نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 مهر 1399 - 13:16

نوای جنوب:به گفته این کارشناس، قبلا روستاها تولیدکننده و خودکفا بودند اما الان خانوارهای روستایی عملا به شهرها وابسته‌اند و برخی اقلام را باید از شهر و توسط واسطه‌ها تهیه کنند. این وابستگی و واسطه‌گری یکی از دلایل افزایش هزینه‌های زندگی و در نتیجه نرخ تورم در روستاهاست.

نوای جنوب:براساس گزارش مرکز آمار، بررسی هزینه و درآمد خانوار روستایی در شهریورماه سالجاری نشان می دهد استان بوشهر با 29.5 درصد رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

بالاتر از بوشهر، روستائیان هرمزگان و یزد می باشند.

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که در مناطق روستایی بوشهر، تورم خوراکی‌ها 36.8 درصد بوده که 6 درصد بالاتر از میانگین کشوری می باشد.

همچنین از نظر تورم غیرخوراکی‌ها و خدمات، این شاخص برای روستاهای بوشهر 34.5 درصد بوده که 3 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

اما چرا نرخ تورم در روستاها از شهرها بالاتر است؟

جعفر خیرخواهان، استاد اقتصاد در این خصوص به دورانی اشاره می‌کند که هزینه‌ زندگی در روستاها کمتر از شهرها بود. او می‌گوید: قبلا روستاها تولیدکننده و خودکفا بودند اما الان خانوارهای روستایی عملا به شهرها وابسته‌اند و برخی اقلام را باید از شهر و توسط واسطه‌ها تهیه کنند. این وابستگی و واسطه‌گری یکی از دلایل افزایش هزینه‌های زندگی و در نتیجه نرخ تورم در روستاهاست.

مشاور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، به پراکندگی روستاها و کوچک بودن جمعیت یک روستا در مقایسه با شهر نیز اشاره می‌کند که رساندن کالاها از شهر به روستا را با سرانه هزینه بالاتری همراه می‌کند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
تورم بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار