نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 ارديبهشت 1399 - 08:05

نوای جنوب:مردم شهرستان دیر خواستار راه‌اندازی خواستار بخش‌های زایشگاه و سونوگرافی در بیمارستان در این شهرستان شدند.

نوای جنوب:آنان در تماس با خبرنگار ایرنا اعلام داشتند: پس از راه‌اندازی بیمارستان این شهرستان در سال ۹۶ هنوز بخش‌های زایشگاه و سونوگرافی این بیمارستان راه اندازی نشده‌است و زنان زائو و بیماران برای انجام زایمان و سونوگرافی باید به شهرستان‌های همجوار مسافرت کنند.

یکی ازاهالی شهر دیر گفت: پیگیری‌های مردمی برای در این زمینه نیز با وعده‌های مکرر و بی سرانجام مسئولان مبنی بر راه‌اندازی زایشگاه بیمارستان به این ماه و آن ماه موکول می‌شود.
بهروز حقیقت افزود: در زمان حاضر سه سال از راه‌اندازی بیمارستان در این شهرستان می‌گذرد اما این مرکز درمانی زایشگاه و سونوگرافی ندارد و مردم به ناچار باید هزینه‌ها و وقت گزافی برای عزیمت به شهرستان‌های همجوار پرداخت  و تلف کنند.

وی گفت: از طرف دیگر نوزادانی که در بیمارستان های همجوار متولد می‌شوند در شناسنامه آنان محل تولد زایشگاه دیگر شهرستان‌ها ثبت می‌شود.

یکی دیگر از اهالی شهر دیر گفت: یکی از مشکلات مردم این شهر نبود سونوگرافی در بیمارستان و حتی در مطب‌های خصوصی است که راه‌اندازی این بخش می‌تواند هم مشکلات مردم را برطرف کند و هم به بیمارستان و پزشکان درآمدزایی داشته باشد.

مریم احمدی افزود: مردم بویژه زنان باردار برای انجام یک سونوگرافی ساده باید به شهرستان‌ های همجوار بروند و هزینه‌های زیادی پرداخت کنند.

وی گفت: این درحالی است که دستگاه سونوگرافی بیمارستان دیر چند سال است خاک می‌خورد و به دلیل نبود متخصص سونوگرافی بدون استفاده مانده‌است.

فرماندار دیر گفت: راه‌اندازی زایشگاه و سونوگرافی بیمارستان یکی از خواسته‌های اصلی مردم دیر است.

کریم علی حسنی افزود: در این زمینه پیگیری های زیادی انجام شده‌است که دستگاه سونوگرافی در بیمارستان وجود دارد اما پزشک متخصص آن نیست و براساس قولی که داده شده قرار است بصورت پاره وقت خدمات سونوگرافی در بیمارستان دیر ارائه شود تا مردم راضی شوند.

وی گفت: در باره زایشگاه بیمارستان هم قرار بر این است که این مرکز به بیمارستان تخصصی مادر و کودک تبدیل شود که به علت کمبود نیرو این مهم طولانی شده و بر اساس قولی که مسئولان بهداشت و درمان استان داده‌اند این مهم قرار شد قبل از مهرماه امسال انجام شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دیر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار