نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 01 اسفند 1399 - 13:39

نوای جنوب:بخشی از اراضی باغ بهزاد واقع در محله‌های جنوبی شهر بوشهر به عنوان هزینه‌های پروانه ساخت به نفع شهرداری بوشهرمصادره شده، اما بخش دیگر اراضی که وظیفه زیرسازی بر عهده شهرداری بوده، رها شده و اعتراض ۱۵۰ نفر از مالکان این اراضی تاکنون به جایی نرسیده است.

نوای جنوب:

بخشی از اراضی باغ بهزاد واقع در محله‌های جنوبی شهر بوشهر به عنوان هزینه‌های پروانه ساخت به نفع شهرداری بوشهرمصادره شده، اما بخش دیگر اراضی که وظیفه زیرسازی بر عهده شهرداری بوده، رها شده و اعتراض ۱۵۰ نفر از مالکان این اراضی تاکنون به جایی نرسیده است.

پشت پای شهرداری به حقوق ۱۵۰ شهروند بوشهری!+ عکس

  ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهرها و گسترش ناموزون و غیراصولی ساختمان‌ها همیشه محل نزاع شهرداری‌ها با افراد بوده است که مهم‌ترین دلیل آن نبود یا گرانی اراضی در شهر یاد شده است. درعین‌حال خلاف این موضوع هم ثابت شده است که شهرداری‌ها متهمان ردیف اول در انجام تعهدات خود و آماده‌سازی فضای شهری بوده و هستند.

پیگیری خبرنگار فارس در بندر بوشهر حکایت از آن دارد که برخی اراضی با وجود داشتن پروانه ساخت، سال‌هاست که مورد بی‌مهری قرار گرفته و علی‌رغم انجام تمام مجوزهای ساختمانی، شهرداری بوشهر به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

زمین باغ بهزاد در سه‌راه امامزاده از محلات جنوبی شهر بوشهر یکی از این اراضی است که مالک اصلی پس از واگذاری سهم شهرداری و ادارات خدمات رسان، چند سالی است که تفکیک، صدور سند تک‌برگ و پروانه ساخت با کاربری مسکونی برای همه اراضی را انجام داده است.

صدور پروانه ساخت از طرف شهرداری به معنای پرداخت همه هزینه‌ها توسط مالکین و اجرای تعهد امورات زیرساختی اعم از زیرسازی کوچه‌ها، جدول‌کشی، آسفالت کوچه‌ها، واگذاری انشعابات آب، برق و گاز توسط شهرداری و ادارات خدمات رسان می‌باشد.

اما شهرداری بوشهر با سرو سامان دادن آن قسمت از زمین که به‌عنوان هزینه‌های معمول از مالک اصلی دریافت کرده، به سرعت امورات زیرسازی، موزائیک‌کاری، احداث پارک کودک، بازار و ... را انجام داده ولی در بخشی که به مردم واگذار شده را علی‌رغم صدور پروانه ساخت، هیچ اقدامی انجام نداده است تا جایی که این اراضی متأسفانه تبدیل به بیشه‌زار، علفزار، محلی برای تجمع اراذل‌واوباش و تردد حیوانات وحشی شده است.

 

حال بیش از ۱۵۰ مالک این اراضی در شکواییه‌ای به دفتر خبرگزاری فارس، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شهرداری بندر بوشهر شده‌اند.

یکی از این شهروندان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: صدور سند تک برگ به معنای پرداخت هزینه‌های صدور پرداخت ساخت مسکن می‌باشد که شهرداری قبلا این عوارض را دریافت کرده است.

وی افزود: بارها به شهرداری بوشهر برای پیگیری این مشکل مراجعه کرده‌ایم اما مسؤولان شهرداری می‌گویند که هر کسی قصد ساخت دارد باید زیرساخت‌هایی همچون آب و برق را خودش پیگیری کند که این برخلاف قانون است.

گفتنی است، ساخت‌های غیرمجاز واحدهای مسکونی در محله‌های جنوب شهر بوشهر به‌سرعت در حال اجرا است ولی در این اراضی علی‌رغم انجام اقدامات قانونی اما به دلیل اهمال‌کاری، امکان شروع عملیات اجرایی برای مردم فراهم نیست. پیگیری خبرنگار فارس در این خصوص ادامه خواهد داشت.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهرداری بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار