نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 آذر 1399 - 21:51

نوای جنوب:نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی دشت پلنگ در شهرستان دشتی با حضور استاندار بوشهر، فرماندار شهرستان دشتی و برخی دیگر از مقامات استانی و محلی افتتاح شد.

نوای جنوب:

 


صادق زنده‎بودی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این نیروگاه گفت: ظرفیت نیروگاه بهره‎برداری‌شده ۲ هزار و ۳۲ کیلووات و با تولید سالانه سه هزار و ۷۰۰ مگاوات ساعت است که در زمینی به مساحت ۳.۶ هکتار احداث شده است.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این نیروگاه از بهمن ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد و با سرمایه‌گذاری ۱۶۸ میلیارد ریال اعتبار، در مهرماه سال جاری وارد مدار و در آذر ماه به طور رسمی افتتاح شد.
زنده‌بودی ضمن اشاره به اینکه این نیروگاه قادر به تأمین برق پاک مورد نیاز برای ۱۲۳۵ خانوار است یادآور شد: با احداث نیروگاه خورشیدی دشت پلنگ تولید سالانه گاز گلخانه‎ای دی‌اکسیدکربن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و سالانه از مصرف مقادیر زیادی سوخت مایع جلوگیری می‏‌شود.
وی ادامه داد: شهرستان دشتی در چند سال اخیر با احداث چندین نیروگاه‏‌ خورشیدی به قطب انرژی پاک استان بوشهر تبدیل شده است.
زنده‌بودی سیاست‌های حمایتی وزارت نیرو از بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‏‌های خورشیدی را عامل مهمی برای ترغیب و ورود سرمایه‌گذاران استان به این بخش دانست و گفت: ارائه تسهیلات با نرخ بهره مناسب توسط بانک‌ها و همچنین  تعدیل نرخ تضمینی خرید برق نیروگاه می‌تواند به توسعه این نیروگاه‌ها شتاب بیشتری بخشد.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود از جمله استان‏‌های مستعد و با ظرفیت بالا برای احداث نیروگاه‏‌های خورشیدی است و بهره‏‌گیری مطلوب از این شرایط در دستور کار این شرکت قرار دارد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار