نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 فروردين 1399 - 18:26

نوای جنوب:هواشناسی بوشهر برای امروز و فردا بارش پراکنده باران، رعدوبرق، وزش تندباد لحظه‌ای و تلاطم خلیج فارس پیش‌بینی کرد.

نوای جنوب:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا آسمان استان در ساعاتی ابری گاهی با بارش پراکنده باران و رعدوبرق و در برخی مناطق رگبار پراکنده باران، و وزش تندباد لحظه‌ای خواهد بود. همچنین در این مدت احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ نیز در مناطق مستعد وجود دارد.

محمدرضا انصاری افزود: امروز و فردا جهت باد بیشتر جنوبی است، اما پیش‎بینی می‌شود از اواخر وقت فردا و روز یکشنبه وزش جریان‌های شمال غربی بر روی دریا و سواحل شمالی استان آغاز شود. بنابراین خلیج فارس و سواحل استان به تناوب تا اواسط هفته پیش رو مواج خواهد بود.

او ادامه داد: در این مدت، همراه با وزش باد، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز وجود دارد.

دمای هوا به ۴۰ درجه رسید

این کارشناس هواشناسی با اشاره به افزایش محسوس دما در روزهای گذشته، بیان کرد: در شبانه روز گذشته، دمای هوا در برازجان و خورموج به ۴۰ درجه سانتیگراد رسید و این دو شهر گرمترین نقاط استان در این مدت بودند. جم نیز امروز با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشته است.

انصاری با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان عنوان کرد: در این مدت باد با جهت جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد وزید.

او گفت: ارتفاع موج نیز ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود که هنگام وزش تندباد لحظه‌ای به بیش از دو متر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۱۰، مد اول دریا ساعت ۱۰:۲۲، جزر دوم ساعت ۱۷:۳۲ و مد دوم ساعت ۲۳:۱۷ خواهد بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دمای هوا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار