نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 09 دي 1400 - 22:27

نوای جنوب: طرح محوری دولت سیزدهم درخصوص مسکن می باشد که در این راستا شعار احداث سالانه یک میلیون خانه جدید داده شده و سهم بوشهر از این تعداد هم 13 هزار واحد مسکونی در سال اعلام گردیده است.

نوای جنوب:طرح محوری دولت سیزدهم درخصوص مسکن می باشد که در این راستا شعار احداث سالانه یک میلیون خانه جدید داده شده و سهم بوشهر از این تعداد هم 13 هزار واحد مسکونی در سال اعلام گردیده است.

به گزارش خلیج فارس؛ متقاضیان مسکن با ‏رعایت چهار شرطِ تأهل یا زنان سرپرست خانوار، عد‌‌‌‌‌‌‌م مالکیت، استفاد‌‌‌‌‌‌‌ه ‏نکرد‌‌‌‌‌‌‌ن از امکانات د‌‌‌‌‌‌‌ولتی از ابتد‌‌‌‌‌‌‌ای انقلاب د‌‌‌‌‌‌‌ر بخش زمین و ‏مسکن و ۵ سال سابقه سکونت ‏د‌‌‌‌‌‌‌ر شهر مورد‌‌‌‌‌‌‌ تقاضا، امکان ثبت ‌نام را د‌‌‌‌‌‌‌ر سامانه دارند، مهلتی که تا 15 دی ماه تمدید شده است. 

در این طرح برای متقاضیان کلانشهرها 450 میلیون تومان، مراکز استان ها 350 میلیون تومان و سایر شهرها 250 میلیون تومان پرداخت شود که اقساط آن بعد که ساخت مسکن به پایان رسید شروع می شود.

نام نویسی بیش از 20 هزار بوشهری

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تاکنون 20 هزار و 700 نفر در استان در طرح جهش تولید مسکن نام نویسی کرده‌اند.

فرزاد رستمی با بیان اینکه ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن تا 15 دی تمدید شده، افزود: در گناوه و جم ثبت‌نام آغاز نشده که با تامین زمین به مرور در این شهر‌ها نیز ثبت‌نام آغاز می‌شود، برای برخی شهرها نیز که زمین در آن وجود ندارد، شهرهای جدید جهت تامین مسکن پیش بینی شده، مثلا متقاضیان شهر بوشهر می توانند در عالیشهر صاحب خانه شوند، شهرهای عسلویه و نخل تقی هم که محدودیت زمین دارند، در شهر جدید نایبند آماده سازی زمین کلید خورده است.

به گفته وی، امکان ثبت نام برای بانوان مجرد بالای 35 سال سن و آقایان مجرد بالای 45 سال سن فراهم شده است. همچنین معلولین جسمی بالای ۲۰ سال سن و بیماران خاص نیز با دریافت گواهی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌توانند در این سامانه نام نویسی کنند.

آورده اولیه 40 میلیون تومانی

رستمی افزود: برای این طرح قسط اولی که مرد‌‌م ‏باید‌‌ بپرد‌‌ازند‌‌ حد‌‌ود‌‌ 40 میلیون ‏تومان است. البته این آورده اولیه برای د‌‌هک های پایین تحت پوشش کمیته ‏امد‌‌اد‌‌ که همان د‌‌هک ‌های ‏اول تا سوم هستند‌‌ 20 میلیون تومان اما سایر مرد‌‌م باید‌‌ همان مبلغ اعلامی را باید ‏پرد‌‌اخت کنند‌‌. ‏

میزان وام ساخت در بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: براساس مصوبات شورای پول و اعتبار، برای بوشهر به عنوان مرکز استان جهت ساخت مسکن 350 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود و برای سایر شهرها نیز 250 میلیون تومان خواهد بود و انتظار می رود با آورده اولیه افراد، رقم مناسبی برای به نتیجه رساندن پروژه باشد.

اقساط چقدر است؟

رستمی درباره پرد‌‌اخت اقساط تسهیلات پرداختی خانه‌های طرح جهش تولید‌‌ مسکن هم اظهار کرد: اقساط از زمان تحویل خانه ها که عمدتا 2 ساله است دریافت می شود. 

وی درباره اقساط آن هم می گوید: چون قرار است نیمی از اقساط را دولت تقبل کند، مبلغ پرداختی مردم کمتر از نرخ های متعارف است، مثلا قسط وام 450 میلیونی کلانشهرها، 4 میلیون تومان اعلام شده، بر همین اساس وام های 350 و 250 میلیونی که شامل استان بوشهر است اقساط آن پایین تر است. البته اطمینان داریم برای کمک به خانه دار شدن مردم، شورای پول اعتبار میزان اقساط  را کمتر خواهد کرد، بنابراین از متقاضیان درخواست داریم نام نویسی کرده و از این شرایط برای خانه دار شدن بهره مند شوند.

خودمالک ها می توانند از این طرح برخوردار شوند

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر با اشاره به اینکه خودمالک ها هم می توانند از این طرح برخوردار شوند، اظهار داشت: متقاضیان مشمول می‌توانند برای ثبت نام در نهضت ملی جهش تولید مسکن در سایت ورود و پس از نام نویسی و تایید، از تسهیلات 300 میلیون تومانی در قالب این طرح استفاده کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
مسکن

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار