نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 بهمن 1401 - 20:54
رییس پلیس فتا خبر داد؛

نوای جنوب:نظر به اینکه در بررسی تجهیزات دیجیتال مکشوفه از متهم، مشخصات صدها شماره حساب و کارت بانکی استخراج شده، قطعا مبالغ کلاهبرداری و تعداد مالباختگان به مراتب بیشتر بوده که متهم با صدور قرار قضایی روانه زندان مرکزی بوشهر شده و تحقیقات تکمیلی با هماهنگی قاضی پرونده در اولویت ماموریت همکارانم قرار دارد.

نوای جنوب: 

  رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: کلاهبردار حرفه ای که به بهانه دریافت بیعانه در قالب درج آگهی دروغین کاریابی، فروش تجهیزات الکترونیک و دیجیتال، حیوانات خانگی و پرندگان در سایت های دیوار و شیپور و همچنین شبکه های اجتماعی از مردم کلاهبرداری می کرد، در شهرستان بوشهر شناسایی و دستگیر شد. 

  سرهنگ مهدی قاسمی افزود: از کلاهبردار دستگیر شده که اهل یکی از استانهای همجوار و دارای سوابق متعدد کیفری بویژه کلاهبرداری اینترنتی بوده، چندین دستگاه تلفن همراه و کارت حساب بانکی کشف شده که از آنها برای پوشاندن ردپای مجرمانه خود استفاده می کرده است.

به گفته رییس پلیس فتا، تاکنون بیش از 103 مالباخته از استانهای سراسر کشور مرتبط با این پرونده شناسایی شده اند که 8 نفر از آنها ساکن استان بوشهر هستند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیر شده تاکنون به بیش از دو میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرده، ولی نظر به اینکه در بررسی آزمایشگاهی از تجهیزات دیجیتال مکشوفه از وی، مشخصات صدها شماره حساب و کارت بانکی استخراج شده، قطعا مبالغ کلاهبرداری و تعداد مالباختگان به مراتب بیشتر بوده که متهم با صدور قرار قضایی روانه زندان مرکزی بوشهر شده و تحقیقات تکمیلی تخصصی با هماهنگی قاضی پرونده تا مشخص شدن تمامی زوایای پنهان و ابهامات پرونده در اولویت ماموریت همکارانم قرار دارد.

سرهنگ قاسمی در خاتمه ضمن اعلام اینکه کارشناسان پلیس فتا در سراسر کشور بصورت شبانه روزی جهت تقویت امنیت پایدار در فضای مجازی و مقابله با مجرمین سایبری مشغول فعالیت هستند، به هم استانی ها توصیه کرد: برای مصون ماندن از آسیب‌های احتمالی فعالیت های اقتصادی اینترنتی، از پرداخت وجوه نظیر بیعانه و پیش پرداخت قبل از دریافت و مشاهده کالا و خدمات مورد توافق، خودداری کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کلاهبرداری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار