نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 ارديبهشت 1399 - 00:45

نوای جنوب:هواشناسی از فعالیت دو سامانه بارشی از فردا تا شنبه آینده خبر داده که از باران و رعدوبرق تا گردوخاک و صاعقه را با خود به همراه دارد.

نوای جنوب:هواشناسی از فعالیت دو سامانه بارشی از فردا تا شنبه آینده خبر داده که از باران و رعدوبرق تا گردوخاک و صاعقه را با خود به همراه دارد.

 

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی نشان می‌دهد که از فردا (چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت) تا شنبه (۱۳ اردیبهشت) جو استان تحت تاثیر امواج ناپایدار ناشی از دو سامانه بارشی متوالی قرار می‌گیرد و ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان و روی دریا افزایش می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: فعالیت سامانه بارشی اول، به تدریج از چهارشنبه آغاز و پنجشنبه تشدید می‌شود. با خروج سامانه اول، سامانه بارشی دوم از عصر جمعه به تدریج وارد استان می‌شود که فعالیت آن تا پایان شنبه بر روی دریا و استان ادامه خواهد یافت.

او بیان کرد: در این مدت آسمان استان به تناوب ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک، گاهی رگبار پراکنده باران، رعد و برق، صاعقه و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و دریا نیز به تناوب مواج  خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی گفت: این دو سامانه بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق شرقی استان، سواحل و روی دریا را در بر می‌گیرد.

راستگو ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه در برخی نقاط وجود دارد بنابراین باید از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز شود، سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها محکم شود و مراقبت از محصولات کشاورزی در دستور کار باشد.

او همچنین عنوان کرد: توصیه می‌شود هنگام وزش باد و تلاطم دریا از تردد‌های غیر ضرور دریایی و تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری درسواحل استان خودداری شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باران استان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار