نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 مرداد 1400 - 12:28

نوای جنوب:در تاسوعا حسینی دوستداران و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت علیه‌السلام در سراسر استان بوشهر، در فراق سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) و دیگر شهدای دشت کربلا عزادار هستند.

نوای جنوب:در تاسوعا حسینی دوستداران و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت علیه‌السلام در سراسر استان بوشهر، در فراق سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) و دیگر شهدای دشت کربلا عزادار هستند. مردم دلداده به خاندان رسول گرامی اسلام و ائمه طهارت علیه‌السلام در تاسوعا حسینی در نقاط مختلف کشور به‌گونه‌ای مختلف با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی عشق و علاقه خود را به سید و سالار شهیدان و دیگر شهدای دشت کربلا نشان می‌دهند.

استان بوشهر در تاسوعا حسینی غرق در ماتم و عزا است و مردم با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در فضای حقیقی و شبکه‌های اجتماعی عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا حضرت امام حسین و 72 تن از شهدای دشت کربلا نشان می‌‌دهند.

برگزاری آیین‌های سنتی محرم در استان بوشهر با محدودیت مواجه شده است

رعایت شیوه‌نامه بهداشتی برای مقابله با کرونا و شکستن زنجیره انتقال این ویروس، سبب شده آیین‌های سنتی محرم در استان بوشهر با محدودیت مواجه شود ولی همچنان شور حسینی در این استان جریان دارد.

اگرچه این روزها شاهد شیوع بیماری کرونا در نقاط مختلف هستیم اما مردمی که دل در گرو سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام و دیگر شهدای دشت کربلا دارند در شب‌ها و ایام تاسوعا و عاشورا حسینی با حضور در مجالس مختلف عشق و وفاداری خود را به خاندان ائمه طهارت علیه‌السلام نشان می‌دهد.

مراسم تاسوعا حسینی در استان بوشهر به شیوه‌های مختلف با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در فضای مجازی و حقیقی برگزار شد و در شب تاسوعا حسینی دوستداران و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت علیه‌السلام در سراسر استان بوشهر، در فراق شهدای دشت کربلا عزاداری کردند.

نهضت عاشورا زمینه سعادت، کمال و رستگار شدن انسان را فراهم کرده است

امام جمعه بوشهر در شب تاسوعا حسینی در فضای مجازی با تسلیت ایام حزن و اندوه تاسوعا و عاشورا حرکت امام حسین علیه‌السلام را سبب بیداری ملت‌ها برای آزادگی از قید و بند ظالمان دانست و اظهار داشت: قیام عاشورا حسینی دارای آموزه‌های مهم و بسیاری است که بصیرت‌افزایی به‌عنوان یک فرهنگ مورد توجه قرار دارد و نهضت عاشورا زمینه سعادت، کمال و رستگار شدن انسان را فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، عاشورا را یک مکتب و فرهنگ در همه ادوار تاریخی دانست و بیان کرد: قیام و نهضت عاشورا برای مقابله با ستمگران، استعمارگران، ظالمان به‌عنوان فرهنگ و مکتب تبدیل شده چرا که نهضت عاشورا مرزهای حق و باطل را تبیین کرده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، 9 محرم را تاسوعا و روز حضرت ابوالفضل علیه‌السلام دانست و با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام بهترین الگوی رشادت است تصریح کرد: عباس علمدار کربلا یکی از نمادهای رشادت و وفاداری در نهضت عاشورا است چرا که حضرت ابوالفضل علیه‌السلام با رشادت، شجاعت، فروتنی و وفاداری نقش ارزنده‌ای در این قیام داشت.

وی بندگی را ویژگی مهم شخصیت حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام دانست و بیان کرد: روز تاسوعا به پاس احترام، غیرت، بصیرت و وفاداری حضرت ابوالفضل علیه‌السلام بنام سقا دشت کربلا نام‌گذاری شده است.

لزوم الگوپذیری از شهدای دشت کربلا برای بصیرت‌افزایی

امام جمعه بوشهر باتأکید بر الگوپذیری از شهدای دشت کربلا برای بصیرت‌افزایی و مقابله با دشمنان و ظالمان تصریح کرد: قیام عاشورا اکنون به‌عنوان نماد و آرمانی برای آزادی‌خواهان حقیقت طلب تبدیل شده و معیار عزت و سعادت‌مندی قرار گرفته است.

برپایه این گزارش در تاسوعا حسینی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در رسا سید و سالار شهیدان و دیگر شهدا دشت کربلا به‌ویژه حضرت عباس، علمدار کربلا علیه‌السلام همه نقاط استان بوشهر عزادار و سوگوار است.

ویروس کرونا اگر چه سبب شده مردم مانند سال‌های پیش از کرونا مراسم و محفل برگزار نکنند اما عزاداران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر چند کوتاه و در فضای باز یاد شهدای دشت کربلا و نهضت عاشورا را زنده نگه می‌دارد و مردم ولایت‌مدار استان به‌گونه‌ای مختلف عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام نشان می‌دهند.

 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
عاشورا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار