نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 اسفند 1398 - 14:39

نوای جنوب:بخش قابل توجهی از کنترل ویروس کرونا به خود‌‌‌‌‌‌مان ربط د‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌ تا با قطع زنجیره انتقال، به کاهش مبتلایان آن کمک کنیم.

نوای جنوب:

  بخش قابل توجهی از کنترل ویروس کرونا به خود‌‌‌‌‌‌مان ربط د‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌ تا با قطع زنجیره انتقال، به کاهش مبتلایان آن کمک کنیم.

 یکی از اصلی ترین راهکارهای پزشکی در این زمینه ماندن در خانه، نرفتن به سفر و کنار گذاشتن خریدها و ترددهای غیرضروری است.

اما بسیار دیده شده این نکته مهم جدی گرفته نمی شود، طوری که در هفته گذشته افزایش حجم مسافران خصوصا از نقاط آلوده به ویروس کرونا باعث نگرانی جدی هم استانی ها شده بود، هرچند در ادامه مسئولان استانی وعده برقراری کنترل هایی در ورودی های استان دادند که البته به صورت مقطعی ادامه یافت.

در همین حال معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر تاکید دارد که توصیه جدی ما لغو سفر است، حتی مسافرت های نوروزی و در حالت سختگیرانه دید و بازدیدهای ایام عید.

دکتر محمدمهدی خواجه ئیان در گفتگو با «خلیج فارس» ادامه داد: حتی وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر کشور خواستار تمهیداتی برای محدودیت هایی در سفرهای نوروزی شده، چرا که تردد افراد ساکن استان های درگیر به نقاط دیگر کشور، احتمال شیوع بیشتر ویروس در سایر استان ها را هم بالا می برد، چون سرعت انتشار این ویروس بالاست.

خواجه ئیان تصریح کرد: اگرچه هنوز برخی ناشناخته ها درباره کرونا ویروس وجود دارد، اما درباره یک نکته در دنیا و کشور اشتراک نظر هست و آن هم د‌‌‌‌‌‌وری از تجمعات، اماکن عمومی و سفرهای غیرضروری است. به هرحال بی توجهی برخی افراد به توصیه ها مبنی بر ماندن در خانه شاید برای آنها که سیستم ایمنی بدن شان قوی تر است گران تمام نشود، اما درصورت آلوده می تواند برای سالمندان، بیماران زمینه ای مثل بیماران خاص و قلب و عروق دردسرساز باشد.

این مقام بهداشتی با یادآوری اینکه استان بوشهر هرساله در نوروز جزو مناطق پر مسافر است، تصریح کرد: ضمن حفظ احترام هم میهنان، اما امسال باید گفت با عرض معذرت با وجود ویروس کرونا، نوروز امسال پذیرای مسافر و مهمان نیستیم. اکنون بوشهر جزو استان های پاک در مقابل کرونا می باشد از این رو باید سفرهای غیرضروری را تعطیل کرده، تا حد امکان در خانه بمانیم و از حضور در محل های پرتجمع که احتمال آلودگی دارد خودداری نماییم.

به گفته وی، حتی اگر بخواهیم سختگیرانه تر نگاه کنیم، حتی دید و بازدیدهای عید را هم باید لغو کرد، چرا که احتمال جابجایی ویروس وجود دارد.

دکتر خواجه ئیان در پایان ضمن قدردانی از مردم بوشهر بابت رعایت بهداشت فردی یادآور شد: اگر ایزولاسیون و قرنطینه خانگی اد‌‌‌‌‌‌امه یابد، دوره پاک ماندن استان بیشتر باشد افزایش می یابد و زمینه بر آمد‌‌‌‌‌‌ن از پس این اپید‌‌‌‌‌‌می بیشتر می شود.

به گفته وی، هم استانی ها د‌‌‌‌‌‌ر صورت د‌‌‌‌‌‌اشتن سوال د‌‌‌‌‌‌رباره کرونا، می توانند‌‌‌‌‌‌ با شماره های 4030 و 1819 تماس بگیرند‌‌‌‌‌‌، اگر علائم این بیماری مثل تب یا تنگی نفس هم دارند به مراکز جامع سلامت در محلات مراجعه کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
سفر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار