نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 اسفند 1400 - 13:55

نوای جنوب:شرکت مخابرات ایران سود سهام عدالت را نپرداخته و همین موضوع سازمان بورس را شاکی کرده است. به گفته محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، شرکت مخابرات از پرداخت سود سهام عدالت سال گذشته امتناع می‌کند.

نوای جنوب:به گزارش کاماپرس، باغستانی اعلام کرده که با توجه به عدم پرداخت سود مشارکت سال قبل توسط شرکت مخابرات، اقدامات حقوقی علیه این مجموعه انجام و از مخابرات به مراجع حقوقی شکایت شده است. زیرا این شرکت در چارچوب قوانین و مقررات موجود، سود سهام عدالت را واریز نکرد. به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، 36 شرکت بورسی در پرتفوی سهام عدالت حضور دارند که از بین آن‌ها، سه شرکت پتروشیمی جم، گل گهر و مخابرات سود سال گذشته را واریز نکردند.دو شرکت پتروشیمی جم و گل گهر با افزایش سرمایه، به جای توزیع سود سهامداران عدالت، آن را به صورت سهام جدید جبران کردند. اما مخابرات هیچ اقدامی صورت نداد و مطابق قانون رفتار نکرده است.

طبق سخنان باغستانی، انتظار می‌رود که سود مجمع سال گذشته و امسال مخابرات به طور همزمان واریز شود. در صورتی که مخابرات اقدام به پرداخت یکجای سود خود کند، همه این مبلغ به حساب سهامداران منتقل خواهد شد.

زمان واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران

براساس آخرین اخبار منتشر شده و به گفته مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، سود این سهام از بیست و یکم اسفندماه سال جاری به حساب سهامداران واریز می‌شود. این مبلغ سود از تجمیع واریزی‌های شرکت‌های موجود در پرتفوی سهام عدالت به سهامداران پرداخت خواهد شد. سهامداران برای دریافت این مبلغ حتما باید در سامانه سجام ثبت نام شده و شماره حساب جاری مورد قبول را به نهاد ذی ربط ارائه داده باشند. در غیر این صورت امکان واریز سود این سهام برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
سهام عدالت

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار