نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 آذر 1400 - 09:30

نوای  جنوب:مدیرکل هواشناسی فارس گفت: به دلیل کاهش شدید بارش در استان در سه ماه گذشته و پایین بودن میانگین بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت، احتمال ریزش بارش‌های سیل آسا و شدید وجود دارد.

نوای جنوب:مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی فارس در سومین جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان فارس گفت: فصل بارش‌ها در فارس که از ۲۶ آذر ماه آغاز می‌شود، بیشتر برفی شکل و میزان آن در دی نرمال، در بهمن و اسفند امسال و فروردین سال آینده بیشتر از میزان نرمال پیش بینی شده است.

قطره سامانی افزود: به دلیل کاهش شدید بارش در استان در سه ماه گذشته و پایین بودن میانگین بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت، احتمال ریزش بارش‌های سیل آسا و شدید وجود دارد که باید همه دستگاه‌ها آمادگی مدیریت بحران‌های احتمالی را در فصل سرد داشته باشند.
راستیار معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده‌ای فارس هم در این جلسه از آمادگی برای عملیات یخ زدایی جاده‌ها در مناطق کوستانی خبر داد و گفت: ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در جاده‌های مواصلاتی استان آماده خدمت رسانی هستند.
درویشی مدیرعامل هلال احمر فارس هم از افزایش ۳۰ درصدی پایگاه‌های ثابت امداد رسانی شهری و جاده‌ای این جمعیت خبر داد و افزود: ۳۳ پایگاه ثابت جاده در استان آماده خدمت رسانی به مردم در شرایط اضطراری هستند.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس نیز گفت: در دو ماه گذشته ۲۰ میلیون لیتر نفت سفید برای روستا‌های بدون گاز ذخیره شده است و در تامین سوخت مورد نیاز عشایر هم مشکلی وجود ندارد.
طاهری با بیان این که توان تامین سوخت ذخیره برای ۷ روز دستگاه‌ها فراهم است افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید با ثبت درخواست نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام کنند.
بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس هم از پیش بینی تامین ۱۳ هزار تن علوفه برای دام‌های عشایری و توزیع یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید بین عشایر خبرداد.
وضعیت هشدار دهنده سد‌های استان به ویژه سد درودزن، پرداخت اعتبارات سوخت و تعمیر و تجهیز ماشین آلات سنگین راهداری، تامین اعتبار برای ذخایر دارویی و تجهیزاتی اورژانس فارس، تامین اعتبار برای ناوگان سیار آب رسانی به عشایر، لزوم مقاوم سازی واحد‌های مسکونی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس و جانشین استاندار در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت آمادگی کامل همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های رصد کننده حوادث پیش بینی نشده استان تاکید کرد.
رضایی جانشین استاندار در این جلسه هم بر بهره گیری از ظرفیت ظرفیت بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد و نمایندگان مردمی در مناطق مختلف، به دلیل آگاهیشان از شرایط مناطق، در مدیریت شرایط بحرانی احتمالی تاکید کرد.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باران

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار