نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 اسفند 1399 - 00:56

نوای جنوب:مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لاشه ماهی‌ها در کنار ساحل عسلویه توضیحاتی داد.

نوای جنوب: فرهاد قلی‌نژاد در خصوص فیلمی که در فضای مجازی، مرگ ماهی‌ها را در ساحل منطقه ویژه اقتصادی پارس نشان می‌داد، بیان کرد: دیروز پس از گزارش مرگ ماهی‌ها در محدوده سایت عسلویه همکاران ما به همراه کارشناسانی از شیلات و منطقه ویژه اقتصادی پارس در محل حاضر شدند و به بررسی موضوع پرداختند.

علت تلف شدن ماهیان در ساحل عسلویه نشت مواد نفتی به دریا است

به نوشته باشگاه خبرنگاران، او ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دادند ماهی‌ها تلف شده همگی از یک نمونه خاص و از گونه تن ماهیان بوده‌اند.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: نمونه‌های از این ماهی برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه فرستاده و مشخص شد که علت مرگ آلودگی نفتی و شیمیایی نبوده است.

قلی‌نژاد تاکید کرد: هیچ‌گونه آلودگی نفتی‌ در این محدوده تاکنون گزارش نشده است البته آزمایش‌ها برای علت فوت مرگ ماهی‌ها ادامه دارد.

او گفت: چون تنها لاشه یک گونه ماهی در ساحل دیده شده است احتمال داده می‌شود علت این حادثه یا بیماری خاص در این نوع ماهی بوده و یا ریختن این ماهی به دریا پس از صید از سوی صیادان غیر مجاز باشد چرا که این گونه ماهی ارزش ریالی پایینی دارد.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: اینکه در فیلم گفته می‌شود که لاشه ماهی‌ها تا ساحل شیرینو پراکنده شده است درست نیست و لاشه ماهی‌‌ها تنها در محدوده ساحل عسلویه مشاهده شده است.

قلی‌نژاد گفت: اکنون لاشه ماهی‌ها از ساحل جمع‌‌آوری و دفع بهداشتی شده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ماهی عسلویه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار