نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 05 آبان 1399 - 22:52

نوای جنوب:این گرانی شدید درحالیست که فاصله زیاد استان بوشهر تا مرکز کشور و نبود جایگزینی مثل راه آهن، شهروندان را برای کارهای اداری و درمانی ناچار به انتخاب سفر هوایی می کند،

نوای جنوب:این گرانی شدید درحالیست که فاصله زیاد استان بوشهر تا مرکز کشور و نبود جایگزینی مثل راه آهن، شهروندان را برای کارهای اداری و درمانی ناچار به انتخاب سفر هوایی می کند، اما با قیمت هایی که میلیونی شده، سفرز با هواپیما برای بسیاری از مردم رویا خواهد شد.وعده های اخیر سازمان هواپیمایی و نمایندگان مجلس که مدعی شدند افزایش قیمت بلیط هواپیما متوقف شده، اما قیمت های جدید مسیر هوایی بوشهر-تهران و بالعکس نشان می دهد این وعده دروغ از آب درآمده است.قیمت بلیط هواپیما با وجود مخالفت وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس افزایش پیدا کرده و بلیط پروازها در بالاترین قیمتی که باید، فروخته می ‌شود.

قیمت پرواز بوشهر- تهران در روز چهارشنبه هفته جاری

براین اساس، طبق نرخ نامه جدید انجمن شرکت های هواپیمایی، پرواز بوشهر- تهران و بالعکس حداقل 654 هزارتومان و حداکثر یک میلیون و 420 هزارتومان قیمت گذاری شده است.

حداقل قیمت نیم میلیون تومان

در همین زمینه، نگاهی به سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما نشان می دهد نرخ بلیط بوشهر- تهران طی روزهای آینده از 560 هزارتومان آغاز می شود و به یک میلیون و 180 هزارتومان هم می رسد!

این درحالیست که تا قبل از نیمه مهرماه که نرخ نامه جدید توسط شرکت های هواپیمایی رو شده و مسئولان وعده لغو آن را دهند، کف و سقف قیمت پرواز بوشهر از 280 تا 560 هزارتومان بوده، هرچند در برخی ساعت های پرمسافر مانند صبح یا آخر شب، نرخ بلیط به 700 هزارتومان هم می رسید؛ اما قیمت میلیونی را تجربه نکرده بود.

دومین افزایش قیمت پروازها طی 4 ماه

آخرین بار خرداد ماه امسال و به بهانه شیوع کرونا و کاهش درآمد شرکت‌های هواپیمایی، نرخ بلیط پروازهای داخلی افزایش یافته بود، اما این بار از ابتدای آبان به بهانه افزایش قیمت دلار این اتفاق مجدداً پس از تنها ۴ ماه رخ داده است.

مقایسه نرخ نامه خرداد و آبان سالجاری نشان می دهد پرواز بوشهر-تهران و بالعکس از نظر کف و سقف قیمتی رشد 95 درصدی را تجربه می کند.

پرواز رویا می شود

این گرانی شدید درحالیست که فاصله زیاد استان بوشهر تا مرکز کشور و نبود جایگزینی مثل راه آهن، شهروندان را برای کارهای اداری و درمانی ناچار به انتخاب سفر هوایی می کند، اما با قیمت هایی که میلیونی شده، سفرز با هواپیما برای بسیاری از مردم رویا خواهد شد.

24 مهرماه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اجازه نمی ‌دهیم شرکت ‌های هواپیمایی به بهانه این که خود تشخیص می ‌دهند، افزایش قیمت بلیط هواپیما داشته باشند. از این رو قرار است دولت تسهیلاتی در اختیار این شرکت ها قرار دهد تا افزایش نرخ ارز و اجرای فاصله گذاری در صندلی های هواپیما جبران شود.

با این حال مشخص شده که ایرلاین ها گوش شان بدهکار وعده های وزیر راه و نمایندگان مجلس نیست و با همه مخالفت ها، گرانی ها را بر دوش مسافران گذاشته اند.

به نظر می رسد تا زمانی که مسئولان از وزیر تا استانداران یا نمایندگان مجلس با هزینه بیت المال سفرهای هوایی را انجام می دهند، فشاری که از این گرانی ها بر شهروندان وارد می شود، به درستی درک نخواهد شد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار