نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 مهر 1401 - 22:20

نوای جنوب:نشست علنی شورای شهر بوشهر در شرایطی برگزار شد که جعفر پورکبگانی عضو این شورا در اعتراض به هیات رئیسه که دستور کار جلسات را مطابق قانون 24 ساعت قبل به اعضا اطلاع نمی دهند، از مشارکت در رای خودداری کرد.

نوای جنوب:نشست علنی شورای شهر بوشهر در شرایطی برگزار شد که جعفر پورکبگانی عضو این شورا در اعتراض به هیات رئیسه که دستور کار جلسات را مطابق قانون 24 ساعت قبل به اعضا اطلاع نمی دهند، از مشارکت در رای خودداری کرد.

به گزارش خلیج فارس؛ ایمان زندی نیا دبیر جلسه شورا نیز اشکال پورکبگانی را متوجه خود دانست که باید دید در آینده مرتفع می شود یا خیر؟

پورکبگانی اظهار کرد: همانطور که در جلسه قبل اعلام کردم تا وقتی طبق آئین نامه دستور کار جلسات 24 ساعت قبل به اطلاع اعضا نرسد که بتوان بررسی کاملی داشت، رای نمی دهم.

در این جلسه پرونده مناقصه شرکت تامین نیروی انسانی در بخش اداری مطرح شد که طبق معمول، شهرداری با تاخیر شورانشینان را در جریان گذاشته بود، با این حال برخی اعضا که نسبت به این رویه معترض بودند، مخالفت با مناقصه و تایید نکردن آن را به ضرر کارگران شرکتی می دانستند و معتقدند بودند مشابه گذشته، توپ به زمین شهرداری افتاده است.

در همین خصوص ایمان زندی نیا و مهرزاد آسایش با بیان اینکه در اعتراض به این رویه شهرداری، رای ممتنع می دهند. در همین خصوص لوایح تامین نیروی انسانی به صورت لب مرزی تایید شد.

در حاشیه این اتفاق، حسین حیدری شهردار بوشهر با بیان اینکه سهل انگاری همکاران باعث شده که ما در جلسه شورا سرمان پایین باشد، گفت: اگر عضو شورا بودم، به این لوایح رای نمی دادم.

وی سپس خطاب به قنبرپور معاون مالی و اداری شهرداری که در جلسه حضور داشت گفت که موضوع نیروی انسانی زیرمجموعه شماست و در این موارد باید پاسخگو باشید.

در ادامه، لایحه شهرداری درباره مصالحه با مالک واحد مسکونی در خیابان شهدای مسجد توحید مطرح شد که پورکبگانی عضو شورا اعتراض کرد: چرا ملکی که در اولویت های بودجه نیامده، به صحن می آید؟ اگر قرار است محبنی هم به افراد کنید، خانواده شهید قادریان مدتهاست در نوبت بررسی هستند.

با این حال، هنرمند مسئول املاک شهرداری معتقد بود که چون زمان کارشناسی این ملک رو به اتمام است، درصورت عدم تایید شورا، باید منتظر کارشناسی جدید و هزینه مضاعف بود، درحالی که سال 97، با 270 میلیون تومان می شد آن را خرید.

نهایتا با تصمیم اعضای شورا، لایحه مذکور تصویب نشد. 

در پایان، شهردار از همکار خود برای مطرح کردن آن به این شکل که تایید شورا را در پی نداشت انتقاد کرد و از رییس شورا خواست که از دستور کار خارج کند که نیک روش گفت رای گیری شده است.

تصویب پرحاشیه کمیسیون بانوان و خانواده

از دیگر حواشی، تصویب کمیسیون بانوان و خانواده بود، درحالی که دو بانوی عضو شورا یعنی خاتون هلال بحر و شهناز پولادی در جلسه نماندند و پورکبگانی نیز غیبت داشت. گویا این کمیسیون در راستای سپردن ریاست به خدیجه گرشاسبی که در سال اول شورا رییس کمیسیون فرهنگی بود انجام شد. 

پورکبگانی رییس کمیسیون فرهنگی شورا نسبت به ایجاد کمیسیون جدید انتقاد کرد و گفت: درحالی که 5 کمیسیون و یک مرکز پژوهش داریم که جلسات آن به حدنصاب نمی رسد، ایجاد یک کمیسیون دیگر با چه هدفی است؟ اگر این کمیسیون تصویب شود، من در راستای شفاف سازی و اطلاع مردم، در آینده جزییات حضور اعضای کمیسیون ها و زمان بندی تشکیل آنها را اطلاع رسانی می کنم.

نهایتا بعد از توقف جلسه به دلیل همزمانی با اذان مغرب و در بخش دوم جلسه در غیاب سه عضو شورا، ایجاد کمیسیون بانوان و خانواده تصویب شد.

تعلل شهرداری برای پیگیری پارکینگ طبقاتی

در این جلسه عبدالخالق برزگرزاده از تعلل شهرداری برای پیگیری پارکینگ ساختمان تجاری خورشید حاجیان (روبروی پارک خلیج فارس) که ملک شهرداری محسوب می شود انتقاد کرد.

وی گفت: قرار بوده سرمایه گذار این مجتمع، همزمان با پروژه خودش، پارکینگ طبقاتی که باید تحویل شهرداری دهد را نیز تکمیل کند، ولی با گذشت چندین سال هیچ اقدامی انجام نشده و شهرداری هم پیگیری نکرده است.

برزگرزاده همچنین خواستار تعیین تکلیف سازه های باقی مانده اسکله تفریحی بوشهر در مجاورت رستوران رافائل شد که قرار بوده در سالیان قبل طی تفاهم نامه ای از میراث فرهنگی به شهرداری سپرده شود.

حیدری شهردار بوشهر انتقاد پورکبگانی درباره پارکینگ طبقانی را درست برشمرد و گفت: متاسفانه درباره برخی از این ساختمان ها مشکلات حقوقی شکل گرفته و اینطور نبوده که مانع از اجرای پارکیتگ شده، ولی همچنان پیگیری انجام می دهیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهرداری بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار