نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 مرداد 1401 - 09:21
در شب عاشورا

نوای جنوب:همزمان با شب عاشورای حسینی مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سردار سرلشکر عبداله اسکندری در حسینیه ثاراله شیراز با حضور و سخنرانی سردار احمد محمدی زاده استاندار بوشهر برگزار شد





نوای جنوب:همزمان با شب عاشورای حسینی مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سردار سرلشکر عبداله اسکندری در حسینیه ثاراله شیراز با حضور و سخنرانی سردار احمد محمدی زاده استاندار بوشهر برگزار شد
 

در این مراسم سردار محمدی زاده با اشاره به رشادت ها و افتخارات سردار شهید اسکندری افزودند این شهید والامقام همچون شهدای عاشورا در دفاع از حرم اهل بیت سر خودرا فدای اسلام کرد و توسط تکفیری ها به شهادت رسید .

سردار شهید عبدالله اسکندری در سال 1337 در قصرالدشت شیراز به دنیا آمد و سال 1358 وارد سپاه شد. این شهید در تمام هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت. نخستین حضور وی در جبهه سوسنگرد و از یاران و همرزمان سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بود.بیوگرافی شهید عبدالله اسکندری مدافع حرم [وصیت نامه]در عملیات خیبر فرمانده سپاه لار بود. در عملیات بدر جانشین فرمانده گردان ، در والفجر 8 جانشین رئیس ستاد تیپ الهادی بود و در عملیات های کربلای 1، 3، 4، 5 و 8 رئیس ستاد تیپ الهادی بود. شهید اسکندری در عملیات والفجر 10 جانشین تیپ مهندسی و در عملیات بیت المقدس4 فرماندهی تیپ مهندسی را بر عهده داشت.

از دیگر مسئولیت های وی فرماندهی مهندسی رزمی 46 امام هادی(ع) ، فرماندهی تیپ 46 امام هادی(ع) ، فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره ، فرماندهی مهندسی تیپ 42 قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت بود. او در عرصه های سازندگی هم فعالیت داشت که در احداث سد کرخه احداث جاده نیریز در استان فارس ، طرح توسعه نیشکر ، اجرای طرح های سد و بسیاری دیگر از فعالیت های جهادی سهم ویژه ای داشت. شهید اسکندری در نهادهای مختلف از جمله بنیاد شهید به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان فارس خدمت کرد.پس از بازنشستگی در دفاع از حرم اهل بیت به سوریه رفت و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) در اولین روزهای خرداد در حلب 1393به شهادت رسید. بنا به روایت های منتشر شده پیکر ایشان به دست گروه اجناد الشام افتاد و سر وی توسط یکی از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری از تن جدا شد. از سردار اسکندری به عنوان نخستین مدافع حرمی یاد می کنند ، که به مانند مولایش حضرت سیدالشهدا(ع) سر از بدنش جدا شده است. پیکر مطهر این سردار رشید بعد از 8سال به کشور بازگشت.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار