نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 09 ارديبهشت 1401 - 10:03
صادر شد

نوای جنوب:مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهربه مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها پیام تبریکی صادر کرد.





نوای جنوب:به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، متن پیام هوشنگ رستم‌پور شهیدی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و امرهم شوری بینهم

شکل گیری نهاد شورا ریشه در آموزه های دینی ما و برگرفته از تعالیم الهی و توصیه موکد دین مبین اسلام در جهت همفکری و مشورت در امور است و در واقع فرایند واگذاری امور به مردم و نقش آفرینی شهروندان در تعیین سرنوشت خویش است.

امر شورا و مشورت از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و به دستور بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل (ره) در جهت اهداف بلند و انقلابی و تحقق اصل هفتم و صدم قانون اساسی تاسیس شد و در همین راستا نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده ، یادآور مردم سالاری دینی و و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

نهم اردیبهشت که در تقویم رسمی کشور به نام روز شورا‌ها نامگذاری شده، فرصتی است برای قدردانی از شورا‌های شهر و روستا که با اندیشه و اتکا به خرد جمعی در جهت حل مشکلات در سطح محلی تلاش می‌کنند و با نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری‌ها زمینه خدمت‌رسانی مطلوب و هر چه بهتر به شهروندان را فراهم می‌نمایند.

توفیق شوراهای اسلامی دستیابی به هدف، سرمایه‌ی ارزشمند «اعتماد عمومی» را افزایش می ‌بخشد و زمینه‌ساز حضور پرنشاط مردم در همه‌ی عرصه‌های پیشرفت و توسعه‌ی کشور می‌شود.

مطابق با بیانات مقام معظم رهبری، شوراها؛ نهادی برگرفته از اسلام است که در راستای تحقق برخی اصول قانون اساسی با تقویت نقش مردم در ساختارهای تصمیم گیری برای حل عمل گرایانه مشکلات عینی و مشخص در شهر و روستا تشکیل شده است.

اینجانب بر خود لازم می دانم این روز بزرگ را حضور ارزشمند تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا به ویژه عزیزانی که در جایگاه شورای اسلامی شهر در ادوار پنجگانه قبل خدمت ارزنده ای داشته اند و اعضای دوره ششم که خدمتگزار صدیق مردم در استان ولایتمدار بوشهر هستند تبریک و شادباش عرض نموده و سربلندی و سرافرازی بیش از پیش در راه تحقق جامعه شهروند مدار و شهر و روستا‌هایی آبادتر ، تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار دولت مردمی و ایران قوی با عملیاتی شدن شعار گام تمدن ساز ، شهرداری مردمی ، شهر متعالی از ایزد متعال مسئلت دارم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دکتر رستم پور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار