نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 بهمن 1399 - 08:20

نوای جنوب:سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در مصاحبه با یک شبکه خبری عربی گفت که دولت بایدن هنوز در حال و هوای دولت ترامپ قرار دارد که این موضوع ناامید کننده است.

نوای جنوب:«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ایران تاکید کرد که با کسی درباره سیاست‌های دفاعی‌مان مذاکره نخواهیم کرد.

 

                                                   دولت بایدن هنوز در حال و هوای دولت ترامپ قرار دارد                                       «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ایران تاکید کرد که با کسی درباره سیاست‌های دفاعی‌مان مذاکره نخواهیم کرد.


وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «گفتگو با کشور‌های منطقه هیچ ارتباطی به توافق هسته‌ای ندارد.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران اضافه کرد: «توافق هسته‌ای و موضوعات منطقه دو مسیر کاملا جدا بوده و طرحی را برای گفتگو با کشور‌های منطقه ارائه کردیم.»

عمویی در ادامه این مصاحبه گفت: «با همسایگانمان و نه آمریکا درباره امنیت منطقه‌ای رایزنی خواهیم کرد.»

وی در ادامه گفت: «دولت بایدن هنوز در حال و هوای دولت ترامپ قرار دارد که ناامید کننده است.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران گفت: «در سایه نبود سیاست جدید در آمریکا، هیچگونه توافق جدیدی در کار نخواهد بود.»

در حالی که این آمریکا بوده که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده، اما دولت جدید آمریکا از تهران خواسته که نخست به پایبندی کامل به تعهدات برجامی بازگردد پس از آن، واشنگتن تعهداتش را اجرا خواهد کرد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه (به وقت تهران) گفت که نخستین گام برای ایران پایبندی به محدودیت‌هایی است که برجام برای برنامه هسته‌ای ایران در نظر گرفته، می‌باشد.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «پیش از در نظر گرفتن هرگونه دیدار میان مقامات ایران و آمریکا، نخستین گام این است که ایران به محدودیت‌های قابل توجه تحت برنامه برجام پایبند باشد.»

بعد از خروج آمریکا از برجام و معطل ماندن وعده‌های کشور‌های اروپایی برای جبران خروج واشنگتن از این توافق، ایران اعلام کرد با توجه به مفاد موجود در توافق قصد دارد تعهداتش به آن را کاهش دهد.

ایران از آن زمان به بعد تعهداتش به محدودیت‌های مندرج در برجام در زمینه غنی‌سازی، میزان ذخائر اورانیوم و تحقیق بر روی سانتریفیوژ‌های پیشرفته کنار گذاشته است. تهران علاوه بر این کار بر روی یک خط مونتاژ جهت ساخت اورانیوم فلزی را هم از سر گرفته است.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بایدن

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار