نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 دي 1399 - 10:15

نوای جنوب:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در مناطق غیر ساحلی و شرق استان شامل دشتستان، دشتی، جم و شرق تنگستان میانگین بارش زمستانی کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

نوای جنوب:

فرج‌الله شکوهی‌پور   اظهار داشت: میانگین بارش‌ها در سطح کشور طی پاییز امسال نسبت به نرمال دوره مشابه حدود ۱۰.۳ درصد افزایش داشته است ولی نسبت به سال قبل با کاهش ۱۳.۵ درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش‌ها در استان‌های همسایه زاگرس مرکزی تا جنوبی و مرکز کشور رخ داده است، خاطرنشان کرد: کاهش بارش‌ها نیز در استان‌های نوار شمالی و جنوبی کشور رخ داده است.

افزایش بارش پائیزی

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به وضعیت بارش‌ها در استان اشاره و بیان کرد: میانگین بارش پاییز در استان بوشهر نسبت به نرمال بلند مدت ۳۵.۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها بیانگر بارش‌های نرمال و کمتر از نرمال در پاییز است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا نیز در کشور حدود یک درجه افزایش داشته باشد.

شکوهی‌پور با بیان اینکه میانگین بارش در نوار ساحلی و نیمه غربی استان در محدوده نرمال خواهد بود، تاکید کرد: در مناطق غیر ساحلی و شرق استان شامل دشتستان، دشتی، جم و شرق تنگستان میانگین بارش زمستانی کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

وی از افزایش یک درجه‌ای دمای هوا در نوار ساحلی استان در زمستان خبر داد و تاکید کرد: در زمستان میانگین دمای هوا در سایر نقاط استان در حدود دو درجه سلسیوس بیش از نرمال پیش بینی شده است.

افزایش دمای هوا

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: تحلیل نتایج به دست آمده از اغلب مدل‌های اقلیمی مورد استفاده در سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که بیشترین کاهش بارش را طی ۱۳ بهمن تا ۱۰ اسفند خواهیم داشت که در حدود ۱۰ تا ۴۰ میلیمتر کمتر از نرمال خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس این مدل‌ها انتظار می‌رود از نیمه اسفند امسال تا فروردین سال آینده بارش در سطح استان افزایش یافته و در محدوده نرمال تا قدری بیشتر از آن قرار گیرد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار