نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 ارديبهشت 1400 - 13:37

نوای جنوب:انگار همین دیروز بود که باشگاهها و اماکن ورزشی شهر رخت عزا از تن در آوردند و به اندک ارتزاق حاصل از روزی پساکرونایی دل‌ خوش بودند. همین‌که با رعایت شیوه‌ نامه‌ ها و اعمال شدیدترین محدودیت‌ ها، کسب‌ و کارشان از سر گرفته شد و نفسی تازه کردند، موج دوم و سوم از راه رسید و هربار تعطیلی باشگاهها و اماکن ورزشی، گروهی از جامعه ورزش را به‌ سمت نابودی کشاند.

نوای جنوب:انگار همین دیروز بود که باشگاهها و اماکن ورزشی شهر رخت عزا از تن در آوردند و به اندک ارتزاق حاصل از روزی پساکرونایی دل‌ خوش بودند. همین‌که با رعایت شیوه‌ نامه‌ ها و اعمال شدیدترین محدودیت‌ ها، کسب‌ و کارشان از سر گرفته شد و نفسی تازه کردند، موج دوم و سوم از راه رسید و هربار تعطیلی باشگاهها و اماکن ورزشی، گروهی از جامعه ورزش را به‌ سمت نابودی کشاند.زهره محمدی: انگار همین دیروز بود که باشگاهها و اماکن ورزشی شهر رخت عزا از تن در آوردند و به اندک ارتزاق حاصل از روزی پساکرونایی دل‌ خوش بودند. همین‌که با رعایت  شیوه‌ نامه‌ ها و اعمال شدیدترین محدودیت‌ ها، کسب‌ و کارشان از سر گرفته شد و نفسی تازه کردند، موج دوم و سوم از راه رسید و هربار تعطیلی باشگاهها و اماکن ورزشی، گروهی از جامعه ورزش را به‌ سمت نابودی کشاند.

به گزارش خلیج فارس؛ با این‌ همه، ثبات روند مهار کرونا در زمستان، کار را به جایی رساند که دیگر تصوری از بازگشت به خطر نبود و کسی فکرش را هم نمی‌ کرد موج چهارمی در راه باشد که قرار است دوباره بلای جان ورزش شهر شود. ناغافل از اینکه ویروس مرگ‌ بار نه به ورود امیدبخش واکسن کاری داشت و نه به وعده ها درباره واکسن وطنی.

اما موج چهارم ویروس کرونا، خشن‌ تر و بی‌ رحم‌ تر از گذشته در نوروز 1400 به جان مردم افتاد تا بار دیگر ورزش تعطیل شود، موضوعی که فعالان این حوزه آن را تیر خلاص به جان باشگاهها و مجموعه های ورزشی می دانند.

در روزهای گذشته هم مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر اعلام کرد: به استناد دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام بازگشت محدودیت‌ها، باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

خبری که همچون پتکی بر سر باشگاه داران فرود آمد.

این درحالی است که در موج های قبلی کرونا 20 درصد باشگاهها و مجموعه های ورزشی بخش خصوصی استان که عمدتا باشگاههای بدنسازی بودند، عطای کار را به لقایش بخشیدند یا وسایل شان را جمع کردند تا از هزینه اجاره رها شوند و عملا به خاموشی فرو رفتند.

این اتفاقات دست به دست هم داد تا برخی ورزش‌ ها در دوران همه گیری کرونا در مسیر نابودی قرار بگیرد، مثل ورزش های پر برخورد یا شنا که حتی بازگشایی موقت آنها نیز با استقبال مواجه نشد.

این درحالی است که متولیان برخی رشته ها مثل پرورش اندام معتقدند باشگاهها شیوه نامه های بهداشتی را بیشتر از جاهای دیگر رعایت می کنند و تعطیلی طولانی مدت فعالیت شان به سلامت جامعه و توسعه ورزش همگانی ضربه می زند.

بسیاری از باشگاهها از پس هزینه های خود بر نمی آیند

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه تعطیلی اماکن ورزشی برای حفظ سلامت جامعه، تصمیم ستاد ملی کروناست و دستگاه ورزش در این باره نمی‌تواند مستقل عمل کند، ادامه داد: بی شک ما بیش از همه در جریان ضرر و زیان باشگاه ها و اماکن ورزشی ناشی از کرونا هستیم. تمام تلاش و رایزنی های ما در این مدت در جهت کاهش این ضرر ها بوده و تسهیلاتی نیز پرداخت گردیده که ما به خوبی می‌دانیم بسیار ناچیز بوده و همچنان پیگیر تسهیلاتی هستیم که بتواند بخش بیشتری از زیانها را جبران کند.

احمد بهروزیان فرد در گفتگو با «خلیج فارس» افزود: تعطیلی اماکن ورزشی نه فقط ورزش همگانی که ورزش قهرمانی را تحت تاثیر قرار داده و نگران روند تمرینات و آمادگی ورزشکاران حرفه ای استان در همه ی رشته ها نیز هستیم. خصوصا که مسابقات برخی لیگ ها نیز در این مدت برگزار نشده و یا بسیار محدود بوده است.

بهروزیان فرد با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از باشگاه ها و سالن های ورزشی بخش خصوصی حتی از پس هزینه های معمول خود مانند پرداخت قبوض برق، اجاره بها، بیمه ی کارکنان و مربیان سالن و اقساط وامهایی که برای راه اندازی سالن گرفته اند بر نمی آیند می گوید: این مشکلات را ما می‌بینیم و می دانیم و باید برای رفع آن چاره اندیشی کرد، اما از سویی هم سلامت ورزشکاران، مربیان و جامعه نیز از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است و همه ما باید در کنار هم به قطع زنجیره کرونا کمک کنیم تا به زودی به شرایط بهتری برسیم و شاهد رونق فضاهای ورزشی باشیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ورزش کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار