نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 آذر 1400 - 19:51

 نوای جنوب:استاندار بوشهر با تأکید بر پیوند بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی خود را به دانشگاه‌ها واگذار کنند.

نوای جنوب:استاندار بوشهر با تأکید بر پیوند بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی خود را به دانشگاه‌ها واگذار کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان بوشهر با اشاره به نقش مهم پژوهش در عرصه‌های گوناگونی اظهار داشت: در طرح تحول دانشگاه امام حسین (ع)، فعالیت دانشگاه‌هایی از دیگر کشورها بررسی و مشخص شد هر کدام از این دانشگاه‌ها به نوعی هر کدام به یک بخشی از صنعت، وزارتخانه و بخش‌های دفاعی و امنیتی آن کشور وابسته هستند.

وی با بیان اینکه در این بررسی مشخص شد هر دستگاه متولی و کارفرما و حامی یک دانشگاه است تصریح کرد: این دستگاه‌ها از طریق واگذاری فعالیت‌های خود به نهادهای آموزشی و پژوهشی نیازهای آنان پاسخ می‌دهد.

استاندار بوشهر توجه به آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی از جمله پارک علم و فناوری، دانشگاه، مراکز آموزشی و پژوهشی وجود دارد که باید با هم هم‌افزایی و تعامل داشته باشند.

محمدی‌زاده باتأکید بر هماهنگی بین دانشگاه‌های استان بوشهر در حل مشکلات یکدیگر تصریح کرد: هم‌افزایی دانشگاه‌ها و بخش‌های صنعتی باید سبب رونق و پیشرفت شهر و استان بوشهر شود.

وی پیوند بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی باید تا سال آینده پیوند و اتصال شکل گرفته باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مسئولان در این راستا کمک‌های لازم انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: می‌توان با یکسری مقررات فرایند پیوند و اتصال دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقی تسریع شود.

محمدی‌زاده تأکید کرد: در جلسه شورای اداری استان بوشهر در واگذاری فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان به دانشگاه‌ها تأکید می‌شود و باید این مهم در هر اداره و دستگاه تعریف شود.

وی اضافه کرد: سال آینده سال متفاوتی در فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌های استان بوشهر داشته باشیم و شاهد شاخص‌های بهتری در حوزه تعامل دانشگاه و صنعت باشیم.





























کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار