نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 24 دي 1400 - 10:38

نوای جنوب:مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۴۰ هزار متر مکعب آب در آب شیرین کن‌های استان بوشهر تولید می‌شود.

نوای جنوب:تولید ۴۰ هزار متر مکعب آب در آب شیرین کن‌های استان بوشهر

 

  عبدالحمید حمزه پور افزود: در تابستان آینده به علت بارش‌ها و وجود آب شیرین کن‌هایی که در مدار بهره برداری است شرایط آبی استان بهتر می‌شود. برخی از این آبشیرین کن‌ها تا قبل از تابستان و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: اکنون بیش از ۴۰ هزار مترمکعب تولید آب آبشیرین کن هاست و صد هزار متر مکعب آبشیرین کن هم در حال اجراست.

حمزه پور افزود: هزینه تولید آب در آب شیرین کن‌ها بسیار گران است و هر متر مکعب آن افزون بر ۲۰ هزار تومان است که برای جبران بخشی از این کمبود‌ها به همراهی مردم در مدیریت مصرف، پرهیز از مصارف این آب برای غیر آشامیدن و آبیاری درختان و خانه باغ‌ها نیاز است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۷۵ درصد منابع آبی از استان‌های همجوار، ۱۵ درصد از منابع آب زیرزمینی استان و ۱۰ درصد از آب شیرین کن‌ها تامین می‌شود.

حمزه پور افزود: امسال هم در فصل پاییز بارش‌ها نگران کننده بود، اما در دی ماه و با شروع فصل زمستان بارش‌های خوبی در استان به ویژه مناطق جنوبی داشتیم این در حالی است که پارسال در مناطق شمالی استان بارش‌ها خوب بود.

وی اضافه کرد: البته هرچند بارش‌ها دراستان خوب بوده است، اما به دلیل تامین منابع آبی استان از استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد و بخشی هم از آب شیرین کن‌های استان این بارش‌ها برای استان تاثیرگذار نیست برداشت‌های بی رویه و خشکسالی‌های گذشته هم ازدیگر عوامل کاهش منابع آبی استان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: بارش‌ها در استان‌های همجوار هم خوب بود ه است از جمله درچشمه ساسان کازرون که یکی از منابع تامین آب استان است که ۳۰ هزار مترمکعب از ظرفیت تولیدآب استان از این منبع به صفر رسیده بود که با این بارش‌ها احیاء شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
حمزه پور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار