نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 مهر 1400 - 14:48

نوای جنوب:فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری‌ اسلامی ایران گفت: در نیروی دریایی افتخارمان این است که هر جا نیاز‌مند باشیم می‌توانیم به توان و تخصص داخلی اعتماد و تکیه کنیم.

نوای جنوب:فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری‌ اسلامی ایران گفت: در نیروی دریایی افتخارمان این است که هر جا نیاز‌مند باشیم می‌توانیم به توان و تخصص داخلی اعتماد و تکیه کنیم.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیرفاضل نیا فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش و امیرنصیری فرمانده پایگاه دریایی بوشهر امروز از مرکز تحقیقات آبزیان، مرکز نوآوری توسعه فناوری دریا و آزمایشگاه‌ها و سیمیلاتور سامانه قدر دانشگاه خلیج فارس بازدید کردند و با توانمندی‌های این دانشگاه در حوزه دریا آشنا شدند.

 امیر دریادار ایرانی سپس در جمع مسئولان دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیان کرد: از آنجا که مرکز تخصصی آموزشی نیروی دریایی ارتش در بوشهر دایر شده است و آموزش قبل و هنگام کار نیرو‌ها را بر عهده دارد، اولویت اول ما برقراری ارتباط با مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزشی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از توانمندی‌های دانشگاه خلیج فارس در حوزه دریا بازدید کرد

او گفت: در نیروی دریایی افتخارمان این است که هر جا نیاز‌مند باشیم می‌توانیم به توان و تخصص داخلی اعتماد و تکیه کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مجموعه متنوعی از درخواست‌های خود را به دانشگاه خلیج فارس اعلام خواهیم کرد، و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های مراکز کارآفرینی موجود در دانشگاه بهره ببریم.

امیردریادار ایرانی، بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه خلیج فارس در زمینه‌های مورد نظر تاکید کرد و ادامه داد: این دانشگاه محوری‌ترین حوزه‌ای که دنبال می‌کند دریا است و این برای ما قابل توجه است.

او عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش، نماد مناسبی را که یادآور عملیات‌های نیروی دریایی به ویژه عملیات مروارید است به خواست دانشگاه خلیج فارس برای نصب در فضای پردیس فناوری تهیه خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از توانمندی‌های دانشگاه خلیج فارس در حوزه دریا بازدید کرد

 رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز، یکی از فعالیت‌های راهبردی این دانشگاه را حوزه دریا برشمرد و گفت: انتخاب نام مروارید برای ساختمان مجتمع فناوری دانشگاه از عملیات مروارید گرفته شده که نیروی دریایی ارتش در آن نقش مهمی داشت.

عبدالمجید مصلح، با تاکید بر وجود توان علمی و آموزشی در دانشگاه خلیج فارس، افزود: با توجه به شرایط خاص حوزه دفاعی، این دانشگاه  تاکنون ارتباط خوبی با مجموعه نیروی دریایی ارتش داشته و اراده‌ هر دو طرف بر همکاری و تعامل بوده است.

او تاکید کرد: ما به دنبال رابطه‌ای پایدار و بلندمدت با نیروی دریایی ارتش هستیم و می‌خواهیم در چند حوزه که قوی هستیم و می‌دانیم می‌توانیم پاسخگوی اعتماد شما باشیم، با تعریف یک برنامه دقیق در کنار هم فعالیت کنیم.

دانشگاه خلیج فارس در سال‌های اخیر در حوزه دریا فعالیت‌های متعدد و متنوعی داشته است.

این دانشگاه ۹ دانشکده دارد شامل: ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و کسب و کار، مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی، دانشکده مهندسی، دانشکده معماری، دانشکده کشاورزی(برازجان)، دانشکده مهندسی(جم)، دانشکده علوم و فناوری نانو زیستی و دریایی و دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده.

بیش از ۲۵۰ عضو هیات علمی تمام وقت در این دانشگاه مشغول به کار هستند و بیش از ۷ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار