نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 خرداد 1400 - 10:40

نوای جنوب:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در اوایل هفته آینده دمای هوا اوایل هفته آینده در برخی نقاط به ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید که در این ارتباط نسبت به گرمازدگی هشدار داده می‌شود.

نوای جنوب:محمدرضا انصاری در گفت و گو با ایرنا افزود: با فعال شدن موج جدید گرما یکشنبه و دوشنبه هفته آینده دمای هوا در برخی مناطق غیر ساحلی (بخش‌هایی از دشتستان، دشتی، تنگستان و دیلم) به ۵۰ درجه خواهد رسید.

وی بیان کرد: با این وضعیت توصیه می‌شود تدابیر لازم  برای صرفه جویی در مصرف آب و برق در استان بوشهر اندیشیده شود.

انصاری ادامه داد: مردم نیز در این دو روز برای جلوگیری از گرمازدگی از تردد در ساعت‌های گرم بپرهیزند.

وی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در برخی ساعت‌ها در فراساحل به سبب افزایش وزش باد، تا حدودی دریا مواج خواهد شد.

انصاری بیان کرد: دوباره با تقویت جریان‌های شمال غربی از شنبه تا اواسط هفته آینده ارتفاع موج، بویژه در قسمت شمالی خلیج فارس افزایش خواهد یافت. 

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعت‌هایی همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک و در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

انصاری بیان کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد هم بیشتر شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۰ تا ۳۲ در برخی ساعت‌ها تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و روی دریا گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، و در ساعت‌هایی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۲۳ دقیقه بامداد، جزر اول  ۱۰:۱۶، مد دوم ۱۵:۱۱ وجزر دوم ۲۲:۳۹ خواهد بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گرمازدگی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار