نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 17 اسفند 1398 - 20:39

نوای جنوب:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: چهار خانه مسافر غیر مجاز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

نوای جنوب:

  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: چهار خانه مسافر غیر مجاز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

  محمدحسین ارسطوزاده بیان کرد: به منظور رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از دیروز(۱۶ اسفند) تا امروز( ۱۷ اسفند) چهار خانه مبله در بوشهر بسته شد و پرونده آن‌ها برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح قضایی ارجاع داده شد.

او افزود: بر اساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گروه‌های نظارتی با همکاری مجموعه استانداری، دادستان، نیروی انتظامی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شکل گرفته که به صورت شبانه روز در حال رصد فعالیت‌های مراکز غیر مجاز هستند و به همکاری مردم برای مقابله با مراکز اقامتی غیرمجازی نیاز داریم.

سفر نکنید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر همچنین در نشست خبری خود که به صورت بر خط برگزار شد، بیان کرد: امسال جلسات متعددی در خصوص ستاد اجرایی خدمات سفر برای خدمات رسانی مطلوب به گردشگران در نوروز ۹۹ برگزارشد که با شیوع ویروس کرونا در کشور و قبل از ورود این ویروس به استان، ستاد اجرایی خدمات سفر با ستاد مقابله با کرونا ادغام شد و در همین زمینه تمهیدات نظارتی، پیشگیرانه و همسو با دستور العمل‌های ابلاغی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفت.

ارسطوزاده گفت: رویکرد ما پیشگیرانه خواهد بود و به همین دلیل از مردم می‌خواهیم سفر نکنند زیرا در این شرایط بهترین تصمیم در خانه ماندن است و مردم باید از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

برخورد با مراکز اقامتی غیررسمی

او افزود: با مراکز اقامتی غیر رسمی  و بدون مجوز به طور قاطع برخورد خواهیم کرد زیرا با جان مردم ارتباط مستقیم دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر، با درخواست از مردم برای همکاری به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، گفت: امیدواریم با همیاری مردم و مسئولان از این روز‌ها عبور کنیم و دوباره شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

فعالان گردشگری اعلام خسارت کنند

ارسطو زاده به زیان فعالان گردشگری در خصوص شیوع ویروس کرونا هم اشاره کرد و افزود: همه فعالان گردشگری می‌توانند با مراجعه به پایگاهی  که روابط عمومی این اداره کل اعلام کرده، مدارک را ثبت و خسارت را اعلام کنند تا با ارسال به وزارتخانه بررسی شود. بی تردید در آینده با تدبیر مسئولان فرصت‌های تفریحی و سفر در نظر گرفته خواهد شد تا دوباره هم نشاط به جامعه برگردد و هم بخشی از زیان فعالان گردشگری جبران شود.

او گفت: شماره تلفن ثابت ۳۳۳۲۳۱۷۷ و شماره همراه ۰۹۱۷۹۰۵۸۲۷۵ دو خط ارتباطی ما با مردم است که می‌توانند همه روزه اخبار دقیق را دریافت کنند و در خصوص فعالیت‌های مراکز اقامتی غیر مجاز اطلاع رسانی کنند تا برابر قانون با آن‌ها برخورد شود.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار