نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 مرداد 1399 - 10:08

نوای جنوب:گراوند تاکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها رنگ و بوی شهرها و روستاها را حسینی کنند تا همه نقاط استان حال و هوای محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان داشته باشد.

نوای جنوب: عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم اظهار داشت: رهبر انقلاب در فرمایشات اخیر خود تاکید بر نظرات کارشناسان بهداشتی برای مراسمات ماه محرم داشتند.

وی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی و بزرگان آیین‌های عزاداری بوشهر هم با درک درستی که فرهنگ عاشورا و شعور حسینی داشتند در بیانیه‌ای اعلام کردند که عزاداری‌های ماه محرم در چارچوب اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار کنند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در این شرایط باید از ظرفیت هیئت‌های مذهبی  و مداحان استان برای جمع آوری کمک‌های مومنانه استفاده کرد و این کمک‌ها را بین نیازمندان توزیع کنیم.

گراوند تاکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها رنگ و بوی شهرها و روستاها را حسینی کنند تا همه نقاط استان حال و هوای محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان داشته باشد.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از فضای مجازی برای برگزاری آیین‌های ماه محرم تاکید کرد و گفت: تدابیر لازم برای استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برای برگزاری آیین‌های ماه محرم اندیشیده شود.

وی با تاکید بر تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن مختلف به ویژه ادارات افزود: تشدید اقدامات نظارتی از برنامه‌های جدی ستاد ملی مقابله با کرونا است و دستگاه‌های مسئول دراین زمینه باید جدیت به خرج دهند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظام اداری فقط با تذکر نباشد، افزود: کارکنان ادارات که پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند به هیئت تخلفات اداری معرفی شوند.

گراوند اضافه کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظام اداری قابل پذیرش نیست و مدیر دستگاه مسئول است و باید به این موضوع با جدیت رسیدگی کند.

وی گفت: اگر خبازی‌ها هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند سهمیه آرد آنان قطع و بین واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند توزیع شود.

استاندار بوشهر گفت: بانک‌های استان هم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هر بانکی که رعایت نکرد به رئیس بانک تذکر کتبی داده خواهد شد.

گراوند ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان برای نظارت بر وضعیت فعالیت باشگاه‌های ورزشی با بازرسان دانشگاه علوم پزشکی  همکاری کند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
محرم

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار