نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 03 بهمن 1399 - 09:20
بازگشایی بی نتیجه

نوای جنوب: بعد از ماهها تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس ها به صورت مجازی، از اول بهمن، مدارس برای گروهی از دانش آموزان باز شد، هرچند بررسی ها نشان می دهد در استان بوشهر از این تصمیم استقبال سردی شد.

نوای جنوب:بازگشایی مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش در شرایطی است که هرچند آمار فوت و بستری کرونا فروکش کرده، اما رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان ضروری است، همین موضوع هم تصمیم اخیر را با اما و اگر مواجه کرد و به اعتراض وزارت بهداشت منجر شد.

 بازگشایی مدارس در اول بهمن 1399 خصوصا در شهرهای استان بی رمق و سرد بوده، طوری که برای دبستان ها بین 5 تا 6 دانش آموز در برخی مدارس حضور یافتند که بیشتر آنها فرزندان دارای والدین کم سواد یا بی سواد می باشند که در یادگیری مجازی مشکل داشتند یا احتمالا دانش آموزان علاقمند به حضور در مدرسه بودند.

این وضعیت، نشان دهنده ادامه شرایط دو قطبی پیرامون بازگشایی مدارس است؛ طوری که گروهی از والدین معتقدند فرزندان آنها خصوصا در کلاس اول و دوم ابتدایی در سنی نیستند که نکات بهاشتی را رعایت کنند و احتمال بیماری آنها وجود دارد، از این رو اجازه حضور فرزندان خود را در مدرسه نمی دهند.

در مقابل نیز گروهی آموزش مجاری خصوصا برای دانش آموزان اول و دوم ابتدایی را کافی نمی دانند و نگران ضعیف شدن پایه فرزندان خود هستند، از این رو معتقدند می توان به صورت گروههای کوچک 4 و 5 نفره، در برخی روزها کلاس های درس را به صورت حضوری برگزار کرد.

هرآنچه هست فعلا زور مخالفان بازگشایی مدارس بر موافقان چربیده و آموزش حضوری اختیاری شده است.

اما این شرایط کار معلمان را دشوارتر کرده و آنها می گویند هم باید برای کلاس حضوری وقت بگذارند، هم برای دانش آموزانی که در خانه می مانند، محتوای آموزش مجازی را آماده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفته: اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد، ولی زمینه بازگشایی مدارس، زمینه را برای رفع اشکال دانش‌آموزان فراهم کرده و خصوصا در نقاطی که اینترنت یا تجهیزات آموزش مجازی جوابگو نیست یا والدینی که امکان وقت گذاشتن کافی برای آموزش فرزندان خود را ندارند،  کلاس حضوری با رعایت فاصله گذاری و در گروههای کوچک، به کمک آموزش مجازی می آید.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بازگشایی مدارس

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار