نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 03 آذر 1399 - 20:41
پیش بینی سامانه پرقدرت بارشی برای استان

نوای جنوب:هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی از پنجشنبه به استان خبر داد که همراه با بارش باران، آبگرفتگی معابر، رعدوبرق، تندباد و مواج شدن خلیج فارس خواهد بود.

نوای جنوب:

هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی از پنجشنبه به استان خبر داد که همراه با بارش باران، آبگرفتگی معابر، رعدوبرق، تندباد و مواج شدن خلیج فارس خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور اطلاعیه هشدار نارنجی توسط این اداره کل خبر داد و گفت: از چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور و شروع موج جدیدی از ناپایداری‌های جوی و دریایی، به تناوب پنجشنبه (۶ آبان) تا اواسط دوشنبه (۱۰ آبان) بر روی دریا و در سطح استان بیشتر قسمت‌های شمالی و مرکزی و در برخی ساعات مناطق جنوبی استان شاهد بارش باران، رگبار و رعد و برق (گاهی شدید) همراه با وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

فرج الله شکوهی پور افزود: وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی در روز‌های شنبه و یکشنبه (۸ و ۹ آذر) شدت بیشتری خواهد داشت و در پی وزش بادشدید و تندباد لحظه‌ای، ارتفاع موج دریا افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: با فعالیت این سامانه، شاهد آبگرفتگی معابر عمومی و مسیل‌ها در برخی مناطق، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن سطح آب  رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و ریزش تگرگ خواهیم بود و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری شود و ضمن محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، از محصولات کشاورزی مراقبت شود.

شکوهی پور بیان کرد: با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی انجام گیرد.

او ادامه داد: با توجه به فعال بودن سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در  روز‌های پنجشنبه (۶ آبان) تا پایان دوشنبه (۱۰ آبان) خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه در این مدت دریا مواج و گاهی طوفانی است باید از تردد‌های دریایی غیر ضروری پرهیز شود.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار