهی‌های چرب

مصرف ماهی‌های چرب مانند سالمون و ماهی تن می‌تواند به سلامت کلیه‌ها کمک کند. طبق یک مطالعه انجام شده، مصرف غذا‌های غنی از چربی‌های امگا ۳ ممکن است به کاهش سطح چربی در خون و همچنین کاهش اندک فشار خون کمک کنند. فشار خون بالا یک عامل خطر برای بیماری کلیوی است، یافتن راه‌های طبیعی برای کاهش آن ممکن است به محافظت از کلیه‌ها کمک کند.

لیمو

لیمو یا پرتقال همچنین می‌تواند آب‌رسانی کافی به بدن را فراهم کند و به دفع سموم از کلیه کمک کند. این میوه‌ها ممکن است به دلیل وجود سطوح بالای سیترات در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند ادرار شما را کمتر اسیدی کنند که برای سلامت کلیه مفید است.

خیار

خیار دارای محتوای آب بالایی است و می‌تواند یک افزودنی شاداب کننده و آبرسان به رژیم غذایی شما باشد. علاوه بر این، خیار دارای اثر ادرارآور است که به پیشگیری از سنگ کلیه و عملکرد بهتر کلیه کمک می‌کند.

کرفس

کرفس یک سبزی کم کالری است که می‌تواند به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل کند و به افزایش تولید ادرار و دفع سموم از بدن کمک کند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کلیه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار