نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 تير 1402 - 22:42

نوای جنوب: نشست تخصصی و هم‌اندیشی کشاورزی دانش‌بنیان، تولیدمحور و اشتغال‌آفرین با رویکرد نخل و خرما، با حضور فرماندار ‌تنگستان، معاون عمرانی وی،  مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان، امام جمعه اهرم، معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، جمعی از مدیران شهرستان، اساتید دانشگاه‌های خلیج فارس بوشهر و دانشگاه آزاد اسلامی اهرم و کشاورزان تنگستانی و دشتستانی، در محل سالن اجتماعات دانشگاه ازاد اسلامی اهرم برگزار شد.

نوای جنوب:نشست تخصصی و هم‌اندیشی کشاورزی دانش‌بنیان، تولیدمحور و اشتغال‌آفرین با رویکرد نخل و خرما، با حضور فرماندار ‌تنگستان، معاون عمرانی وی،  مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان، امام جمعه اهرم، معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، جمعی از مدیران شهرستان، اساتید دانشگاه‌های خلیج فارس بوشهر و دانشگاه آزاد اسلامی اهرم و کشاورزان تنگستانی و دشتستانی، در محل سالن اجتماعات دانشگاه ازاد اسلامی اهرم برگزار شد.

 

فرماندار تنگستان در این نشست اظهار کرد: این نوع نشست‌هایی که با موضوعیت تخصصی کشاورزی‌ست، به جهت اهمیت موضوع سالها پیش می‌بایست در سطح دانشگاه‌های تنگستان برگزار می‌شد، که اکنون امیدواریم با توجه به برگزاری اولین نشست تخصصی کشاورزی با موضوع نخل و خرما، شاهد تداوم و استمرار آن در سطح همه دانشگاه‌ها باشیم.

 

احمد لطفی ضمن یادآوری اینکه دو‌ ظرفیت مهم بخش کشاورزی، شامل نخل و خرما در بخش مرکزی و آبزی‌پروری در بخش دلوار، در تنگستان بصورت بالقوه و بالفعل وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، دانشجویان استقبال چندانی از فضا و ظرفیت‌های دولتی نمیکنند؛ در حال حاضر بیش از هزار نفر از تسهیلات اشتغال‌زایی که از محل تسهیلات تبصره شانزده پرداخت می‌شود، چه بصورت خرد و چه بصورت کلان در تنگستان استفاده کردند، که کمترین سهم مربوط به قشر دانشجوست.

 

وی ضمن اشاره به اینکه محتوای این نشست‌های تخصصی به گونه‌ایست که از خروجی آن می‌توان در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری حوزه کشاورزی بهره برد، عنوان کرد: نتایج این نشست تخصصی در کیفیت محصول، افزایش میزان محصول و همچنین بهداشت و‌ سلامت محصول خرما اثرگذار خواهد بود.

 

لطفی افزود: یکی‌ از اهداف مهم ما، استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی مانند آب، خاک و محصول می‌باشد که به طور قطع نتایج خوبی در برخواهد داشت و در معیشت خانواده‌ها و اقتصاد منطقه نیز مثمر ثمر خواهد بود.

 

مقام عالی دولت در تنگستان تصریح کرد: در بخش مدیریتی و پشتیبانی، ضمن اقدامات خوبی مانند احداث سد خاییز و سد باهوش در تنگستان، نیاز داریم که اقدامات بیشتر و باکیفیت‌تری برای بهره‌برداری از منابع آب انجام دهیم تا اصلی‌ترین نیاز و مساله کشاورزان را پوشش دهیم.

 

وی همچنین گفت: در سال گذشته در همین حوزه آب کشاورزان، طرح مطالعاتی واشماری نخیلات که به گفته خیلی از کشاورزان اجرای آن غیر ممکن بود، با کمک و همراهی کشاورزان و توسط دولت صورت گرفت که این مهم در بخش کشاورزی نخل و شیوه‌ی آبیاری آنان بسیار مهم می‌باشد.

 

احمد لطفی با اشاره به اینکه تنگستان پس از دشتستان، دومین قطب تولید خرما در استان بوشهر است، خاطرنشان کرد: در بخش پشتیبانی دولتی از کشاورزان، با حوزه کشاورزی دشتستان فاصله داریم و این مهم باید بررسی شود. این مشکلات و کمبودهایی که بر حوزه کشاورزی تنگستان مرتب می‌باشد، از سالها پیش ایجاد شده که انشالله با برگزاری چنین نشست‌های تخصصی در حوزه‌ی کشاورزی، به یک سند مدون کارشناسی در حوزه نخیلات و کشاورزی برسیم و چشم‌انداز روشنی را برای کشاورزان رقم بزنیم.

 

فرماندار تنگستان ابراز امیدواری کرد که بزودی و با ایجاد زیرساختهای لازم در شهرک زیست‌فناوری و کشاورزی بخش دلوار، به رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی شهرستان کمک کنیم.













کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار