نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 07 خرداد 1399 - 22:16

نوای جنوب:پرونده قتل رومینای ۱۴ ساله که پدرش او را با داس کشت، تقاطعی از انواع ستم‌های اجتماعی است.

 

 

نوای جنوب:

 

 

تلاقی روایت‌های بهمن و اسفندیار در یک نقطه به هم گره می‌خورد، ندیدن رومینا. برای بهمن، رومینا همسر او بود که با خواست خود می‌خواست در سن چهارده سالگی‌ وارد زندگی زناشویی شود؛ برای پدر و اسفندیار اما رومینا مطلقا یک واژه بود: «ناموس».ساعت سه بعدازظهر روز یک خرداد، کفش‌ها پشت در خانه تازه از پا کنده شده‌اند و هنوز یک ساعتی نمی‌شود که پدر از دادگاه به خانه بازگشته است، صبح همان روز پدر برای بازگرداندن دختر چهارده ساله به دادگاه رفته بود، با این خیال که دختر فریب خورده و با مردی همسن و سال پدر فرار کرده است، صحبت‌های دختر در دادگاه و ننگ عکسی در گوشی همراهش، اما او را با خشم مضاعفی به خانه بازگردانده بود.

به گزارش شرق، از همان لحظه ورود، عربده‌ها و داد و بیداد‌ها بالا می‌گیرد، «بی‌ناموسی» واژه‌ای است که در این میان بار‌ها از میان لب‌های خشمگین پدر بیرون می‌ریزد، لابه و انکار رومینا، اما بر خشم پدرش می‌افزاید تا آنجایی که مادر خانواده و برادر رومینا در حمام زندانی می‌شوند، خشم تا منتهای درجه وجود پدر را فرا می‌گیرد، به سوی دختر خطاکار می‌رود تا او را خفه کند، رومینا با چابکی فرار می‌کند و این‌بار پدر داس را از دیوار خانه بر می‌دارد و با ضربه‌ای به پشت سر رومینا، به زندگی دخترش در همان لحظه پایان می‌دهد.

قتل رومینای چهارده ساله بار دیگر داغ دیگر قتل‌های ناموسی را در سال‌های اخیر زنده کرده است. بهمن، همان مردی است که به قول اسفندیار، عموی بزرگ رومینا، ننگ بی‌ناموسی را بر این خانواده زده است. روایت بهمن، روایت دلدادگی و عشق دختربچه‌ای است که از آشوب خانواده به شادی و امنیت مردی دیگر پناه برده است، روایت اسفندیار، اما روایت قتلی است که مسبب اصلی آن انتشار عکس‌های بدحجاب رومینا در فضای مجازی است، مسبب اصلی آن مردی است که با اغفال رومینا، حرمت خانواده را شکسته است.

او به من پناه آورد
«از ۹ سالگی عاشقم بود و منو می‌خواست. یازده ساله که شد با هم حرف زدیم و وابسته شدیم.» بهمن ۲۸ ساله بود که در کوچه پس کوچه‌های روستای حویق برای اولین‌بار با رومینای ۹ ساله آشنا شد. بهمن ساکن «حویق» نبود، اما خانه‌اش کمتر از یک کیلومتر با حویق فاصله داشت و عصر‌ها که از کارگری خلاص می‌شد، می‌توانست قدم‌زنان خود را به حوالی خانه رومینا برساند. از همان روز‌هایی که رومینا توانست در دستان کوچکش گوشی همراه بگیرد، رابطه رومینا و بهمن دور از ید خانواده در فضای مجازی ادامه پیدا کرد.

مادر رومینا از همان روز‌ها از رابطه دختر دوازده ساله‌اش با پسری که فقط یکی، دوسال با همسرش اختلاف داشت، آگاه بود، اما این رابطه را از پدر رومینا مخفی و در خلوت با دخترش جدل می‌کرد. مخالفت و اصرار رومینا به رابطه‌اش سرانجام به گوش پدر نیز می‌رسد. بهمن بار‌ها می‌گوید که پدر رومینا دست بزن داشت، نه فقط رومینا، بلکه مادرش نیز از سیلی‌های او نوش جان کرده بودند و بار‌ها رومینا به بهمن شکایت برده بود که پدرش موهایش را می‌کشد و او را می‌زند.

پس از اینکه آوازه رابطه رومینا و بهمن به پدر رسید، یک هفته گوشی تلفن از رومینا گرفته شد، بهمن در این یک هفته مطلقا خبری از رومینا نداشت تا اینکه بالاخره یک روز صبح از گوشی خود پیامی از رومینا دریافت می‌کند: «امروز ظهر بیا سرکوچمون و منو با خودت ببر.» بهمن پاسخ مثبتش را بدون تعلل می‌دهد.

 
رومینا اشرفی

 

او پیش از این «آدم» به خانه رومینا فرستاده و از پدر خواستگاری دختر را کرده است، اما پدر به بهمن دختر نداده است، بهمن سنی است و خانواده شیعه رومینا چنین پیوندی را صلاح ندانسته‌اند. همین مساله و اصرار رومینا برای فرار از خانه کابوس‌وار پدری بهمن را مصمم می‌کند تا ظهر اردیبهشت ماه رومینا را همراه با کیف کوچکی از وسایل شخصی‌اش به سوی خانه خواهر بزرگش ببرد.

بهمن می‌گوید که شش، هفت روزی را که فرار کردند، رومینا در خانه خواهر بزرگش مانده بود و خودش در خانه یکی دیگر از خواهرانش، تاکید اوست که در این مدت آن‌ها جدا از هم بودند و بهمن تلاش کرده است تا لااقل صیغه محرمیت میان آن دو خوانده شود. به‌رغم تلاش‌های بهمن برای صیغه کردن رومینا، در این مدت پدر رومینا بار‌ها او را تهدید به مرگ و انتقام کرده و گفته است که «تو ناموس ما رو بردی؛ ناموس ما رو لکه‌دار کردی.»

در این میان رومینا و بهمن تصمیم به انجام کاری می‌گیرند که سرنوشت تلخ رومینا را رقم می‌زند. انتشار عکسی دونفره در اینستاگرام گرچه به‌زعم بهمن نشان از این دارد که رومینا با خواست خودش فرار کرده و حالا در کنار او احساس خوشبختی می‌کند، اما انتشار عکس «ناموس» در اینستاگرام برای پدر و عمو‌های رومینا بسیار دردناک‌تر از فرار آن دو نفر از خانواده می‌شود.

در آخرین روز اقامت رومینا در خانه خواهر بزرگ، بهمن موفق می‌شود تا با حضور برخی اقوام رومینا و والدین و اقوام خود مراسم صیغه‌ای تدارک ببیند، مهمانان حاضر می‌شوند و رومینا نیز در لباس سپیدی کنار بهمن سر سفره عقد می‌نشیند، روحانی به خانه می‌آید تا صیغه را بخواند و در لحظه‌ای که بهمن در دل یک قدم تا وصلت با رومینا فاصله دارد، پلیس‌ها از میان مهمانان نقاب از چهره برمی‌دارند و بهمن را دستگیر می‌کنند.

بهمن یک شب را در بازداشتگاه می‌ماند تا فردا روز در دادگاه حاضر شود، با اینکه خطبه صیغه عقد موقت هرگز میان رومینا و بهمن جاری نشد، اما بهمن رومینا را پس از آن روز همسر خود می‌داند رومینا چطور؟ «ما همدیگه رو دوست داشتیم و رومینا به من می‌گفت که پناه آورده به من. می‌گفت تا حالا تو عمرش اینقدر خوشحال نبوده، اون چند روزی رو که خونه خواهرم بود می‌گفت تا حالا چنین خونواده خوشحالی ندیده، وقتی می‌گفت به من پناه آورده یعنی می‌خواسته زن من بشه.»

دادگاه
اقامت یک‌شبه بهمن در بازداشتگاه به درازا نکشید، صبح روز بعد، در مسیر بازداشتگاه تا دادگاه، بهمن لحظه‌ای از ناسزا‌های پدر و عمو‌های رومینا در امان نماند. همانجا از زبان پدر رومینا شنید که نه فقط او، بلکه پدر و مادر و خواهرهایش را به قتل می‌رساند. رومینا و بهمن در دادگاه حاضر می‌شوند، رومینا با گریه و بهمن با سکوت. هر دو یک صدا می‌گویند که دزدی در کار نبوده و رومینا با خواست خود فرار کرده است، اما تفاوت نظر رومینا و بهمن در برداشت معنا از یک کلمه خلاصه می‌شود، رومینا دلزده و ترسان از خشم پدر به مردی همسن و سال پدر خود «پناه» برده است و بهمن این «پناه آوردن» را به دلدادگی تعبیر کرده است.

بهمن تعریف می‌کند که رومینا در دادگاه با صدای بلند گریه و زاری کرده و بار‌ها از مقام قضایی خواسته است تا او را پیش پدرش باز نگرداند، رومینا بار‌ها در کنار پدرش فریاد کشیده است که اگر پایش به خانه برسد، پدر او را می‌کشد. مراجع قضایی حاضر در آن جلسه هرگز فکر نمی‌کردند که لابه‌های دختر ۱۴ ساله همان روز رنگ واقعیت به خود بگیرد.

با اینکه توضیحات رومینا با شفافیت تمام نشان می‌دهد که او از آشوب خانه فراری شده است و از مواجهه دوباره با پدر تندخویش واهمه دارد، اما همان روز دادگاه بهمن را تبرئه کرد و دست لرزان رومینا را در دستان پدر گذاشت تا ساعت سه بعدازظهر همان روز، آن دست‌های زمخت به زندگی دختر پایان دهند.

دو، سه ساعت پس از قتل رومینا، دوستان بهمن او را مطلع کردند. او به سوی خانه رومینا دوید، اما هم‌محله‌ای‌هایش به او هشدار دادند که پدر رومینا قصد خون او را هم دارد و بهمن، یگانه مقصر این قتل ناموسی است، این بهمن است که دامن دختر خانواده را لکه‌دار کرده است، این بهمن است که دختر خانواده را فریب داده است و این بهمن است که مقدمات دخترکشی را فراهم کرده است. در این چند روزی که از قتل رومینا گذشته، بهمن بار‌ها تلاش کرده تا شبانه به مزار رومینا برود، اما پدر چند مرد را بر قبر دخترش گمارده است تا مانع حضور بهمن بر مزار او شوند، پدر از پشت میله‌های زندان نیز از بی‌آبرویی جسد و قبر «ناموسش» واهمه دارد.

شرم از بی‌ناموسی
«بچه بود دیگه، سیزده سالش بود، تازه رفته بود توی چهارده سالگی، چی می‌فهمید مگه؟» اسفندیار عموی بزرگ رومیناست، حالا که پدر پشت میله‌های زندان روز‌ها را شب می‌کند، اسفندیار راوی آن سوی ماجرایی است که چندان با روایت بهمن همخوانی ندارد، جز در ارسال و انتشار همان عکسی که هنوز هم برای عموی رومینا به مثابه «بی‌آبرو کردن ناموس» است.

بعد از آن روز شوم، اسفندیار می‌گوید که بار‌ها زنگ و پیام تهدید از بهمن دریافت کرده است، بهمن حالا مدعی است که رومینا زن اوست و باید قبر او را به روستای خود منتقل کند. اسفندیار بار‌ها به جان پسرش قسم می‌خورد که در آن پنج، شش روز فرار، کسی برای خواستگاری نیامد، حتی او برای سامان دادن به اوضاع به پدر بهمن مراجعه کرد، اما پدر بهمن دست رد به سینه او زد و گفت: «ما دختری رو که فرار کرده نمی‌خوایم، ببرید چنین دختری رو بفروشید.»

یادآوری این صحبت‌ها، یادآوری انتشار عکسی از «ناموس» خانواده با «لباس نامناسب» هنوز هم برای عموی رومینا دردناک است، دردناک‌تر از جای خالی برادرزاده.

گرچه بهمن بار‌ها می‌گوید که رومینا به میل و خواسته خود به او پناه برده بود، اما عموی رومینا معتقد است که بهمن در خلوت کوچه چاقو زیر گلوی او گذاشته و او را تهدید کرده بود که باید با او فرار کند، کاری که پیش از آن نیز با چند دختر دیگر انجام داده و حالا پرونده‌ای قطور در دادگاه به اسم بهمن خورده است.

اما اسفندیار ناراحتی اصلی برادرش را در همان عکس‌ها می‌داند، می‌گوید بعد از اینکه بهمن عکس‌های رومینا و خودش را برای او فرستاد و گفت «این زن منه» چند ساعتی گوشی همراهش را خاموش کرده بود، خانه را دورتا دور قدم می‌زد و احساس شرم می‌کرد: «آنقدر ناراحت بود که بدون صیغه بدون عقد ناموسش پیش یه مرد دیگست، عکس و اس‌ام‌اس میومد براش، نمی‌تونست سرشو از خجالت پیش در و همسایه بلند کنه.»

روز قتل، اسفندیار به ییلاق رفته بود، ساعت پنج که به روستا برمی‌گردد خبر می‌رسد که تمام پاسگاه محل جمع شده‌اند در خانه برادرش. به دو به سوی خانه می‌رود و برادر گریانش را می‌بیند که روی پله‌های حیاط نشسته است و گریه می‌کند و می‌گوید: «ناموسم رفت.»

حالا مادر رومینا که چهل سال هم ندارد گریان است و بی‌تاب، اسفندیار می‌گوید که مادر رومینا از آن روز نتوانسته از شرم دروهمسایه از خانه بیرون برود و از ننگ این اتفاق دوام نخواهد آورد. کدام اتفاق؟ قتل دخترش به دست پدر یا بی‌ناموسی؟ «بی‌ناموسی، شما جای ما بودید چی کار می‌کردید؟ همش سر نامردی اون مرد شد که ناموس ما رو فریب داد و با خودش برد. من حالا دیگه شرمم می‌شه تو کوچه راه برم. ما هممون داغدار و شرمنده‌ایم. از این شرم و خجالت می‌رم توی جنگل گریه می‌کنم. کمر ما شکسته خانم.»

دخترکشی
تلاقی روایت‌های بهمن و اسفندیار در یک نقطه به هم گره می‌خورد، ندیدن رومینا. برای بهمن، رومینا همسر او بود که با خواست خود می‌خواست در سن چهارده سالگی وارد زندگی زناشویی شود؛ برای پدر و اسفندیار، اما رومینا مطلقا یک واژه بود: «ناموس». واژه‌ای که با این ننگ، پیش از مرگ نیز از دست رفته بود.

پرسش‌های مکرر از هر دو سوی ماجرا نشان می‌دهد که هیچ کدام از این و طرف مذکر، هرگز به ریشه‌های ناآرامی و بی‌تابی رومینا در منزل پدری توجه نکردند، بهمن هرگز از خود نمی‌پرسد که یک دختر چهارده ساله چگونه می‌تواند با خواست خود به عقد یک مرد سی ساله در بیاید و اسفندیار هرگز از خود نمی‌پرسد که بر برادرزاده‌اش در خانه چه گذشت که چنین بی‌تابانه در پی خانه مردی دیگر دوید، ناله‌های رومینا حتی به گوش دادگاه نیز نرسید و دادگاه نیز چندان لابه‌های او را جدی نگرفت و بی‌معطلی دست دختر را در دستان پدر گذاشت.

شاید اگر دادگاه پیش از بازگرداندن رومینا به پدرش، تنها یک جلسه مشاوره برگزار می‌کرد، یا اجازه می‌داد که زمان بار خشم و کینه پدر را فرو بخواباند، شاید رومینا حالا نفس می‌کشید، گرچه به عنوان «یک ناموس خطاکار»، اما هنوز از زندگی بهره داشت و شاید آینده روی دیگری جز «ناموس یک مرد بودن» برای او متصور می‌شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
رومینا اشرقی

نظرات کاربران
رحمت براون پدرش که این کارکرده غیرت داره مرده مردونگی داره
خوب بهشکرده حقش بوده
اینجوردخترارو باید کشت
دست پدرش درد نکنه والله
من درک میکنم منم همسن رومینا مرحومه هستم مثل همون داخل روستا هستم محدود شدم آزادی ندارم درک میکنم مقصر اصلی هیچکس نبوده رومینا در سن حساسی وجود داشته در سنی که باید به محبت بشه نه اینکه کتک بخوره رومینا هم از روی نداشتن ازادی دست به اینکار زده تا برای خود ازادی بخره مقصر پدرش بوده که نباید دخترش،رو میکشت باید رفتار خودش را درست میکرد تا این بقول خودشون بی ناموسی به وجود نیاد پسره هم مقصره اختلاف سنیشون ندیده بود و سن پاین رومینا رو ندیده بود که کارش رو قبول کرده و اینکار کرده
مقصر یک نفر نیست مقصر همه هستند مقصر قانونی هست که ازادی رو از دخترا گرفته این قانون که باید درست تصویب بشه این قانونه که میگه موی دخترو نباید نا محرم دید مگه خود نامحرم خودش مو نداره چه فرقی بین موی مرد و زن هست اخه؟؟؟؟ رابطه پسر و دختر یک چیز عادیه که این قانون اینرو میخواد انکار کنه چرا کسی این روی ماجرا هارو نمیبینه حق همش،به مرد میدن مگه زن گناه کرده این قانون الکیه چرته مثل قانون دوره اماما هست که افراد ظالم دختر داشتن ننگ میدونستن و فقط مسرو جز ادم میدیدن به پسر احترام میگذاشتن و دخترو محدود میکردن
مقصر اصلی پس کسی نیست جز قانون
من درک میکنم منم همسن رومینا مرحومه هستم مثل همون داخل روستا هستم محدود شدم آزادی ندارم درک میکنم مقصر اصلی هیچکس نبوده رومینا در سن حساسی وجود داشته در سنی که باید به محبت بشه نه اینکه کتک بخوره رومینا هم از روی نداشتن ازادی دست به اینکار زده تا برای خود ازادی بخره مقصر پدرش بوده که نباید دخترش،رو میکشت باید رفتار خودش را درست میکرد تا این بقول خودشون بی ناموسی به وجود نیاد پسره هم مقصره اختلاف سنیشون ندیده بود و سن پاین رومینا رو ندیده بود که کارش رو قبول کرده و اینکار کرده
مقصر یک نفر نیست مقصر همه هستند مقصر قانونی هست که ازادی رو از دخترا گرفته این قانون که باید درست تصویب بشه این قانونه که میگه موی دخترو نباید نا محرم دید مگه خود نامحرم خودش مو نداره چه فرقی بین موی مرد و زن هست اخه؟؟؟؟ رابطه پسر و دختر یک چیز عادیه که این قانون اینرو میخواد انکار کنه چرا کسی این روی ماجرا هارو نمیبینه حق همش،به مرد میدن مگه زن گناه کرده این قانون الکیه چرته مثل قانون دوره اماما هست که افراد ظالم دختر داشتن ننگ میدونستن و فقط مسرو جز ادم میدیدن به پسر احترام میگذاشتن و دخترو محدود میکردن
مقصر اصلی پس کسی نیست جز قانون
پدره دختره باید پسرو میکشت نه دخترشو
دختره خیلی بی باش بود
به نظر من نباید به خاطر یه اشتباه همچین کاری میکرد پدرش، اگه واقعا پدرش غیرت داشت نمیرفت دخترش رو به قتل برسونه واقعا شاید دخترش عاشق بودوپسره رو دوست داشت حالا که پسره اومده بود خواستگاری چرا پدرش با این ازدواج قبول نکرد اگه قبول میکرد همچین اتفاقی نمی افتاد.....دادگاه هم مقصره وقتی دختره گفت که پدرم منو میکشه چرا دختره رو دست پدرش سپرد ...ما دختراچه گناهی داریم که توی دنیا هر کسی که از راه رد میشه مقصر روبه گردن ما میندازه ،باید پدرش رو مجازات کننن
احتمالان پدر دختر اعتیاد داشته اخه میگن عقل سالم در بدن سالم .دوست داشتن ک جرم نیست .بعصی 35وقتا ادم پاش سر میخوره گناه ک نکرده
کسانی که قتل فجیع یک انسان رو به خاطر یک اعتقاد به اسم ناموس توجیه می کنن باید از خودشون بپرسند پس به خاطر هر اعتقادی میشه آدم کشت مثل داعش که به بخاطر اعتقاد وهابی آدم می کشت مخصوصا شیعیان رو سلاخی می کرد . با این شرایط پس درود به غیرت داعشیها.خیلی از کسایی که دارن دم از غیرت میزنند باید دید که آیا خودشون در رابطه با زنان جامعه عزت نفس از خودشون نشون میدن . واقعا اگر کمی تفکر کنید می فهمید که یک دختر ۱۴ ساله از دنیا چی می دونه که باید مجازات بشه گناه کار اون پدر و مادری هستن که عرضه نگهداری و پرورش کودکشون رو ندارن .خیلی از کسایی که الان دارن از کار این دختر و پسر انتقاد می کنند همونهایی هستند که با شال و دستبند سبز توی خیابون ها دنبال آزادی ، کشورشون رو به آتیش کشیدن. کسی که می خواد نظر بده اول گذشته خودش رو مرور کنه . خیلی دوست دارم ببینم کسایی که دارن این آدم کشی رو توجیه می کنند توی زندگی شخصیشون چی میگذره که البته زیاد هم سخت نیست کافیه یک سر به اپلیکیشن‌های روابط اجتماعی زد. اگر کاری رو بد میدونیم پس اول خودمون نباید انجامش بدیم .
باسلام خدمت عزیزان و خانواده داغدار رومینا
بعضیا شاید پدر نشدن هنوز و نمیدونن وقتی ک پدرمیشن علی الخصوص وقتی ک دختر براشون به دنیا میاد چقد دختر براش عزیزمیشه و هرچقدر این دختر بزرگ و بزرگتر میشه حساسیته پدر روش بیشتر میشه.پدر دوسداره واسه دخترش بهترینارو انتخاب کنه حتی زمانی ک میخاد براش خواستگار بیاد دوسداره اونوبه کسی بده ک مطمعن باشه چیزی برای دخترش کم نمیزاره و اون کسی ک اومده خواستگاری دخترش از روی عشقو علاقه ی فراوان اومده باشه و اینچیزارو فقط یه پدر میفهمه.اولا ک من نعوذبالله خدا نیستم ک بخام جزا تعیین کنم و قاضی هم نیستم ک بخام کسی رو متهم کنم اما در این جریان به نظر من متهم اصلی این پرونده و مسبب اصلی قتل این دختر معصوم اون بهمنه کثافت هست که با سیاست کثیفش مخ این دختر رو زده که ب نحوی جای پدرش محسوب میشد بااون سنی ک این داره و قضاتی ک این پروندرو بررسی میکنن باید بهمنرو متهم ردیف اول بدونن ب چند دلیل
دلیل اول باوجود اینکه بهمن سنش سن قانونی بوده و رومینا هنوز به سن قانونی نرسیده و عقلش کامل نبوده باید اونو راهنمایی میکرد و مانع فرار او میشد ن اینکه خودش تشویقش کنه ب فرار از منزل پدریش
دوما باوجود اینکه سن بهمن بالای ۱۸ سال است و سنش قانونیه اما رومینا سنش زیر ۱۸ سال است طبق قانون بهمن متجاوز شناخته میشه و اینکار از نظر قانون شرع اسلام تجاوز هست
و سوم اینکه با اینکارایی ک بهمن کرده ابروی یه خونواده سنتی رو برده و پدر رومینا رواز دید بقیه یک انسان بیعرضه تلقی کرده ک حتی اختیار دختر خودش هم دردستش نیست و ب علاوه اینکه با ارسال عکس خودش و رومینا درفضای مجازی بدون هیچگونه صیغه محرمیت و عقد،زن خودش دونسته و چ بسا اینکه ناموس اون فرد رو لکه دار کرده به نظر من متهم اصلی این پرونده همین بهمن هست ک هرچه زودتر باید ب اشد مجازات برسه و اگر مجازات نشه امثال بهمن در جامعه کار خودشون رو با دخترایه ساده و معصومی همچون رومینا انجام میدن و جولان میدن بدون اینکه کسی مجازاتشون کنه.
ما کردها ناموس پرستیم و تااخرین قطره خونمون رو پای ناموسمون میدیم هرچن ک ناموس کرد و لر و فارسو عرب نمیشناسه و وظیفه هر پدری هست ک چشمای کثیف افراد رو نسبت ب ناموسش کور کنه و این رو هم بگم این کسایی ک نظر میدن و خواستار مجازات پدر رومینا هستن اینها امثال همون بهمنه کثافت هستن چون اگر میخاید داغ دل اون پدر رو بفهمید ی لحظه فکرکنید ی دختری دارید ک ی پسر غریبه ی بیناموس که سنش دوبرابر سن دخترتون هست و مطمعن هستید ک این پسر دخترتون رو ن تنها خوشبخت بلگه بدبخت میکنه و احساساتش از روی هوا و هوس هست،اومده دخترتون رو با کلک برده و چن روز پیش خودش نگه داشته بعد هم عکسای خودش و دخترتون رو واستون میفرسته. خداوکیلی چه احساسی بهتون دس میده نسبت ب دختری ک ۱۳ سال واسش نون حلال بردی سرسفرت نازشو کشیدی مراقبش بودی.پس خواهش میکنم ازتون الکی نظر ندین هروقت پدرشدین دختردار شدین اونوقت میفهمین ک دختر یعنی چی.
تورو ب خدا قسمتون میدم امثال این بهمن رو از روی کره زمین از تو ایران پاک کنید این حرومزاده ها متجاوزن
متاسفم خیلی زیاد رومینا نازدانه ی ایران زمین آرام بخواب.دیگر هیچ کس با تو کاری ندارد نه بهمن هوس ران شیطان صفت و نه پدر بی مهرت... یادم میاد پدرم همیشه میگفت دختر پاشکسته هست هر زمان با درستی یا نادرستی راه رفته برگشت حمایتش کنید. 🥀🥀
با سلام:دنبال مقصر نباشید همین حالا که متنها را یکی یکی میخوانید همچنین اتفاقاتی دوباره دارد روی میدهد آنها را نجات دهید. بله عزیزان اولین مقصر این اتفاق مادر هست که دختر را خوب توجیه نکرده دوم اون پسر نامرد و بیشرف هست که فکر دختر را منحرف و مظلوم نمایی کرده ومیکند.سومین اون قاضی.....هست که پهلوی قضاوت بیخود خود ارشاد به طرفین نداشته. مقصر بعدی بی فرهنگی خانواده رومینا و دور و بر که هیزم به آتیش میریختن و پدر رومینا را روانی کرده بودن و تنها راهی که به ذهن خرابش رسید کشتن فرزندش بوده و جنون آنی بهش دست داد که از حرفهای بیخود اطرافیان مثلا ناموسش را پاک کرده. پس دوستان عزیز حالا چند نفر را باید توبیخ و زندانی و قصاص کرد؟خدا شاهده همشون باید به سزای اعمالشان برسند.
بنظر من فرهنگ وفکر پایین وابسته این پدر باعث این اتفاق شوم شد،هرادمی نه فقط پدر یا مادر حق قتل نفس نداریم،ابتدا این پدر می‌رفت پیش یه مشاور و بعد دخترش وحتی بهمن رو هم میبرد اینطور خودشون می‌فهمیدند چیکار کننددر نهایت اگه بازم همو میخواستن ازدواج شون بهتر از عزا بود،ما باید یاد بگیریم بهم کمک کنیم نه با زور تحمیل کنیم،طرف نخواست کمک مارو،بذاریم آزاد باشه،گناه نکرده که عاشق شده،حتی اگه در نهایت چندسال بعدش این ازدواج به طلاق منجر میشد باز هم جا برای ادامه زندگی برای این دختر معصوم بود،به اسم ناموس و دم از دینی که هیجاشو این پدر عصبانی عمل نکرده که نمیشه بزنی بکشی بعد بگی ناموس،اگه ناموس شو میخواست نمیکشتش،با این مسئله کنارمیومد.
کاش یاد بگیریم قبل ازدواج کردن قبل بچه دارشدن خودمونو درست کنیم یادبگیریم کنترل خشم داشته باشیم یادبگیریم بشنویم یادبگیریم حرف بزنیم ومحبت کنیم بعدازدواج کنیم وبچه داربشیم وقتی هنوز روحتون بزرگ‌ نشده چرا بچه میارید اگه آوردید چرا محتاج محبتشون میکنید چرا باید یه بقل کردن ساده واسه بچتون آرزو بشه
چراباید اینکه شب بدون ترس ودغدغه سرشوبزاره روبالش وبخابه براش آرزو باشه رومینارفت‌ برای همیشه اما کم نیستن ازاین رومیناها فقط فرق رومینااینه ک خبرش همه جاپخش شد اماخیلیاهستن ک بیزارن ازخونه پدرشون وهیچ دادگاهی نیس ک بشنوه ودرکشون کنه ...تاهمون خداش گفته اگه بزرگترین خطاروهم که کردی بیاتوبه کن من میبخشم ماکی هستیم ک نبخشیم چه برسه جون طرفم بگیریم وچقد قلب آدم دردمیگیره ک آدم جون بچه خودشوبگیره ...حتی ماهایی ک ادعاداریم ک نارحتیم ازاین قضیه یا پروفایل تلگراممونومشکی میکنیم یا تواینستامینویسیم ایران تسلیت اینا فقط واسه یه مدته ...اما مرگ واسه یه مدت نیس یه انسان ازدست رفت(:💔
با سلام و دوروت خداوند
ب نذر من باید بابا رومینا رو به دار اوزون کنن چون هیچ امنیتی به دخترش نداده چی فرقی داره سنی یا شیعه مگه اون انسان نبوده درسته سن سالش بالا بوده ولی اونا عاشق هم شدن دیگه کارش نمیشه کرد بعدش کاره قهوه قضای خیلی اشتباه بوده که دختر طفل معصوم رو دو دستی بده به باباش با تشکر از دوستان
اگه قبلش یه روستا میدونست الان کل ایران و دنیا باخبر شده پس کشتن راه حفظ ابرو نیست
از نظر من پدر دختر بایستی دخترشو به عقد اون پسر درمیاورده اگه اون پسره قبول نمیکرده اونوقت سر پسره رو با داس میزده نه دختر بی گناه خودشو که فریب خورده بوده
خدا لعنت کنه همچین پدری رو خیلی دختر وزنای کثیفی دارن به کثافت کاریای خودشون ادامه میدن اوناروباید کشت نه رومینایی که ففط میحپخواس زندگیه ارومی کنارعشقش داشته باشه
من واقعا چنین پدری رو رک نمی کنم مگه دختره چیکار کرده
به جز اینکه از بی محبتی های اون خانواده خسته شده ونتونسته به هیچ نردی تکیه کنه به سمت ازدواج تو سن کم رفته همین
پست ترین آدم تو دنیا مردیکه کثافت کثیف الحق که باید حکم. مرگو بهت بدن تازه حکم مرگ هم براش کمه
دختر عمه من با همین شرایط یعنی عروس ۱۴ ساله و داماد ۲۸ ساله ازدواج کردندو الان حدود بیست ساله با هم زندگی میکنند و خوشبخت هم هستند
سلام به نظر من نباید الکی در مورد زندگی کسی قضاوت کنیم فقط از خدا می خوام که این اتفاق برای هیچ کس نیفته از هر لحاظ به موضوع نگاه کنیه خیلی سخته پدری که آبروش در خطره واز اطراف تحریک میشه ودختری که تو سن حساسی هست ونیاز عاطفی زیادی داره و محتاج محبته وهنوز قادر به تشخیص خوب وبد برای خودش نیست .خدا به بازماندگانش صبر بده
انگار داستان خودم تکرار شده ولی ما 6 سال اختلاف داریم و من خاستگار فرستادمو ندادن یه عکس البته با حجاب گرفتم و گذاشتم روز بعد دستگیرم کردن توی دادگاه گفتیم همدیگرو دوست داریم و 50 بار خاستگار فرستادم قاضی با پدر دختر صحبت کرد و ما ازدواج کردیم تا 6 ماه دشمنیمون بعد ازدواج با خونوادش ادامه داشت ولی الان 3ساله شدیم یه خونواده
اخه اين پسر چکاره است که يه هفته دختر مردم را پناه بده وبا احساسات وابرو يه خانواده سنتي بازي کنه...ايکاش اين پدر بجاي دخترش اين پسر سي ساله را ميکشت
به نظر من که هر دو نفر کار اشتباهی کرده اند
یکی پدری که به جای زدن با دست و زندانی کردن دختر در اتاق او را به قتل رساند
و
یکی رومینا دختری 14ساله که تازه به سن بلوغ رسیده است و بسیار عاطفی است ولی به هر حال او نباید با یک پسری که 28 سالش است وارد رابطه شود و از همه مهم تر با او فرار کند
و البته در این موضوع بهمن پسر28 هم بی تقصیر نیست
رومینا. جان روحت شاد عزیزم
امید وارم در ان دنیا به هر چه که میخواهی برسی
خوشبختی ، ارامش و محبت بی پایان
او از ریشه تربیت مشکل داشت وکمبود محبت داشت به‌خاطر همین با پسری که از خودش 16 سال بزرگ تر است از خانه فرار کرد پدرش به جای این که او را بکشد باید با او دوست می شود تا بفهمد مشکلش چیست
مقصر صد درصد اين قتل اين پسر است که يه دختر معصوم نه سال را جولانگاه هوسهاي شيطاني دل خويش کرده مخش زده وعامل فرارش بوده با احساسات پاک اين دختر بازي کرده وموجبات قتلش را فراهم کرده است. پدر اين دختر کهحيثيت خانواده وفاميلش لکه دار شده وآبروش از دست رفته ديده مطمينن الان پشيمان است که چرا دخترش را کشته ولي عصبانيت که طغيان کنه قتل هم محتمل است. بايد هم اين پسر کشته بشه که عبرتي باشد تا با حيثيت يه خانواده بازي نشه.
او از ریشه تربیت مشکل داشت وکمبود محبت داشت به‌خاطر همین با پسری که از خودش 16 سال بزرگ تر است از خانه فرار کرد پدرش به جای این که او را بکشد باید با او دوست می شود تا بفهمد مشکلش چیست
از همه چیز بگذریم اخ بمیرم برای دل مادرش.مادر شدن قشنگه اما سخته 😭🥺😭🥺
به نظرم پدر رومینا فردی خود خواه ؛سخت گیر بوده به دخترش محبت نکرده بنابراین دخترش به دلیل کمبود محبت به فرد دیگر پناه برده است بنابراین باید بهدجای کشتن دختر ویا بهمن باید خودش را ادب می کرد .
به نظرم پدرش باید قصاص شود
پسر رومینا رو دوست داشته و بالعکس
پس این خلاف نبوده وپدرش اشتباه بزرگی کرده
خانواده واصالت وتربیت صحیح پایه و اساس یک خوشبختیه
مقصر اصلی مرگ رومینا اون قاضی بوده ک بدون توجه ب دلیل فرار رومینا دوباره اونو ب پدرش و خانوادش سپرده
وقتی ی دختر از همه چی میگذره تا واسه ی لحظه فقط آرامش داشته باشه پس حتما ی ماجرایی وجود داشته اونم ی دختر ۱۴ ساله ک تو اوج آرزوهاشه
واقعا نمیفهمم چرا اون قاضی بدون اینکه اون دختر تفلکو بفرسته پیش روان شناس فرستادش پیش ی مشت آدم روانی ک ی سری تعصبات غلط رو اسمشو گذاشتن غیرت
خوب کاری کرد ک کشتش دستش درد نکنه اون پدر ی مرد کامله . دختری ک فرار کرد باید سرشو برید تیکه تیکش کرد و اتیشش زد.
قاتل اصلی ماجرا قاضی است که بد سرپرستی پدر را ندید وحتی خشم بیش از حد پدر و عجزولابه های دختر رانادیده گرفته ودر این شرایط بد دختر را به خانه برگرداند در حالی که اگرمدتی دور ازهم وتحت نظر مشاور بودند شاید هر دو به راه حل مناسب می‌رسیدند
اگر دختر پس از بازگردانده شدن باکره بوده پس این دو عاشق هم بودن و بهمن دروغگو نیست و اگر دختر با کره نبوده بهمن دروغگوست و دختر را اغفال کرده بوده است و در مرگ دختر سهیم است.
جواب این سئوال را پزشکی قانونی باید بدهد.
پسره گاوشونو دزدیده طلا هاشون و دزدیده رومینا رو توسط خودش دزدیده
بعد آنقدر عکسای خودشو رو مینا رو برای پدرش فرستاده پدر و تحریک کرده تا رومینا رو دزدیده
به نظر من کار هم بابا هم رومینا اشتباه بوده آخه دختر ۱۳ ساله چی از عشق میفهمم
دختری که یک شب از خونشان فرار کرده خدا عالمه دیگه چه کارا بخواد بکنه
من جای بابای رومینا بودم رومینا رو زنده با گور میکردم
درود بر عزیزان
شاید کسی به درستی نتواند قضاوت کند که چه بر رومینا گذشت و چه بر پدرش، بله عشق مقدس است ولی شرف و ناموس هم مقدس، کسی که توانسته با دستان خود جان جگر گوشه خود را بگیرد پس چه بر او گذشته، حق فقط خداست و او قاضي القضات است کسی نمیداند در دل رومینا در دل بهمن و در دل پدر رومینا چه گذشته بله شاید خیلیها بگن باید با منطق رفتار میکرد ولی عزیزان منطق و عصبانیت دو معقوله جدا هستن کمتر کسی در عصبانیت میتواند منطقی باشد مرگ رومینای عزیز برای تمام ما اسفناک است و خداوند به مادرش صبر عطا کنه باشد که دیگر شاهد همچنین حوادثی نباشیم
آمین 🙏
باسلام به نظر من ضمن اینکه پدر و مادر رومینا درتربیت او کوتاهی کردن ومخصوصا پدر که بادخترش دوست و صمیمی نبوده دخترک اونقدر تو خونه با کم محبتی و کمبود عاطفه روبه رو بوده که این کمبود مهر و عاطفه پدری رو در یه نفر نزدیک به سن و سال پدرش پیدا کرده و به او وابسته شده ودر این گیرو دار بهمن هم مقصر است که با یه دختر کم سن وسال ارتباط برقرا رکرده مطمئنا بهمن تو. این رابطه خیلی پافشاری کرده و ادامه داده که یه دختر کم سن روبه خودش وابسته کرده اون می تونسته به دختره بفهمونه که تناسب سنی و فرهنگی ندارن و از طرفی وقتی فهمید دختره یه پدر بد اخلاق و تعصبی داره باید صبر میکرد و راههایه مطمئن تری رو دنبال میکرد وتا دختر به سن قانونی برسه با بزرگترها مشاوره میکردو راههایه زیادی بود که از این اتفاق تلخ جلو گیری کنه ولی به نظر من از این تاریخ به بعد باید قانونی وضع بشه که ارتباط با. دخترهایه زیر سن قانونی هرچند بارضایت دختر جرم محسوب بشه وشدیدا برخورد بشه تا هیچ مردی جرات این کارها را نداشته باشه
واقعا متاسفام واسه طرز فکر بعضیا واسه اونایی که میگن حقش بود.اگر پدرش به او محبت میکرد واسش چیزی کم نمیزاشت ی فضای آروم و بی دغدغه در خانه درست میکرد شاید رومینا دست به همچین کاری نمیزد.
واقعا چرا فکر می کنید دختری که عاشق میشود حقش مرگ است؟ چرا پدر وقتی می دید رومینا عاشق بهمن است اجازه نداد با هم ازدواج کنن؟
پدر رومینا رو باید با داس بکشند همانطور که رومینا رو کشت باید همان زجری که رومینا کشید رو پدرش بکشه.:)
یک مرد باید حامی خانواده خود باشد نه مالک...
واقعا متاسفام واسه طرز فکر بعضیا واسه اونایی که میگن حقش بود.اگر پدرش به او محبت میکرد واسش چیزی کم نمیزاشت ی فضای آروم و بی دغدغه در خانه درست میکرد شاید رومینا دست به همچین کاری نمیزد.
واقعا چرا فکر می کنید دختری که عاشق میشود حقش مرگ است؟ چرا پدر وقتی می دید رومینا عاشق بهمن است اجازه نداد با هم ازدواج کنن؟
پدر رومینا رو باید با داس بکشند همانطور که رومینا رو کشت باید همان زجری که رومینا کشید رو پدرش بکشه.:)
یک مرد باید حامی خانواده خود باشد نه مالک...
هه
به نظر من باید تمام انگشت های پدر یا بهتره بگم قاتل این طفل معصوم رو ببرند و بعد او را اعدام کنند
به نام خدای که تودل همیه ادمامحبتوکاشت ومهم ترازاون مغزودادتادرست تصمیم بگیرنوزندگی کنن من راسیاتش درحدی نیستم بخوام قضاوت کنم که کی تقسیرکاره چون نه دیدم نه جریان اصلیوهیچکس میدونه همون پدرشم به خاطره دخترش جوری توعذابه که زندانوحرف مردم براش مهم نیست فقط بمیره اشتباه کردقتل هم خون خودش راهش نبود.احمدقاسمی
خبر خیلی تلخی بود.
اما نظر من اینکه پسره مقصره چون دختره رو شیتشویی مغزی داده بود
درسته طبق قانون دختر یکسری حقوق هایی داره که هچ کس نمیتونه ازش سلب کنه حتی
بخواد قضیه ازدواج باشه ولی ای کاش مقتول خونه پسره نمیرفت خواه خودش رفته باشه
خواه پسره برده باشه.
قانون باید این قضیه رو از ریشه حل بکنه نه اینکه پسره رو ول کنه به پدره بچسبه
با سلام . بحث عشق با هوس بسیار فرق دارد. از وضعیت ظاهر رومینا مشخص هست که پدر چیزی براش کم نگذاشته. چه میدانه عاشق شدن یعنی چه ؟ اون مردی که چنین با یک دختر ۹ ساله ارتباط پیدا میکنه و اون را به خود جذب میکنه مقصره ؟ باید از طریق خواهر یا مادرش خانواده رومینا را از این قضیه با خبر می کردند تا این بی آبرویی پیش نمیامد. پدر رومینا یک مرد با غیرت است
واقعا ناراحت کنندست
بخاطر چندتا اشتباه جون یک انسان گرفته شد
واقعا ناراحت کنندست 😢😢😢
واقعا که به این میگن مظلوم! دختر ۱۳ ساله که اینکارارو کنه بزرگتر شد چه نابغه ای میشه! مظلوم این نیست... مظلوم اون بچه های کوچیکی هستن که با سرطان دست و پنجه نرم میکنن و مظلومانه از دنیا میرن... واقعا مسخرس که به این میگن مظلوم
پدر رومینا حق نداشته ک دخترشو ب قتل برسونه رومینا فقط 14سال داشته اون از روی عشق و علاقه ای ک ب یک مرد داشته کشته شده و این کاملا اشتباه هست پدرش فقط بخاطر ابرو دخترشو کشته هیچ دلیل دیگ ای نداشته ای هم نداشته ابروی تو الان رفته که دختر 14سالتو با داس کشتی وگرنه اونم اشتباه کرده بوده سنی نداشته فک کردی الان ک دخترتو کشتی ابروت برگشت!!! این قیرت و مردونگی نیس این عقده هس عقدتو سر دختر 14ساله خودت خالی کردی الان نه تنها خانوادت بلکه تمام مردم جهان ازت متنفرن و ننگ بی قیرتی بهت میزنن البته کارشون درسته حق دارن دخترت فقط 14سال داشت هنوز کلی آرزو داشت ولی تو کاری کردی که همه ی اونارو به گور ببره اون تنها گناهش عاشقی بود تویی که پدرش بودی می‌تونستی باهاش حرف بزنی حتی برای 1000 باااار ولی کشتیش ......


رومینا جان روحت شاد .....
سال ها پیش که دانشجوی حقوق بودم ارتباط بسیار خوبی با اساتید و کارمندهای دانشگاه داشتم و این ارتباط سبب می شد تا هروقت اراده کنم در دادگاه هایی که اساتیدم قاضی آن شعبات بودند حضور داشته باشم و پشت میزی بنشینم و البته دسترسی به پرونده ها و پیگیر روند دادرسی ها در زمان قاضی القضات بودن آیت الله یزدی که دادسرا را برچیده بود و محاکم حقوقی و کیفری در شعبات جداگانه ای نداشت.
یکی از شعباتی که به آن زیاد رفت و آمد داشتم از اساتید ارجمندم به نام قاضی ...... بود و پرونده ای داشت که دختری ۱۵ ساله به همراه مردی ۳۵ اقامه دعوا کرده بودند تا از دادگاه به دلیل مخالفت خانواده دختر اجازه عقد بگیرند.
پدر و مادری که مثل مار به خود می پیچیدند و دختری که کوتاه نمی آمد و مردی که اتفاقا یک بار ازدواج هم کرده بود منتظر بود تا اجازه عقد بگیرد و دختر نوجوان را با حکم دادگاه به حجله ببرد.
قاضی در ابتدا دختر را فراخواند و حرف هایش را شنید. سپس خواستگار را فراخواند و با پرخاش و تندی و حتی تهدید به او فهماند که تا پایان حکم اگر بفهمد هرگونه ارتباطی به هر شکل با دختر داشته باشد عواقب وحشتناکی خواهد داشت.
سپس مادر دختر را صدا کرد. از مادر پرسید آیا شده پدر دختر نوازشش کند و شب ها برایش قصه بخواند یا با او حرف بزند تا بخوابد؟ زن گفت به هیچ عنوان اجازه نمی دهم یعنی چه. چه معنی دارد پدر به دختر دست بزند! قاضی نگاهی کرد و گفت آیا شما این کار را انجام می دهی و تاکید کرد واقعیت را بگو. مادر گفت نه این کار را نمی کنم. گفت از چه سنی دیگر دخترت را حمام نمی کنی؟ مادر گفت از کودکی به او آموختم خودش حمام کند. و چند سوال دیگر نظیر این سوال ها پرسید و جواب هایی شبیه این جواب ها گرفت.
سپس قاضی دستور داد پدر هم بیاید داخل و به پدر و مادر گفت با این ازدواج مخالفید؟ آن ها گفتند بله ...
قاضی گفت برای سه ماه آینده وقت تعیین می کنم. در این مدت باید به دستوراتی که می دهم عمل کنید. هر شب پدر باید دختر را نوازش کند با او حرف بزند تا بخوابد. مادر هم باید مدام فرزند تان را نوازش کنید و حتی گاهی او را به حمام ببرید و ... دستور های دیگری که برای من عجیب بود.
تاریخ سه ماه بعد را جایی یادداشت کردم و راس مقرر هماهنگ کردم و در شعبه حضور یافتم. به شدت هم می ترسیدم با اصرار دختر و آن مرد به دلیل بلوغ و رشد دختر قاضی و سایر شرایط که مهیا بود قاضی رأی به ازدواج آن دو بدون اذن پدر دهد. در کمال ناباوری دختر به همراه پدر و مادر در شعبه حضور یافت و اعلام کرد که دیگر تمایلی به ازدواج ندارد و ماجرا به اتمام رسید.
پس از خروج آن ها استاد رو به من کرد و گفت من خودم هم دختر دارم این دختر بچه عاشق نبود و شوهر نمی خواست نیاز به نوازش و لمس و توجه داشت.
حال من با شما دوباره قصه ای را مرور می کنیم رومینا دختری سیزده ساله بود ... و پدر رومینا با داس در حالی که دختر خواب بود گردنش را برید...
رومینا و رومیناها نه عاشقند و نه مشکل ناموسی دارند این دختر ها - زن ها- توجه و احترام و لمس و نوازش نیاز دارند که از پدر و مادر دریافت نمی کنند و برای رفع مشکل به سمت بیرون از خانواده می روند. رومینا که رفت اما ما یاد بگیریم که دختر های مان نیاز به توجه و عشق و لمس و نوازش پدر و مادرهای شان دارند.
با گفتن اینکه رومینا عاشق بود، نگوییم کودک همسری چاره درد است ، نگوییم این بچه خودش هم مشکل اخلاقی داشت و چرا به دنبال آن مرد رفت و ...و... بدانیم با این جملات ماهم داس برداشته و گلوی رومینا و رومیناها را می بریم.
#سروش_علیزاده
پاسخ: احسنت عالی بود
واقعآ تعجب میکنم از سخننان بعضعی از این دوستان که نظر خود را بقط محسوس به عشق میکنن و حق رو به جانب یه طرف میدهند اونم کاملا احساسی!! اولا عشق بین این دو نفر رو باید مردود حساب کنی. چون تفاوت سنی بین این دو زیاد است از طرفی دختر به این سن کم چطور میتواند عشق رو درک کند با جز اینکه طرف مخ دختره رو بزند و از راه بدر کند همه ما میدانیم که دختران با این سن کم خیلی بیشتر از دختران با سن بالاتر در خطر هستند . خوب بهر حال تربیت در خانوادها بسیار مهم هست از طرفی خانوادها باید مواظب گرگهای فرصت طلب مثل این پسر ها باشند. قتل دختر هم کار ناپسندی بود . بنظر من مشاوره لازم بود برای پیشگیری از این اتفاق بد . بنظر من مقصر اصلی پسر هستش و بعد تربیت خانواده اونم مادر بیشتر مقصر است بعد پدر . با تشکر
رومینا و امسال رومینا بدلیل عدم توجه خانواده به مهر دروغین فرصت طلبان دل می‌بندند و خشم پدر و تعصب بیش از اندازه داغی نه تنها بر دل پدر و مادر و خویشان. بلکه بردل ملتی و بلکه جهانی می‌گذارد. خداوند اول به پدر ی که پس از فروکش کردن خشمش متوج اشتباهش شده و سپس به خانواده او صبر دهد.
نقش عموی رومینا در تحریک پدر و القای بی ابرویی را فراموش نکنید عمو به پدر میگوید من میکشمش شما زن و بچه من را اگر سرپرستی میکنی. این عمو و عموها فراوانند این عمو عامل اصلی تحریک پدر بوده مردک امان از فامیل شوهر
درسته پدر غیرتی بود ولی این رسمش نبود که به این راحتی قتل اتفاق می افتاد
بنظر من تقصیر مادر رومیناست که همه این سالها دلدادگی دختر کوچولویش به اون بی غیرت را از پدرش قایم کرده، خاک به سر همچین مادری، کاش سر مادرش رو از تن جدا کرده بود بخاطر پنهون کاریش. بعد هم باید اون بهمن بی غیرت از بین می رفت، چون اگه واقعا عاشق اون دختر بیچاره بود عکس ناموسش رو منتشر نمی کرد
سزای عاشقی سربریدن نیست هرچقدر هم که آبروی کسی ریخته شده باشع این به ظاهر پدر باید تقاص پس بدع اونم فقط با مرگ که شاید کمی این ظلمی که در حق دخترش کرده قابل تحمل تر باشه برای جامعه حیف اسم پدر که باید روی یه همیچین آدمی باشع
اخه یکی نیس به این نره خر بگه چرا گزاشتی برگرده خونه اون که گفته بود بابام میگشه
سلام و عرض تاسف بابت غم جانسوز این دخترک بی گناه
متاسفم برای افرادی ک رومینا را مقصر و پدر را یک استوره غیرت میدانند
رومینا اگر کشته شد مقصر پدر خانواده بود
اگر اون فرد مثلا پدر (که واقعا شایسته نام پدر نیشت ب اون لقب دادن) کمی ب رومینا محبت میکرد و از بدو تولد او را مایه ننگ و شرم ساری نمیدانست شاید الان با قتل این دختر مواجه نبودیم .من حق را ب رومینا میدهم زیرا از طرف پدر محبت ندیده و با یک توجه ساده یک پسر او شاد شده . مشکل کمبود محبت بوده
واقعا برای بعضی از ادما متاسفم،یه دختر ۱۴ ساله بخاطر بی محبتی و بد اخلاقی والدینش با یه پسر دیگه فرار میکنه و میره خب خودتون میگین ۱۴ سال ادما تو سن های بالاتر هم اشتباه میکنن این دلیل نمیشه ک دخترتو بکشی اونم با دست خودت ک با داس باشه واقعا مردم ما دارن ب کجا میرسن؟؟ اخه چطور پدرش تونست این کار رو انجام بده؟؟ حالا ب نظر شما مقصر دختره ک محبت نمیبینه و حالا با این سن کمش یه اشتباهی هم انجام داد؟ یا اینکه مقصر پدره ک نمیدونه دختر ب محبت نیاز داره و باید بهش توجه بشه؟؟ اگر شما شیعه یا حتی سنی هستی اسلام خیلی ارزش زن و دختر رو بالا میدونه و داخل کجای قران و احادیث نوشته شده ازدواج یک شیعه با سنی اشتباهه؟؟ اره با غیر مسلمونا مشکل داره ن با یه سنی، مگه سنی ها چشونه ب غیر از اینکه یه تفاوتای کوچیک توی اعتقادات وجود داره حالا دیگه نمیدونم مردم ما با این نظراشون میخوان ب کجا برسن
عزیزم رومینا جانم😭
چقدر سخته برای اونی ک دوست داشت عزیزم عزیزم اتفاقاتی ک برای تو افتاد تنها دلیل نفهم بودن پدرت بوده و اشتباه پلیس ها ک باید به تین فکر بودن ک امکان این اتفاق یا جنگ و دعوا بعد از کاری ک کردید هست من از طرف یه دوست ک تغریبا هم سن هستیم برای همه متاسفم به خوصوص پدرت عزیزم ایشالا روح شادی داشته باشی همیشه خوش حال در آخرت و امید وارم ک خدا از تماااام تقصیرات بگذره گلمممم 😧😢
عاقبت دوستی بین دختر و پسر همینه خشت اول کج کذاشته شده کجا داریم میریم اخه اگر کسی زن بخواد باید شرایط سنخیتی با خانواده دختر را هم داشته باشه ،اون پسر وقت ازدواجش بوده اما دختر بی گناه چی.... عشق هایی کز پی رنگی بود عشق نبود عاقبت ننگی بود...
هیچی نظرم اینه برا پدرش متاسفم😔
هیچ کسی به هیچ بهانه ای چه اعتقادی چه سیاسی چه ناموسی حق نداره جون یک انسان دیگه رو بگیره وپدر این دختر مطلوم باید به اشد مجازات محکوم بشه
دختر کار اشتباهی کرده که فرار کرده اما وحشتناک تر از اون قتل دختر به دست پدره اون فقط 14 سالش بود میتونسته برگرده پیش خدا برگرده و توبه کنه آخه چطور پدر به خودش اجازه داده این کار رو بکنه من واقعا برای رومینا خانوم ناراحتم خیلی دلم براش گرفته و از اون پدر که همچین کاری کرده متنفرم امید وارم عذاب جهنم نصیبش شه
غیرتت این بود؟ که دخترت رو بکشی؟ واقعا الان بجای رومینا پدرش باید مرده بود. واقعا اسم همچین فردی رو نمیشه پدر گذاشت!
شاید بهمن رومینا رو دوست داشته و میخواسته با رومینا ازدواج کنه و رومینا هم بهمن رو دوست داشته ولی از نظر قانون رومینا سن قانونی ندارد واسه ازدواج و بهمن هم به همسایه ها اینها زنگ زده دیگه ابروی خوانواده رومینا رفته دیگه بلخره اما نباید رومینا رو میکشته
مرگ بر اون پدری که حق زندگی را از یک نوجوان پاک گرفت اگر مجازات نشه هیچ عدالتی وجود نداره
تویی که میگی پدرش باید قصاص بشه
خودت و بزار جای اون پدر اگه خواهرت یا دخترت با ی مرد فرار کنه میشینی نگاه میکنی و حال میکنی حقش مرگ بود دختر ۱۴ سالی که اینجور باشه باید دوبار کشته بشه آبرو چیزیه که اگه ریخته بشه دیگه پاک نمیشه
گناه داشت خدا رحمتش کنه😔😭☹
مسئولیت حوادث اینچنینی فقط و فقط حکومت است و بس
من با نظر اقا مرتضی و جناب یا سرکار امیری موافقم
هنوز ملت یاد نگرفتن که کلا این قضاوت مسخره رو کنار بذارن.
واقعا متاسفم برای همچین جامعه ایی.
هیچوقت شخص یا اشخاصی رو قضاوت نکنید.حتی اگر در شرایطش بودید.
فقط میتونم بگم خدا بیامرزش🖤
اگه اشتباه نکنم برای پدری که قاتل بچه اش یاشه تو قانون اسلامی! ایران مجازات اعدام وجود نداره! چون خود پدر رو قَیم اون بچه میدونن!
البته نمیدونم که دقیقا چه حکمی بهش میدن! ولی هرچی هست اعدام نیست! (با کمال تعجب) 🤔🤔🤔
پدر همه چیز زنده گیش فرزندانشندبی ناموسی را هیچکس تحمل نمی کنه و دختر باید به ا ون درک می‌رسید که پدر ومادر تنها دوستانشند اما اون پسر بی شرف باگول ز دن یه دختر بچه باعث قتلش شد اول کسی که باید گشته میشد اون مردگ 30 ساله هوسباز بود نه دختر بیچاره
حق رومینا این نبود خوب همه اشتباه میکنن
اما تقصیر والدین رومینا هم هست که نتونستن
اون رو تربیت کنن
واگه کمی نصیحتش میکردن اینجوری نمیشود
پدر ش دیونه بوده
به نظرم مقصر اصلی پدر و مادر رومیناس، چون اگه بهش محبت میکردن، هیچوقت توی این سن جذب محبت کس دیگه ای نمیشد، ایکاش اینایی که دم از غیرت و ناموس میزنن، یه ذره روی رفتار خودشون فکر کنن، فقط و فقط اخلاق خوب آدم هارو باهم نگه میداره، وگرنه هیچ دختری حاضر نیست همچین کاری بکنه، مگر اینکه دیگه امیدی به خانواده ش نداشته باشه، خوبه یه کم به خودمون بیایم
باسلام ....اشتباه پدر بوده در چند جا...پسره خواستگار بوده چرا ندادیش .دوسش داشته .ضمنا زنش شده..طریق قانون ..دوست داری دخترتو بدی به کسی که شبو روز کتکش بزنه ...بعد دادگاه .دعوا..نمیدونم ..غیره...ببخشید برادر من نمیخوام بگم اینو ...میخواستی ترشی بگیری ازش ...دخترت دوسش داشته وگرنه فرار نمیکرده ...
خدا رحمتش کنه ...
به نظر من فقط دادگاه و پدر رومینا در مرگ این دختر مقصر بودن. اول اینکه پدر رومینا با به وجود آوردن فضایی متشنج باعث شد که رومینا به یه مرد غریبه پناه ببره و دوم اینکه دادگاه باید یک جلسه مشاوره برای پدر رومینا وخود رومینا تعيين می کرد واقعا متاسفم برای کسی که با این همه سن وسال دست به این کار احمقانه زده و به اصطلاح ناموس خودش رو کشته
کار پدر درست بود
با تاسف فراوان انشالله دیگه هیچ موقع از این حادثه ها پیش نیاد
به نظر من مقصر اصلی پدر خانوادست چون انقدر خشونت تو زندگی داشته که بچه فراری بوده ودوست داشته به هر کسی پناه ببره.اگر پدر رابطه خوب وصمیمی ودوستانه ای با بچه ها داشته باشه مخصوصا دختر بچه هیچ موقع این حادثه پیش نمیومد که بخواد به شخص دیگری که همسن پدرشه پناه بگیره
به نظر من مقصر اول مادر رومیناست چن با دخترش دوست نبوده ونتونسته خشم شوهرش رو مهار کنه مقصر دوم بهمن هست که قبول کرده به دختر بچه ای فرارکنه میتونست قانعش کنه که سعی کنن رضایت مدر رو بدست بیارن وبدترین راه رو انتخاب کرده ومقصر سوم حتما کسانی بودند که پدر رومینا رو غیر مستقیم تشویق به جنایت کردن با انگ‌زدن به دخترش و...ومقصر آخر پدرشه که دهن بین بوده واینکه راصی شده دخترش بمیره ولی با بهمن زندگی نکنه
سلام
اگر همه خانواده ها علاوه بر تربیت صحیح دختران به پسرانشون هم یاد
بدهند به دختران مردم به چشم ناموس خودتون نگاه کنید خداوکیلی این مسائل پیش نمیاد.خدا به خانواده این دختر معصوم صبر بده واین بلا سر اون بهمن ناموس دزد و هزاران بهمن که تو این جامعه دارن ازین بدتر میکنند بیاد تا بفهمن چقدر دردناکه
هیچکس نمیتونه نظر قعطی رو درباره ی مرگ رومیان بده شاید اگه ماهم پایه اونا بودیم همین کارو میکردیم تصورش برای هیچ یک از ما تعصب اور نیست باید جاش باشیم تا درک کنیم 😔 شاید تقصیر دست دونفر بوده هم پدرش و هم رومیانا که بآید بعضی حرفا رو زود تر میگفت به هر حال زمان دیگه به عقب بر نمی گردد و دیگه راهی برای جبران اشتباه نیستش روحت شاد دومینوی عزیز❤😔
واقعا نمی دونم چی به اون بی غیرتایی که میگن حقش مرگ بوده بگم. شما که زن نیستید درک کنید عشقو عاشقی چیه! واقعا شرم آوره که هنوز مردم یه جامعه با این حجم از افکار پوسیده زندگی می‌کنند وااااقعا شرم آوره.
#افکار_پوسیده
واقعا سخته قضاوت کردن این فاجعه. به نظرمن قاتل این دختر پدر و مادر و بهمن و دادگاه می باشد . از طرز صحبت کردن اون پسر کاملا مشخصه که آدم فهمیده ای نیست و با سابقه ای که داشته واقعا برای اون خانواده مشخص بوده که دخترشان فریب خورده اما بجای اینکه با رابطه عاطفی و صحبت کردن با فرزندشان, اونرو نجات بدن با داس اونو پشیمون کردن . در این اتفاق همه مقصر هستند اول بهمن بعد مادر رومینا و دادگاه و در نهایت پدر دختر . به امید روزی که فرزندان قوی تربیت کنیم تا تفاوت عشق و فریب رو متوجه بشن و درسن پایین عاشق هر جنس مخالفی که می بینند نشوند. دختر عاشق پدرشه حتی اگر پدر بد باشه کاش پدر رومینا با دخترش صحبت می کرد
طفلی رومیناااااا
چرا این خانوادہ ھا فک میکنن عشق وجود نداتہ ت روخدا با بچہ ھا خودتون این کارو نکینین شاید واقن عاشق ھم بودن😔روحت شاد عزیزم
من برای این نوگل پرپرشده فی البداهه شعری گفتم تقدیم به روح پاک این عزیزازدست رفته
درچمنزارجهان یاس سپیدی بودم باغبان بهرصفای چمنش، کِشت مرا
چون که بلبل گذرش برگل وبستان افتاد بهرتاوان نظر،داس اجل کُشت مرا
نیاید قضاوت کرد .........
پدرش خیلی اشتباه کرده باید تو خونه حبسش میکردو دیگه
با پسر به بیرون نیرفت 🖤🖤
بنظرم باید بهمن رو قصاص کنن چون اون اگه رومینا 13 ساله که سن یک بچه داشت رو گول زد بایدبهمن رو اعدام کنن تا پسر های دیگر مانند بهمن دختر هارو مانند رومینا نکند.
به نظر من باید پدر رومینا را زجر بدهند چون پدر رومینا واقعا ادم اوزی بوده است و کاش رومینا حداقل فرار می کرد ولی نه با بهمن چون بهمن هم آدم اوزی بوده واقعا متاسفم کاش رومینا به نتیجه کارش بیشتر فکر می کرد و همش مشکل همینه اگه امکاناته بهتری داشت چنین فاجعه ای پیش نمی امد و پدر رومینا مثل آدم به ردمینا می گفت که فاصله سنی شما زیاد هست من مطمعنم کسه بهتری برای تو فرشته می آید
واقعا تو مغز شمایی که به این کار غیرت میگویید کاهم نیست
خدارحمت کنه
بهمن دروغ میگه اگه خواستگاری میکرد که وضع اینطوری نمیشد . خیلی ها با هم فرار میکنن ولی بعدا خانواده ها اونارو به عقد هم در میارن . اون خواسته با فرستادن عکس به پدر یه جوری بگه دخترت رو بی ابرو کردم. بیچاره خانوادش خدا صبر بده . باید بهمن هم قصاص بشه .
سلام واقعا چرا باید یک دختر ۹ ساله دوست پسر داشته باشد مقصر مادر دختر ه است و همچنین بهمن اینقدر به این بی بندوباری بها ندیم
خاک بر سر تعصب و متعصبین نادان و لعنت بر بی عدالتی و جهل این پدر و سو استفاده کردن این به اسطلاح خواستگار
سلام پدر رومینا حق داشته بهمن بی ناموس باید اعدام بشه نه این بدبخت که ازناموسش دفاع کرده
یعنی چی که منم جای پدرر رومینا بودم میکشتمش اون چه گناهی داشته بنظر من پدر رومینا خودش نیاز به تربیت داره مگه عشق و عاشقی جرم محسوب میشه که اومده زده کشتتش و واقعا متاسفم برای اون دسته از افرادی که بین سنی و شیعه ها فرق قائل میشن رومیناجرمش عشق بود که باباش براش حکم اعدام نوشت
من واقعا برا همچین خانواده ای متاسفم
رومینا واقعا تحت فشار بوده ک بین بد و بدتر ،هرچند اشتباه اما بدتر رو انتخاب کرده
ما هیچکدوم نمیتونم وضعیت اون موقع رومینا رو درک کنیم پس نباید ب خودمون هم اجازه ی قضاوت
نابجا و غلط رو بدیم
اما پدرش هم درسته ک غیرتی و حساس بوده رو ناموسش اما باز اشتباه ترین کار محض رو کرده.
کشتن دختری ۱۳/۱۴ ساله،یه دختر بچه که هنوز عقلش کامل نشده این حقش نبوده و نیست .
الهی روحش شاد باشه ❤ لطفا همگی برای اسوده ای روحش فاتحه_ صلوات بفرستین

باید به حرف پدرش گوش میداد چون هرکی به حرف پدرش گوش ندهد آخر آن کشته شدن است
تازه دختر چطور به حرف پدر گوش نمی کنه پس باید بمیره تازه مادر قاتل چون باید به همسرش در آرامش می گفت که دختر تو با فلانی حرف میزنه با چند سیله حل میشد اما این کار را نکرد پس باید میمرد حق دختر و مادره بود
در این داستان بسیار تلخ که هم اعتبار کشور را خدشه دار کرده و هم جامعه ایرانی مقصر اول پدر ی هست که مفهوم درستی از تربیت دختر و امانت خداوند نزد خود نداره و با رفتارهای غلط دختر کوچک خود را به سمت افراد غریبه سوق داده است. مقصر دوم مردی است که ادعای علاقه و عشق داره ولی فهمی از عشق نداره و شرایط خانواده و ساختار فرهنگی محل زندگیش رو درک نمیکنه و با یک دختر بچه نوجوانان فرار میکنه. مقصر سوم دادگاه هست که توجهی به ناله های این دختر نکرد و او را به سمت مرگ هدایت کرد بدون اینکه شرایط را کنترل و نظارت کنه. نتیجه میشه یک اتفاق بسیار دردناک که احساسات عمومی را جریحه دار کرد. تاسف برای تفکرات نادرست و برداشتهای غلط و خشونت امیز از دین
روحت شاد رومینا جان
حقش بود آخه بچه تو چ میدونی عشق و عاشقی چیه
روحت شاد رومینا جان
اشتباه پدر رومینا این است که اول باید پسره رو میکشت بعد دختر رو انشالله بعد از آزادی این بی ناموس را هم خلاص خواهد کرد.صیغه محرمیت فقط ترویج فساد است.
با سلام
به نظر من هرسه فرد یعنی پدر،دختر و پسر مقصر هستند،
اما اگر دختر بسوی اینکارا نمیرفت همه این اتفاقات نمی افتاد . الان این داستان فرصتی را برای کسانی که اینکارها(دوستی با نامحرم و...)را انجام میدهند فراهم کرد که با موج گرفتن در رسانه ها آزادی بدون حد را در کشور بخواهند .همین که عکس دختر که به عنوان مظلوم داستان به این شکل (بی حجاب)در رسانه ها پخش میشود باعث ایجاد یک شبههدر اذهان مردم میشود.
دس خوش به همچنین پدری خوشم اومد
اول یه بلای ناموسی سر خونواده بهمن می آوردن، بعدکه حسابی بهشون فشار میومد بهمنو میکشتن، البته با رعایت ملاحظات ایمنی
همیشه میگن جهل و نادانی دشمن انسان هست، و همچنین خشم و عصبانیت موجب پشیمانی میشود. منم نمیتونم قضاوتی کنم، چون حال پدر رومینا رودرک کردن کار دشواری هست .نمیدونم در اون لحظه که این پدر داشت سر دختر کوچکش روبا داس آهنین میزد پس حس محبت پدر ی کجا بود؟ واقعا بنظرم اومد اصلا رومینا رو نمیدید!
چرا وچرا باید این اتفاقها بیافتد؟ من به مادر رومینا تسلیت میگم و براش صبر آرزو میکنم . رومینا جان دخترک زیبا و مظلوم روحت شاد . آقای خاوری شما هم در این جنایت وحشتناک غیر انسانی بی تقصیر نیستی.وهمچنین مراجع قضایی هم با بی اعتنایی به خواسته رومینا خودشان شریک جرم این قضیه هولناک شدند .
عزیزم رومیناهمیشه نامت در تالش زنده میماند بخاطر ظلمی که در حقت شد .
خشم کلید تمام بد بختیها ست
پدرش نمی خواست با بهمن زندگی کند به اون چه واقعاً که سال هابعد اعضابش را می کشدحق اش هست رومینا جان روحت شاد
به نطر من مسبب مرگ رومینا مراجع قضایی هستند که حساسیت قضیه رل دیدند واین دختر را تحویل پدرش دادند
به نظر من عشق هردو پاک بوده چون تو این چند روز بهمن میتونست دامن رومینا رو لکه دار کنه ولی اینکارو نکرده پس نباید در مورد این دو قضاوت کرد این دو فقط بپای جهل خانواده نابود شدن اگر یک بزرگتر عاقلی وجود نداشت این اتفاق نمیافتاد.
با سلام.نظرشخصی من مقصر اصلی پدر خانواده هس چرا؟چون که این پدر هس که نتونسته فرزندشو درست تربیت کنه مقصر پدر و مادر خانواده هس که تو تربیت فرزندش کوتاهی کرده راه وروش تربیت رو بلد نبوده فقط بزرگش کرده پدری که دم از غیرت و تعصب میزنه باید از بدو تولد بهش یاد میداده چی درسته چی غلط روش صحیح زندگی کردن و بهش یاد میداده .رومینا که یه بچه بوده از یه بچه هیچ انتظاری نباید داشته باشی پس این دختر حاصل دسترنج خودشه.حالا اگه پدر رومینا غیرت داشت اول باید اون پسره رو میکشت بعدش خودشو میکشت که نتونسته درست فرزندشو تربیت کنه این عین عدالت به نظر من.البته مادرش هم بی تقصیر نیس
حقش بود مرگگگگگگگ
سلام ، واقعا برای بعضی انسان ها متاسفم زیرا عشق و علاقه را نمی فهمند و با بی فکری چنین کار احمقانه ای می کنند و بعد از ان مگر این به اسطلاح لکه ننگ رفت یا پاک شد با انجام قتل رومینا بزرگتر هم شد ،عامل همه ی این دختر کشی ها یک چیز است کم محبتی از طرف پدر خانواده دختر ها دی این سن و سال نیاز به محبت ای از طرف جنس مخالف دارند اگر این محبت باشد هیچ یک از این اتفاقات نمی افتد ، اگر بهن و پسر های مملکت من با این تفکر بزرگ می شدند که هر دختری ناموسش هست و با هوس به دختری نزدیک نمی شدند خیلی از این اتفاقات نمی افتاد ، و در اخر بهمن استفاده خود را از رومینا کرده بود پس راهی جز ازدواج نبوده ،اگر مردم می دانستند که باید برای خود زندگی کنند و نه برای دیگران زندگی خیلی بهتر میشد پدر رومینا به دلیل اینکه دیگر نمی تواند سرش را توی در و همسایه بلند کند رومینا را به قتل رساند ،قتل ، قتل همیشه سزایش اعدام بوده پس در این مورد هم نباید تردیدی باشد ،
البته باید گفت که پدر در این بی آبرویی بسیار زجر و سختی کشیده به عصبانیتش حق میدهم قطعا برای او بسیار سخت بوده است شاید اگر ما هم در جایگاه او قرار می‌گرفتیم دست به قتل دختر می‌زدیم اما بنظرم هرچقدر هم عصبانی بوده حق کشتن او را نداشته هرگز حق کشتن کسی را از روی عصبانیت ندارد هیچکداممان حق این کار را نداریم کاش به جای این همه عصبانیت کمی بیشتر به دخترت عشق میورزیدی و دوستش میداشتی....گاهی وقتها خیلی دیر میشود باید حواسمان به تک تک لحظات زندگی باشد چون ممکن است در همان لحظه بزرگترین اتفاق زندگی رخ دهد شاید کسی تصمیم به خودکشی بگیرد و کسی تصمیم به زندگی کردن همه ی اینها به کارها و حرف های ما به یکدیگر بستگی دارد چرا که خیلی از هم دیگر تاثیر پذیر هستیم
میدانم صحبت کردن راجع به مرگ رومینا نه او را میان ما باز میگرداند و نه پدر از کرده ی خود پشیمان میشود!ما حتی حق قضاوت هیچ کدام را نداریم چرا که در جایگاه هیچکدام نبودیم و نیستیم اما بهتر است کمی روی طرز فکر هایمان کار کنیم اگر پدر کمی طرز فکرش متفاوت تر بود شاید بهتر با این مسئله برخورد می‌کرد و هرکاری هم که دختر کرده باشد باز هم پدر خدا که نبوده که به دنبال مجازات کردن دختر باشد و هیچ گاه حق کشتن او را به منظور تنبیه نداشته!درست است در این دوره زمانه آنقدر بی بند و باری و حیا و بی ناموسی زیاد شده است اما کشتن دختر به منظوره بی ناموسی غیرت نیست!اگر پدر یا عموی آن غیرت داشتند زندگی برای رومینای عزیز میساختند که نیاز به علاقه و محبت کس دیگر را نداشته باشد بحثم پول و امکانات نیست اگر پدر غیرت دارد زندگی را فراهم میکرد که سرشار از محبت باشد آنقدر محبت که دختر حتی لحظه ای به تکیه کردن به مردی همسن پدر را نداشته باشد...رومینا دیگر درمیان ما نیست و از نظره من کار اشتباهیه که راجع به اشتباهات یا تصمیمات اون صحبت کنیم چرا که شاید اگر ما هم جای اون قرار داشتیم همین کار رو میکردیم ما که نمیدونیم چه سختی هایی رو تحمل کرده...!اما بهتر است روی افکار و طرز فکرهایمان کار کنیم نمیگویم بی حیایی و بی غیرتی و فرار از خانه را رواج دهیم نه کمی فکر کنیم و عاقلانه تر تصمیم بگیریم و قبل از قضاوت کردن ابتدا خود را در اون جایگاه قرار دهیم و کمی این طرز فکر های کهنه را از خود دور کنیم که دیگر رومینایی در تاریخ ایران تکرار نشود چرا که ما خدا نیستیم که به دنبال مجازات هم دیگر باشیم همه ی ما اشتباه میکنیم همه ی ما...روحت شاد رومینای عزیز امیدوارم در آن دنیا به خوشحالی و خوشبختی برسی که همیشه آرزویش را داشتی و من عذر میخوام بابت همچین چیزهای تلخی که تجربه کردی....🖤🖤
هیچکس نمیتونه قضاوت کنه. کار پدر به شدت بد و دور از عرف بوده ولی اگر یک دقیقه خود را جای پدر بگزارید می‌فهمید که چه خفتی در شهر کشیده و آبرروی خود را در حراجی به فروش رسانده و فشار روانی روی آن بوده. اما کارش اصلا قابل توجیه نیست. دوست پسر این دختر یکی دیگر از مقصر های این داستانه که تا کمتر از چهل روز دیگه یه دختر دیگه رو پیدا میکنه. چجوری شما میتونید یه همچین آدمی رو شریک اون دختر مظلوم بدونید
سلام باید پدر رومینا اون پسر بی شرف رو قطعه قطعه میکرد نه دختر خودشو،ولی بنظر من باید اینکار اتفاق میافتاد ولی بجای رومینا،بهمن بی همه چیز رو پدرش میکشت تا برای همه کسانی که فکر میکنن که از معصومیت یه دختر بچه استفاده کرده و در این موضوع پدر بیچاره ی رومینا رو مقصر میدونن درس عبرت میشد .
درود بر این پدر باغیرت.
ولی درستش این بود که اون پسره بیشرف رو‌ به دار میکشید که
درس عبرتی بشه برا امثالش که بفکر لکه دارکردن ناموس یک خونوادن.
دختر ۱۴ساله در اووووج بلوغ و سادگی کافیه یه همچون اشغالی فریبش بده
که عاقبت بشه این.هرکسی هم پدر باغیرت موبینا رومقصر میدونه خودش بیغیرته
وناموس براش معنی ومفهومی ندارد
با سلام و عرض تسلیت به جامعه ایرانی،،مراقبت از این دختر معصوم؛ و مشاوره با یک پدر خشمگین و دلشکسته و متعصب باید قبل از این مصیبت ،انجام میشد
تا وقتی فضای مجازی کثیفی مثل اینستا و تلگرام وجود داره دختران ما بی بندوبار میشن.. هیچ ربطی به محبت پدر نیست.. خانواده هایی دیدم که پدر به شدت دخترشو دوست داره و هیچ کمبود محبتی هیچ خشونتی نبوده ولی دختر از خونه فرار کرده این مرض و از اینستا الگو میگیرن و دچار فساد اخلاقی میشن دچار تهاجم فرهنگی میشن.. دختر 13ساله چرا باید گوشی داشته باشه و بدون نظارت خانواده با یه پسر 30 ساله ارتباط بگیره.. خانواده مقصره 100درصدهست...دختر منم اگر بود همین کارو باهاش میکردم. قضاوت نکنید هیچ وقت شما هم بودید و دخترتون اینکار و با آبروی شما میکرد واکنشتون کمتر از این نبود. خدا به همه شون صبر بده
خرافات و اعتقادات اشتباه این ملت فرا گرفته و برای نابودی این جهالت به سالها زمان نیاز هست ما قرن ها از اروپا و آمریکا عقب تریم تا زمانی که اعتقادی هست اوضاع همینه... چه قتل ها و شکنجه هایی که زنان و دختران این سرزمین به اسم ناموس و آبرو کشیدند.
این دختر بچه فقط وفقط قربانی خودخواهی این مردان شده یکی اون مردی که به اسم عشق اون رو با خودش برد و ازش همایت نکرد یکی هم مردی که دم از خانواد و آبرو زد ولی خودش خانوادش رو نابود کرد.
تا کی قرار شاهد چنین چیزایی باشیم؟؟ تا روزی که اعتقادی هست.
باابرازتاسف ازاین حادثه و ازجهل ونادانی وتعصبات پوچ وقدیمی مردمی که دوستی وعشق دونفربهم رابدون اجازه پدرومادربربادرفتن ناموس میدانندبایدگفت آن قاضیی که بدون حساب وکتاب وبدون بررسی جوانب کاروزندگی دختردرآن خانهوعجزوناله های دخترمبنی براینکه به خانه برودکشته میشودوخیلی راحت اورابه پدربیرحم وجلادش میسپارد نیزمقصراست وبایدجوابگوباشدمتاسفانه ازاینگونه قضاوتهای ناعادلانه بگونه های مختلف دردادگاههابسیارشاهدیم وخیلی ساده قضات ازپایمال کردن حقوق افراد میگذرند جای بسی تاسف است.
سلام
هر چقدر هم در خانه پدری سختی باشد دلیل برای فرار نمیشود.
شکی نیست که فکر فرار توسط بهمن در سر رومینا وارد شده است.
بهمن اگر رومینا را دوست داشت به او راه درست را نشان میداد و هیچ وقت عکس او را منتشر نمیکرد .
هدف بهمن خیر نبوده و با نقشه قبلی وارد شده است .
قطعا بهمن بعد از رومینا به سراغ دختران کم سن و بی تجربه دیگر میرفت .
حداکثر مجازات برای بهمن و خانواده اش که دختری را بدون اجازه پدرش چند روزی با خود میبرند چیست ؟
قلب ملت ایران متالم و غمگین است .
حداقل میبایست بهمن و خواهرش به سزای عملشان برسند.
ممنون
من مراجع قضایی را مقصر این قتل میدانم

این پدر باید در انظار اعدام شود تا درس عبرت سایرین شود
این پدر باید سنگسار شود تا درس عبرتی شود برای سایر
یعنی با این نظر احمقانه قتل رو توجیح کردی. خدا امثال تفکرات شما رو از روی زمین برداره
من هم جای پدر رومینا بودم او را میکشتم
ناموس وآبروی انسان از فرزند عزیزتر است
اگر دادگاه عادل باشد باید این نامرد که این
دختر را اغفال کرده مجازات کند
پدر دختر لکه ننگ را از دامان خود پاک کرد
درو د بر شرفش
سلام
چند سالی است که مسائل بی آبرویی و عدم احترام به ارزش های خانواده مد شده آن هم در شهرهای بزرگی مثل تهران و بنده به عین میبینم که دختران بی اطلاع از حیله پسران هوس ران آگاه نیستند و به چه شکل مستهجن آرایش غلیظ کرده و در دام میافتند و وقتی بخودشان میایند ناموس خود را بر باد رفته میبینند من نمیخواهم عمل پدری که فرزند خود را کشته تایید کنم اما این پدر با آبرو صد در صد صلاح خانواده و دخترش را میخواسته و دوست نداشته چنین وضعیتی پیش بیاید واقعا" از صمیمه قلب میگویم در حال حاضر ۷۰ در صد خانواده های ایرانی متاسفانه متاسفانه کنترل خانواده خود از زن و فرزندان خود را ندارند و شما شاهد چنان رفتارهای زشتی میشوی که شرمت میاید که اسم خانواده را بر روی آنها بگذاری و در مقابل بهمن هرگز نباید چنین کاری را میکرد آن هم با اون تفاوت سنی که مطمئن باشید زمانی که آن دختری که بدست پدر کشته شد بسن ۲۰ سالگی میرسید مطمئنا" از عمل خود پشیمان میشد مثال اکثریت مادرهایی که در این سنین ازدواج کردند و از کرده خود پشیمان شدند که تمامی ما چه در فامیل و چه مادرهای خودمان آن را لمس کرده و منجر به جدایی گردیده و فرزندان خود را آواره در جامعه رها کرده و با متاسفانه گرفتار یکسری انسان های هوی ران گردیده به نظر بنده ناموس پرستی و مثال کوه پشت خانواده بودن در جامعه ما نزد یکسری ها شده جو سنگین خانواده باز میگویم با عمل این پدر با شرافت موافق نیستم ولی خدا برای هیچ کس این مسائل نیاورد ما ایرانی هستیم و در تاریخ آمده که ایرانیان با ناموس ترین مردمان دنیا هستند و در کلیه جنگ های پیش آمده از زمان کوروش کبیر تا به اخرین جنگ ایران با صدام تجاوزگر هیچوقت ایرانیان به ناموس کسی تجاوز نکردند و ما یگانه هستیم خدا به پدر و خانواده این دختر صبر عطا بفرمایید و این دختر را رحمت کند
رومینا جانم
چه قدر سخت و تلخ است مرگ تو
تو کودک بودی باید در خانه امن پدریت زندگی میگردی،بازی میکردی،اما حالا تو
قربانی یک اشتباه بزرگ شدی...با بغض برای رومینا 🖤
به نظر من در این قتل چهار نفر مقصرند؛
مقصر اصلی این اتفاق جامعه است، جامعه ای که از هر چیزی تقدس زایی کرده وتفکرات دگمتیک را در افکار عمومی تحمیل کرده
مقصر دوم این قتل آن مرد ۲۸ ساله ایست که از احساسات پاک یک دختر ۹ ساله برای پاسخ به امیال خویش هر چند پاک به نفع خودش بهره برده،دختری که بشدت با کمبود عواطف مخصوصا از جانب پدر مواجه بوده است
مقصر سوم پدر رومیناست پدری که تحت تاًثیر اذهان عمومی قرار گرفته وشتاب زده دخترش را بقتل میرساند
پدر عزیز ای کاش بجای این عمل شتابزده ات علت یابی میکردی که دخترت چه خلائی داشت وچقدر در ایجاد این خلا عاطفی نقش داشتی
مقصر چهارم مادر رومیناست مادری که با بی توجهی به رابطه دخترش با یه مرد همسن همسرش با پنهان کردن این موضوع وترس از حرف مردم از کنارش عبور میکند.
واقعا باعث تاسف و تاثر فراوان است اینگونه حوادث که شاید مشابهه این اتفاق پیش امد کرده است برای کشور ما ، اینگونه مسائل برمیگردد به خانواده و عملکرد والدین در
خانواده که خود مادر باید یک الگوی خوب و مناسبی باشد برای دختر که او را راهنمایی
درست نکرده یا مسئله شرعی و دینی را نتوانسته به فرزندش اموزش صحیح بدهد ، موضوع بعد متاسفانه درجامعه فعلی ما اینگونه مسائل بی بنده باری در بین قشر جوانان امروزی ما بدجور و ناخواسته داره بسمت وسوی غرب گرایی سوق داده میشود و دشمن داره روی ذهن و افکار فرزندان ما این فرهنگ غلط و بی بندباری را واقعا دارند ترویج میدهند که متاسفانه از کنترل اکثر والدین خارج شده الخصوص در بین پسرها بیشتر دیده میشود و خصوصا در شهرهای بزرگ این موضوع پررنگ تر از محیط های کوچک است و جا دارد توضیح داده شود که در روستاها خوشبختانه خیلی کمتر این اتفاقات پیش می اید بخاطر اینکه در یک محیط کوچک کلیه اهل ان محل همدیگر را میشناسند همین موضوع خودبخود بخاطر حفظ ابرو هم که شده خدا راشکر مردم سعی میکنند از حرکات ضد اخلاقی و ضد دینی خود را حفظ کنند ...چه بسا این اتفاق بخاطر اینکه در روستا بوده و همه اهل محل خانواده این دختر را میشناختند و پدر به خاطر حفظ ابروی خود و بخاطر اینکه به اهل محل و فامیل ها غیرت حود را ثابت کند ناچار شد فرزند خود را بدین صورت بقتل برساند که جلو مردم بتواند یک مقدار به اصطلاح خودش سرش را بالا بگیرد و وجدان خودش را راحت تر کند که متاسفانه متاسفانه ، کار به اینجا ختم میشود که یک خانواده ابرومند باید تا یک عمر پیش مردم محل خود و جامعه سربزیر شود خداوند عاقبت همه مارا ختم بخیر گرداند آمین از شر شیطان ....والسلام
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار