نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 تير 1399 - 12:47

نوای جنوب: استاندار بوشهر با اشاره به فعال شدن یکی از قطعات پروژه راه‌آهن بوشهر در دولت دوازدهم گفته: دولت‎های سابق باید درباره توقف این پروژه پاسخگو باشند.

نوای جنوب: استاندار بوشهر با اشاره به فعال شدن یکی از قطعات پروژه راه‌آهن بوشهر در دولت دوازدهم گفته: دولت‎های سابق باید درباره توقف این پروژه پاسخگو باشند.

به گزارش خلیج فارس؛ 13 سال از کلنگ‎زنی راه‌آهن بوشهر- شیراز می‎گذرد و اگر همین سبک و سیاق در تزریق اعتبارات دنبال شود، بوشهری‎ها در خوشبینانه ترین شرایط، 70 سال دیگر برای شنیدن سوت قطار باید منتظر باشند، آن هم اگر همه اعتبارات سالانه این پروژه کاملا محقق شود.

راه‎آهن شیراز- بوشهر 450 کیلومتر می‎باشد که طبق اسناد بودجه، اجرای هر کیلومتر آن 10 میلیاردتومان هزینه دارد.

با این برآورد، اتصال استان بوشهر به راه‎آهن سراسری نیازمند 4500 میلیاردتومان است؛ اما دولت برای سال های 99 و 1400، مجموعا 131 میلیاردتومان برای این پروژه پیش بینی کرده است.

از طرفی، تا امروز حدود 300 میلیاردتومان از اعتبار این پروژه تعیین تکلیف شده که شامل هزینه کردهای سابق یا بودجه های دو سال آتی می باشد و عملا راه‎آهن بوشهر با رقم موردنیازش فاصله بسیار زیادی وجود دارد؛ حدود 3700 میلیاردتومان.

مهمتر اینکه پروژه راه آهن بوشهر به 11 قطعه اجرایی تقسیم شده و اکنون تنها قطعه 10 آن پیمانکار فعال است که 25 کیلومتر حدفاصل اهرم تا چغادک می باشد.

با این وضعیت، حالا حالاها نباید منتظر شنیدن سوت قطار در استان بوشهر بود؛ حداقل تا 70 سال دیگر!

 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
قطار بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار