نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 آبان 1401 - 13:44
وزش باد لیمر در اواخر هفته

نوای جنوب:انتظار می رود سرعت وزش باد جنوب شرقی طی سه شنبه و چهارشنبه گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و سرعت تندباد با مولفه شمالی در روز پنج شنبه گاهی به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت برسد.





نوای جنوب:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در روزهای پنجشنبه و جمعه گفت: از بعدازظهر سه شنبه خلیج فارس در قسمت‌های شمالی و مرکزی مواج و متلاطم خواهد بود.فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار کرد: طی این مدت گاهی بر پوشش ابر افزوده خواهد شد و در برخی از ساعات وقوع ناپایداری‌های جوی در سطح استان و روی دریا دور از انتظار نیست؛ فعالیت سامانه بارشی به‌صورت رعدوبرق، رگبار پراکنده باران و وزش تندباد لحظه‌ای در روزهای پنجشنبه و جمعه از شدت بالاتری برخوردار باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به شروع ناپایداری های جوی از چهارشنبه و تشدید آن طی روزهای پنج شنبه و جمعه، پیش بینی می شود طی این مدت ضمن وقوع اولین بارش پاییزی همراه با رعد و برق و وزش باد روی خلیج فارس و در سطح استان، خلیج فارس نیز به تناوب به سبب وزش باد شدید جنوب شرقی و تندبادهای بامولفه شمالی مواج و متلاطم باشد.

شکوهی‌پور نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داد.

وی تاکید کرد: از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایقهای صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر (به ویژه مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس) و شنا خودداری شود و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: انتظار می رود سرعت وزش باد جنوب شرقی طی سه شنبه و چهارشنبه گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و سرعت تندباد با مولفه شمالی در روز پنج شنبه گاهی به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت برسد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باران

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار