نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 تير 1401 - 18:16

نوای جنوب:نهضت مسکن در شهر بوشهر هم اجرایی شود/ اظهارات عضو شورا درباره تبدیل خیابان انقلاب به پیاده راه/ مشکلات خانه خدمات اجتماعی بوشهر

نوای جنوب:

 

 نایب رییس شورای شهر بوشهر با انتقاد از شهرداری بابت عدم ارائه گزارش درباره عملکرد سه ماهه، نتیجه مصوبات و جلسات شورا در مساجد گفت: این وضعیت به ذهن متبادر می کند که انگار با ترازوی شورای شهر چیزی نمی کشند!

  در نشست علنی شورای شهر بوشهر که در آن جعفر پورکبگانی رییس و عبدالخالق برزگرزاده به دلیل سفر حج غایب بودند، شهناز پولادی نایب رییس شورا در نطق پیش از دستور خود گفت: یکی از مصوبات شورا این بود که هر سه ماه شهرداری گزارش عملکرد بودجه ای و پیشرفت پروژه ها را ارائه کند، ولی اکنون وسط تیرماه هستیم و با وجود نامه ای که دو هفته پیش دادیم، هنوز گزارشی از شهرداری نرسیده است.

زمانی که قنرپور معاون مالی شهردار گفت که منتظر اطلاع شورا بودیم تا گزارش را در جلسه ارائه کنیم، پولادی گفت: شهرداری همانطور که لوایح را می فرستد، باید برای گزارش عملکرد هم اقدام کند و نیاز به اطلاع شورای شهر نبوده است.

پولادی خواستار آن شد تا همین هفته گزارش مصوبات شورای ششم از ابتدای کار، گزارش پیگیری موارد مطرح شده در جلسات اعضای شورا در مساجد محلات و گزارش سه ماهه مالی و عمرانی شهرداری به شورای شهر ارسال شود.

 

حیدر رفاهی عضو شورای شهر نیز در نطق خود از تاخیر شهرداری در ارائه گزارش عملکرد سه ماهه ابتدای سال و سرنوشت پروژه های مهمی نظیر تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی انتقاد کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های خانه خدمات اجتماعی در کنار تقاطع میدان آزادی گفت: این مجموعه توسط فرد خیری برپا شده و روزانه به طور میانگین بیش از 30 متکدی را نگهداری می کند، اما کمک شهرداری به آن ناچیز است و سایر مجموعه ها مثل استانداری و بهزیستی هم کمکی نمی کنند که باید از طریق شورای شهر پیگیری شود.

 

وحید نیک روش رییس کمیسیون عمران شورای شهر نیز با اشاره به طرح دولت سیزدهم برای احداث 4 میلیون مسکن گفت: اما در شهر بوشهر اتفاق خاصی در این زمینه مشاهده نکرده ایم. مسئولان راه و شهرسازی این توجیه را مطرح می کنند که اجرای طرح های مسکن در شهر بوشهر، عالیشهر را از رونق می اندازد، درحالی که با این شیوه حق مردم شهر بوشهر از طرح مسکن دولتی نادیده گرفته می شود.

وی با اشاره به زمین هایی که برای تعاونی های مسکن در شهر بوشهر داده شده ولی در مهلت مقرر اقدامی نکرده اند، گفت: مسئولان شهرستان باید این زمین ها را پس گرفته و برای اجرای نهضت مسکن برای شهروندان مستاجر استفاده کنند.

نیک روش همچنین در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به اینکه میدان انقلاب و برخی معابر فرعی پیرامون آن در طرح تفصیلی شهر به عنوان پیاده راه مشخص شده، خواستار نشستی با اصناف فعال در این محدوده برای آماده سازی جهت اجرای پیاده راه شد. به گفته وی، در هسته های مرکزی شهرهایی نظیر تهران، کرمان، تبریز و همدان نیز پیاده راه اجرا شده و موفق بوده و برای میدان انقلاب نیز پس از فرهنگ سازی و آماده کردن جامعه، طرح مذکور اجرا شود.

 

در ادامه این جلسه، لوایح ارسالی شهرداری مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آنها پیشنهاد نامگذاری پایانه مسافری شهرداری به شهید مجید بشکوه شهید بود که شهید شاخص روز بوشهر در سال گذشته بود. این لایحه با رای همه 7 عضو شورا مصوب شد.

همچنین مناقصه بیمه تکمیلی کارکنان و بیمه مسئولیت مدنی شهرداری که شرکت حکمت صبا برنده آن بود تایید شد. مهرزاد آسایش به عنوان مخالف این لایحه معتقد بود چون این شرکت 43 درصد از قیمت تعیین شده توسط شهرداری هم نرخ پایین تر اعلام کرده، درباره اجرای تعهداتش تردید جدی است.

همچنین انتخاب شرکت حسابرس شورای شهر برای بررسی بودجه 1400 شهرداری مصوب شد. قیمت آن نیز 150 میلیون تومان اعلام گردید.

در ادامه با اعلام نایب رییس شورای شهر مبنی بر اینکه یک نامه داریم که باید به صورت غیرعلنی برگزار شود، جلسه شورا به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار