نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 اسفند 1398 - 09:24
طبق شنیده‌ها؛

نوای جنوب: شنیده می شود اکثریت اعضای شورای شهر بوشهر به تغییر شهردار تا قبل از شروع سال جدید اصرار دارند.





نوای جنوب:طرح سوال از سید نورالدین امیری شهردار مرکز استان به امضای 7 تن از اعضای شورای شهر رسیده، هرچند دو عضو شورا با این طرح همراهی نکرده اند. ضمن اینکه به نظر می آید قبل از عید نوروز و شلوغی های پایان سال موعد مناسبی برای تغییر شهردار نیست و می تواند شهر را با چالش هایی مواجه سازد.


شنیده می شود اکثریت اعضای شورای شهر بوشهر به تغییر شهردار تا قبل از شروع سال جدید اصرار دارند.طرح سوال از سید نورالدین امیری شهردار مرکز استان به امضای 7 تن از اعضای شورای شهر رسیده است.

در این خصوص «پویا دولابی» و «مهرزاد آسایش»دو عضو شورا طرح سوال از امیری را امضا نکرده اند.

 

«خلیج فارس» کسب اطلاع کرد؛ با توجه به فرصت قانونی 10 روزه شهردار جهت پاسخگویی به سوالات شورا، دوشنبه آینده (19 اسفند) جلسه فوق العاده ای به این منظور با حضور امیری پیش بینی شده است.

براساس قانون، اگر اکثریت اعضای شورا از پاسخ های شهردار قانع نشوند، استیضاح وی در دستور کار قرار می گیرد که فضای کنونی حاکم بر شورای شهر، موید خیز آنها برای استیضاح امیری است.

خبر می رسد عمده گلایه و پرسش های شورانشینان ناشی از اجرا نشدن مصوبات شورا و نیز رکورد حاکم بر پروژه های عمرانی است، از طرفی شهردار نیز کاهش درآمدها را دلیل زمین ماندن برخی مصوبات مالی و پروژه ها می داند.

به نظر می آید قبل از عید نوروز و شلوغی های پایان سال موعد مناسبی برای تغییر شهردار نیست و می تواند شهر را با چالش هایی مواجه سازد.

از طرفی شایسته است ساکنان عمارت امیریه شهروندان را محرم دانسته و اگر پرسش های خود را کارشناسی و دقیق می دانند، جلسه هفته آینده با حضور شهردار بصورت علنی و با حضور رسانه ها برگزار شود تا افکار عمومی نیز درخصوص مباحث مطرح شده به قضاوت بنشیند.

قطعا برگزاری غیرعلنی جلسه پرسش و پاسخ شهردار و سپس استیضاح وی پشت درهای بسته، علائم ناخوشایندی از پنهان کاری و زد و بند برای تغییر سریع شهردار را به اذهان متبادر می کند.

البته شنیده می شود برخی رایزنی ها احتمال منتقی شدن استیضاح شهردار را تقویت کرده که باید دید نهایتا چه خواهد شد.

گفتنی است سید نورالدین امیری تابستان سال گذشته با 6 رای به عنوان شهردار انتخاب شد (آسایش، توسلی و برزگرزاده رای منفی دادند) و در آبان ماه 97 حکم وی به امضای وزیر کشور رسید و شروع بکار کرد.

تا پیش از این، قریب یکسال مرکز استان فاقد شهردار بود و بصورت سرپرستی اداره می شد؛ چرا که در پی بازنشستگی میگلی نژاد شهردار اسبق، دو گزینه پیشنهادی شورانشینان به تایید وزارت کشور نرسید و قرعه به نام امیری افتاد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
استیضاح شهردار

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار