نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 31 شهريور 1400 - 10:11

نوای جنوب:مسئول موکب عشاق المهدی (عج)  شهر آبپخش  از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی پنجم مهرماه  در شهر آبپخش  همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

نوای جنوب:مسئول موکب عشاق المهدی (عج)  شهر آبپخش  از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی پنجم مهرماه  در شهر آبپخش  همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

 غلامحسین احمدحسینی مسئول موکب عشاق المهدی (عج)  شهر آبپخش در گفت و گو با خبرنگار نوای جنوب  اظهار داشت  : برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در شهر آبپخش پنجم مهر ماه ساعت 6 صبح  همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد که این مراسم هر خانواده از درب منزل خود به سمت جوار بارگاه ملکوتی شهدای گمنام شهر آبپخش می باشد که همراه با پذیرایی از زائران گرامی می‌باشد   .

وی اظهار داشت: پیاده روی اربعین بزرگترین  رسانه شیعه می باشد که پیاده‌روی اربعین بزرگترین پیاده روی (پیمایش) و گردهمایی عمومی سالانه در جهان است. واین مراسم شامل حرکت شمار زیادی از مسلمانان شیعه از اطراف عراق به سمت شهر کربلا، در جنوب بغداد، به منظور جمع شدن همهٔ آن‌ها در چهلمین روز پس از شهادت  حسین بن علی سومین امام شیعیان و 72 تن از یاران با وفایش  در واقعهٔ عاشورا می باشد که میلیون‌ها مسلمان پس از پیاده‌روی از مناطق گوناگون در اطراف حرم حسین بن علی در کربلا جمع می‌شوند.


احمد حسینی اضافه کرد: در این مراسم  می‌خواهیم هر خانواده از درب منزل خود ، با رعایت همه شیوه‌نامه‌ها بهداشتی  شرایطی را فراهم کنیم، تا مردم عزیزمان  در  مراسم پر فیض و مذهبی تا جوار بارگاه ملکوتی شهدای گمنام ،  برگزار می‌شود، بهره‌مند شوند.

مسئول موکب عشاق المهدی ( عج )  آبپخش  گفت: باید فرهنگ همدلی و ایثار و فداکاری هرچه بیشتر تقویت شود، طی دو سال گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، همه دنیا همدلی و وفاق ملت ایران را دیدند، چه روز‌های اول که مشکلات مربوط به ماسک وجود داشت و چه مواقعی که کمبود شیلد، گان و دارو داشتیم.

مسئول موکب عشاق المهدی ( عج )  آبپخش اظهار داشت : طرح اطعام به نیت اربعین هم داریم که مردم شریف شهر آبپخش  می‌توانند جهت مشارکت در این طرح کمک های نقدی خود را به شماره کارت 6037691638985499 پرداخت نمایند .

 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اربعین

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار