نوای جنوب: استاندار بوشهر با اشاره به فعال شدن یکی از قطعات پروژه راهآهن بوشهر در دولت دوازدهم گفته: دولتهای سابق باید درباره توقف این پروژه پاسخگو باشند.
نوای جنوب: استاندار بوشهر با اشاره به فعال شدن یکی از قطعات پروژه راهآهن بوشهر در دولت دوازدهم گفته: دولتهای سابق باید درباره توقف این پروژه پاسخگو باشند.
به گزارش خلیج فارس؛ 13 سال از کلنگزنی راهآهن بوشهر- شیراز میگذرد و اگر همین سبک و سیاق در تزریق اعتبارات دنبال شود، بوشهریها در خوشبینانه ترین شرایط، 70 سال دیگر برای شنیدن سوت قطار باید منتظر باشند، آن هم اگر همه اعتبارات سالانه این پروژه کاملا محقق شود.
راهآهن شیراز- بوشهر 450 کیلومتر میباشد که طبق اسناد بودجه، اجرای هر کیلومتر آن 10 میلیاردتومان هزینه دارد.
با این برآورد، اتصال استان بوشهر به راهآهن سراسری نیازمند 4500 میلیاردتومان است؛ اما دولت برای سال های 99 و 1400، مجموعا 131 میلیاردتومان برای این پروژه پیش بینی کرده است.
از طرفی، تا امروز حدود 300 میلیاردتومان از اعتبار این پروژه تعیین تکلیف شده که شامل هزینه کردهای سابق یا بودجه های دو سال آتی می باشد و عملا راهآهن بوشهر با رقم موردنیازش فاصله بسیار زیادی وجود دارد؛ حدود 3700 میلیاردتومان.
مهمتر اینکه پروژه راه آهن بوشهر به 11 قطعه اجرایی تقسیم شده و اکنون تنها قطعه 10 آن پیمانکار فعال است که 25 کیلومتر حدفاصل اهرم تا چغادک می باشد.
با این وضعیت، حالا حالاها نباید منتظر شنیدن سوت قطار در استان بوشهر بود؛ حداقل تا 70 سال دیگر!