نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 مرداد 1399 - 11:55

نوای جنوب:اگر مشغول نصب علم یا پرچم های مخصوص عزاداری هستید باید از هر لحاظ تاسیسات و شبکه های برق را در نظر داشته باشید.

نوای جنوب:
1- در مورد حوادث یا اتفاقات برق در طول شبانه روز با تلفن 121 تماس بگیرید.
2- قابل توجه هیئت های مذهبی : به هنگام برپایی چادرها و خیمه های عزاداری اهل بیت (ع) لازم است حریم شبکه های برق را مد نظر داشته باشیم. این فاصله برای حریم فشار متوسط 3 متر می باشد.
3- اگر مشغول نصب علم یا پرچم های مخصوص عزاداری هستید باید از هر لحاظ تاسیسات و شبکه های برق را در نظر داشته باشید.
4- از نصب علم و پرچم های عزاداری بر روی شبکه ها ، پایه ها و تاسیسات برق جداً خودداری فرمایید . شبکه های برق عایق نمی باشند، به آنها نزدیک نشوید.
5-  اگر مشغول حمل پرچم ها و علامت های مخصوص عزاداری هستید باید مراقب شبکه هایی باشید که از عرض خیابان عبور کرده است.
6- از کابل ها و وسایل فرسوده به منظور برقدار نمودن محل برگزاری مراسم خودداری نمایید، زیرا بیشترین حوادث برق گرفتگی و آتش سوزی از این طریق رخ داده است.
7- برای تامین برق خیمه های عزاداری و مساجد از متخصصین برق استفاده نمایید.
8- از وسایل کم مصرف گرمایشی یا سرمایشی برقی استفاده کنید.
9- برای ایجاد روشنایی محافل عزاداری از لامپ های کم مصرف استفاده نمایید.
10- صعود از پایه ها و تاسیسات برقی خطر آفرین است. ایمنی عزاداران امام حسین (ع) را در نظر داشته باشید.
11- برای ایجاد خیمه ها و چادر های عزاداری حتی المقدور از چارچوب های فلزی استفاده ننمایید.
12- شبکه های برق بدون برخورد مستقیم نیز دارای میدان الکتریکی بوده و احتمال برق گرفتگی وجود دارد. با توجه به اینکه برخی از خیمه ها و تکایا برای تامین برق محیط خود از تیرهای برق شهری استفاده می کنند و این کار اغلب بدون در نظر گرفتن سیستم حفاظتی (فیوز مناسب) و بصورت روکار انجام می شود، توصیه میکنیم از برق اماکن مسکونی و تجاری که سیستم استاندارد دارند استفاده و سیستم برق رسانی را حتماً به فیوز مناسب با آمپراژ مصرفی مجهز کنند.
13- برای جلوگیری از اتصال کوتاه در اینگونه اماکن از اتصال سیم ها و کابل ها بصورت دست پیچ خودداری و از ترمینال مناسب (چینی) استفاده شود.
14- استفاده از یک پریز برای تامین برق لوازم الکترونیکی مختلف مانند بلندگو، پروژکتور، بخاری های برقی و… غیرایمن بوده و از هر پریز تنها یک مصرف کننده مجاز به استفاده می باشد.
15- از عبور دادن سیم ها و کابل های بدون روکش لابه لای سازه‌های فلزی و چادرهای برزنتی جداً خودداری شود، چراکه کوچکترین اتصال کوتاه بروز آتش سوزی را در پی دارد.
16- از لامپ های پر مصرف و پـر حرارت در زیر چـادر هـا استفاده نگردد.
17- از سیم های روکار پلاستیکی و غیر مقاوم استفاده نشود زیرا در صورت مصرف بیش از ظرفیت سیم و یا کابل برق، روکش آنها در اثر عبور جریان بالا، داغ و موجب بروز آتش سوزی خواهد شد.
18 - پیش بینی های لازم در خصوص استقرار یک دستگاه موتور برق استاندارد که بتواند در زمان قطع برق حداکثر در مدت 5 ساعت برق مورد نیاز را تامین نماید صورت گیرد و تدابیر ایمنی لازم جهت برقرار شدن شبکه عمومی بـا بـه مدار آمدن دیزل ژنراتور صورت پذیرد.
19- تابلو برق (اضطراری) در محل مناسب و خـارج از مکـان عزاداری و دور از دسترس عموم مردم نصب گردد.
20- از یک نفر متخصص و آشنا به سیستم برق کشی در هنگام برگزاری مراسم عزاداری استفاده شود. در پایان مراسم عزاداری سیستم های برقی را قطع نمایید



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
برق محرم

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار