نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 مهر 1402 - 19:35

نوای جنوب: وزیر کشور گفت: نباید چند تاجر در تهران و جاهای دیگر از کالاهای همراه ملوان سود ببرند و به کسانی که در اصل این کار قرار دارند سود کمی برسد.

نوای جنوب: وزیر کشور گفت: نباید چند تاجر در تهران و جاهای دیگر از کالاهای همراه ملوان سود ببرند و به کسانی که در اصل این کار قرار دارند سود کمی برسد.

خلیج فارس: وزیر کشور گفت: نباید چند تاجر در تهران و جاهای دیگر از کالاهای همراه ملوان سود ببرند و به کسانی که در اصل این کار قرار دارند سود کمی برسد.

 

احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در کارگروه مبادلات مرزی در استانداری بوشهر اظهار داشت: درست نیست استانی در کنار دریا باشد و سهمش از دریا ناچیز و در حد واردات کالای همراه ملوان باشد؛ انتظار می‌رود در استانی با سابقه طولانی اقتصادی در تجارت، در زنجیره ارزش راهبردی، مسائل حوزه دریا به صورت خوب و قوی دیده شود.

وحیدی با بیان اینکه تجارت تنها منحصر به کشتی‌های چند هزار تنی نیست و بخشی از آن می‌تواند در شناورهای سنتی باشد،گفت: دولت به دنبال این است اقتصاد ملوان و فعالان این حوزه بهبود پیدا کند و لنج‌داران و ملوانان و مغازه‌داران به خوبی دیده شوند و گردشگری نیز برای ارتقاء معیشت مرزنشینان تقویت شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری ۱۵ سال است به موضوع اقتصاد دریامحور تأکید می‌کنند و این مهم باید در کشور جایگاه خود را داشته باشد. از این مزایا آنگونه که باید استفاده نشده و استان‌هایی که در جوار دریا هستند از جمله بوشهر باید حداکثر استفاده از اقتصاد دریامحور را داشته باشد و ابعاد فعال نشده اقتصاد دریامحور را فعال کند.

وی گفت: حدود دو هزار و ۵۰۰ شناور سنتی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۵۰۰ تن واردات ته‌لنجی انجام می‎‌دهند که ارز موردنیاز آنها فراتر از میلیارد دلار است و باید به نحوی مدیریت کرد تا این تجارت به بازار ارز لطمه نزند؛ با تدابیر صورت گرفته به زودی مصوبه سفر دوم شناورهای سنتی برای واردات کالای همراه ملوان ابلاغ می‌شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
وزیر کشور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار