نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 شهريور 1402 - 10:09

نوای جنوب:همان طور که از اسم این شهر هم مشخص است، عربستان برنامه دارد که تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی، در استان تبوک شهری به طول حدودا صد و هفتاد کیلومتر در راستای دریای سرخ در یک خط مستقیم شهری هوشمند و بر پایه هوش مصنوعی بسازد.

نوای جنوب:همان طور که از اسم این شهر هم مشخص است، عربستان برنامه دارد که تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی، در استان تبوک شهری به طول حدودا صد و هفتاد کیلومتر در راستای دریای سرخ در یک خط مستقیم شهری هوشمند و بر پایه هوش مصنوعی بسازد.همان طور که از اسم این شهر هم مشخص است، عربستان برنامه دارد که تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی، در استان تبوک شهری به طول حدودا صد و هفتاد کیلومتر در راستای دریای سرخ در یک خط مستقیم شهری هوشمند و بر پایه هوش مصنوعی بسازد.

شهر خطی هوشمند پیشنهادی در عربستان سعودی است که به گونه‌ای طراحی شده‌است که خودرو، خیابان یا انتشار کربن نداشته باشد. این شهر بر پایه هوش مصنوعی بهینه، کاملا متکی به انرژی‌های تجدید پذیر و مدنیزه خواهد بود. گفته می‌شود این شهر دارای فضای سبز بسیاری بوده و رفاه و سلامت مردم اولویت اول این شهر خواهد بود.

(عکس) شهر خطی، تاج جواهر برنامه بن‌سلمان برای عربستان

این شهر به طول ۱۷۰ کیلومتر بخشی از پروژه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است که به ادعای عربستان سعودی ۳۸۰۰۰۰ شغل ایجاد می‌کند و ۴۸ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کشور اضافه می‌کند. شهر «لاین» اولین توسعه در نئوم شهری با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلاری خواهد بود. در برنامه‌های این شهر جمعیتی بالغ بر ۹ میلیون نفر پیش‌بینی شده‌است.

(عکس) شهر خطی، تاج جواهر برنامه بن‌سلمان برای عربستان

از اکتبر ۲۰۲۲، کار حفاری در طول کل پروژه آغاز شد. شرکت‌های پیشرفته مهندسی در سطح جهانی، پروژه «لاین» را اجرا خواهند کرد که تحولی جهانی است که دنیا تاکنون شاهد آن نبوده‌است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بن سلمان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار