نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 بهمن 1401 - 21:01

نوای جنوب:کرامت عزیززاده، دوچرخه سواری گیلانی که با هدف ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و صلح و دوستی ۲۹ دیماه سفر خود را از بندر آستارا آغاز کرده بود پس از رکاب زنی ۱۴۰۷ کیلومتر روز سه شنبه به بوشهر رسید.

نوای جنوب:وی از سال ۱۳۸۱ سفر به دور ایران را آغاز کرده است و در طول ۲۰سال رکاب زنی افزون بر چندین سفر ایران گردی تاکنون به ۷۰کشور خارجی نیز با دوچرخه سفر کرده است.

عزیرزاده پس از کاشتن یک نهال در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر در گفت وگویی افزود: در سفر به کشورهای مختلف صلح طلبی مردم ایران را به گوش مردم جهان رسانده ام.

این ورزشکار گیلانی که در این سفرها تاکنون ۴۳هزار نهال غرس کرده است یادآورشد: هدف از این سفرها ترویج فرهنگ دوچرخه سواری به عنوان وسیله نقلیه سبز بین خانواده ها، حمایت از آبزیان دریای خزر ، احیای دریاچه ارومیه وترویج فرهنگ فعالیت های بشردوستانه است.

عزیزاده با اشاره به اینکه در این سفرها پس از رسیدن به مقصد چندین نهال بومی هر منطقه را غرس می کند گفت:در ۲۰ سال گذشته با هزینه شخصی به شهرهای مختلف ایران و کشورهای مختلف سفر کرده است.

وی با قدردانی از مهمان نوازی و خونگرمی مردم استان بوشهر افزود: در طول ۵۲ سال عمر تاکنون دارو مصرف نکرده است و برهمین اساس معتقد است برای داشتن خانواده سالم باید فرهنگ دوچرخه سواری بین مردم نهادینه شود.

عزیزاده اظهارکرد: مهمان نوازی مردم ایران باعث می شود تا خستگی، تشنگی و گرسنگی های طول مسیر عامل بازدارنده برای ادامه سفر نشود



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دوچرخه سواری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار