نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 ارديبهشت 1401 - 15:35

نوای جنوب:مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: با ابلاغ شیوه‌نامه شورای پژوهش مدیریت شهری از سوی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور این شورا در استان تشکیل خواهد شد.





نوای جنوب:مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: با ابلاغ شیوه‌نامه شورای پژوهش مدیریت شهری از سوی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور این شورا در استان تشکیل خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، هوشنگ رستم‌پور شهیدی با اشاره به تشکیل شورای پژوهش مدیریت شهری در استان بوشهر اظهار داشت:  در اعضای این شورا نماینده شهرداران استان و نماینده شورای اسلامی شهر و نیز دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه حضور دارند.
 
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه پژوهش در مدیریت شهری و شهرداریها، اهداف عمده تشکیل این شورا سیاست‌گذاری، هدایت و ایجاد وحدت رویه در فرآیند انجام طرح های مطالعاتی و فعالیت‌های پژوهشی حوزه مدیریت شهری ، نهادینه کردن فرهنگ پژوهش محوری در حوزه مدیریت شهری است.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر اضافه کرد:  با تدوین شیوه‌نامه و تشکیل این شورا، بررسی اولویت‌های پژوهشی شهرداری و سازمان‌های تابعه و همچنین هدفمند کردن امور پژوهش در شهرداری به جهت دستیابی به منابع علمی و کاربردی روز دنیا در جهت تحقق اهداف کلان مدیریت شهری گام های موثری در پیش خواهیم داشت.

رستم‌پور افزود: شهرداریها و شوراهای اسلامی شهر در دوره ششم اولویت‌ها و مسئله‌هایی دارند و شورای پژوهش‌ باید برای آنها محتوای علمی و پشتوانه‌های پژوهشی تهیه کند و شورا و شهرداریهای استان را در تحقق برنامه‌ها یاری رساند.

وی تدوین فرایند رسیدگی به طرح‌های پژوهشی و تائید شورای پژوهش برای اجرایی شدن هر نوع پروژه مطالعاتی در شهرداریها را الزامی دانست و تصریح کرد: از این پس شورای پژوهشی یکی از ارکان اصلی پژوهش‌ها است که وظیفه راهبری پروژه‌های مطالعاتی با هدف ارتقای توان علمی مدیریت شهری و اولویت‌بندی و حل مسائل و مشکلات پیش‌روی شهرداری‌ها و شورا‌ها و انتظام‌بخشی به اقدامات و هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی این نهاد می باشد.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر ادامه داد : در این دستورالعمل اهداف و ترکیب اعضای شورا، مشتمل بر شورای پژوهش استان و شورای پژوهش شهرداری مرکز استان، وظایف و اختیارات شورا، وظایف دبیر شورا، محل دبیرخانه شورا و نحوه تشکیل جلسات و نظارت و پایش عملکرد شورا تشریح شده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دکتر رستم پور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار