نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 آذر 1400 - 17:47
صبح امروز

نوای جنوب: استاندار بوشهر با اشاره به جایگاه این استان در اجرا طرح‌های آبزیپروری و خرما خواستار تشکیل قرارگاه تخصصی سیاست‌گذاری پرورش ماهی، میگو و تولید خرما در استان بوشهر شد.

نوای جنوب: استاندار بوشهر با اشاره به جایگاه این استان در اجرا طرح‌های آبزیپروری و خرما خواستار تشکیل قرارگاه تخصصی سیاست‌گذاری پرورش ماهی، میگو و تولید خرما در استان بوشهر شد.


دکتر احمد محمدی‌زاده در نشست با تولیدکنندگان مولد میگو پرورشی استان بوشهر ظرفیت‌های این استان در عرصه تولید محصولات مختلف کشاورزی و شیلات را برشمرد و اظهار داشت: این استان از توانمندی بالایی در اجرا طرح‌های پرورشی آبزیان و خرما است که قطب تولید این محصولات شناخته می‌شود.

وی باتأکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های پرورش آبزیان و تسریع در اجرا پروژه‌های عمرانی این عرصه گفت: مولد میگو یکی از زیرساخت‌های مهم در پرورش میگو محسوب می‌شود که باید در این زمینه اقدامات لازم در عرضه تولید لارو میگو عاری از بیماری انجام شود.

استاندار بوشهر پرورش ماهی و میگو و تولید خرما را از محصولات مهم و استراتژیک استان بوشهر دانست و تصریح کرد: برای سیاست‌گذاری در پرورش ماهی، میگو و تولید خرما لازم است قرارگاه تخصصی با حضور تولیدکنندگان و کسانیکه در این عرصه فعالیت می‌کنند تشکیل شود.

محمدی‌زاده حل مشکلات تولید محصولات یاد شده را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید بر اساس مطالبات تولیدکنندگان راهکارهای اساسی تدوین و عملیاتی شود.

وی تقویت مراکز تحقیقاتی کشاورزی و پژوهشکده میگو را یک ضرورت دانست و افزود: در ‌تولید مولد میگو عاری از بیماری مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر باتأکید بر تولید میگو پرورشی بر اساس تکنولوژی و فناوری‌های نوین تصریح کرد: اکنون تولید میگو پرورشی در هر هکتار به‌صورت متوسط 4 تن و لازم است با استفاده از تکنولوژی جدید راندمان تولید افزایش یابد.

محمدی‌زاده، واگذاری اراضی ساحلی برای پرورش میگو را منوط به استفاده از تکنولوژی جدید دانست و تأکید کرد: شرط واگذاری زمین ساحلی برای پرورش میگو استفاده از روش‌های فوق متراکم و متراکم است که تولید این آبزی تا چند برابر افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا پرورش‌دهنده میگو سالانه 2 بار از استخر میگو پرورش دهند و محصول برداشت کنند.


















کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار