نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 اسفند 1401 - 17:19
صبح امروز:

نوای جنوب:استاندار بوشهر گفت: توافق شده ۴۷ هکتار اراضی نظامی با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهر بوشهر ملحق و از محدوده نظامی خارج شود.

نوای جنوب:احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در آیین اختتامیه پانزدهمین نکوداشت روز بوشهر با بیان اینکه 2 پروژه شاخص بوشهر تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی و گذر سرتل به تنگک است، اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری بوشهر باید این 2 پروژه تا نیمه نخست فروردین 1402 تکمیل و افتتاح کند.


وی با بیان اینکه بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد استان‌های مکمل هم هستند گفت: جاده‌های سه استان در توسعه و پیشرفت بوشهر خیلی موثر است و به جد خط ریلی و جاده‌های اصلی بین استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گرفته است، پیگیری می‌شود و در مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر تصمیماتی به این منظور اخذ شد.

استاندار بوشهر بزرگترین دستاورد در سفر رئیس جمهور بوشهر را وحدت و همدلی دانست و بیان کرد: این مهم برای همه مثال‌زدنی بود و رئیس جمهور از این وحدتی که در استان بوشهر وجود دارد قدردانی کرد.

محمدی‌زاده با قدردانی از اتحاد و انسجام مردم و مسئولان استان خاطر نشان کرد: در یک فضای همدلی، وحدت و برادری مسائل استان بوشهر پیگیری و الحمدلله توافقات اساسی اتخاذ شد.

وی خروجی دوم شهر بوشهر را یکی از موضوعات مهم دانست و تصریح کرد: با قول گرفته شده امید می‌رود انتظار دیرینه پروژه خروجی دوم بوشهر محقق شود و سال آینده شاهد اجرایی شدن این پروژه مهم باشیم.

استاندار بوشهر از آزادسازی اراضی در محدوده پادگان نظامی پدافند هوایی بوشهر خبر داد و بیان کرد: توافقاتی با ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده و نخستین قدم آن واگذاری اراضی پادگان پدافند هوایی بوشهر در منطقه ریشهر به محدوده شهر بوشهر است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در این راستا توافق شده 47 هکتار زمین پادگان یاد شده با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهر بوشهر ملحق و از محدوده نظامی خارج شود که منافع همه بخش‌ها از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن نهفته است.

وی با بیان اینکه شهر بوشهر از شرق گسترش می‌یابد گفت: روبرو محلات تنگک‌های بوشهر به سمت ساحل محدوده جدیدی است که شهر بوشهر در آن توسعه پیدا می‌کند و اقدامات لازم در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای خط ریلی بوشهر قول داده شده که ان‌شاءالله مصوبه رهبر معظم انقلاب اسلامی و اختصاص 1.2 میلیارد دلار سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود گفت: حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار دارد.

محمدی‌زاده با تأکید بر خصوصی‌سازی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی در شهر بوشهر بیان کرد: با اینکه منابع اعتباری استان بوشهر افزایش یافته ولی نمی‌تواند همه روند توسعه در استان و شهر بوشهر را محقق کند بنابراین خصوصی‌سازی پروژه‌ها و مولدسازی دارایی‌ها 2 موضوع اساسی برای شورای شهر بوشهر، همه شهرستان‌ها و شهرهای استان است و باید به جد سال آینده در دستور کار قرار بگیرد و پروژه‌ها از طریق بخش خصوصی در شهر گسترش پیدا کند.


































































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار