نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 فروردين 1399 - 13:25
همزمان با افزایش شیوع کرونا؛

نوای جنوب:هم استانی ها نگران هستند با تغییر پیش آمده، شاهد افزایش ورود خودروها و مسافران سایر استان ها بوده و دامنه شیوع بیماری کرونا در بوشهر گسترده تر شود، آن هم در شرایطی که امکانات درمانی استان تکافوی نیازهای ساکنان را نمی دهد، چه برسد به مسافران.

نوای جنوب:براساس مصوبه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در استان بوشهر، هرگونه فعالیت داوطلبانه برای مقابله با کرونا در استان در قالب جمعیت هلال احمر انجام می‌گیرد.سه ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا که اول فروردین ۱۳۹۹ در استانداری برگزار شد، مقرر شد از امروز هلال احمر استان با جدیت بیشتر بر جلب و جذب فعالیت‌های داوطلبانه اقدام کند و همه داوطلبان در این قالب فعالیت کنند.

چندین روز است که نیروهای مردمی به صورت خودجوش در مبادی ورودی استان بوشهر حضور دارند و  تلاش می کنند برای پیشگیری از شیوع کرونا، از ورود خودروهایی که شماره پلاکشان مربوط به استان نیست، جلوگیری کنند.

 

مصوبه اخیر ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا با انتقاد این افراد رو به رو شده و معتقدند با تصمیم جدید استانداری، صرفا تست تب سنجی بر روی خودروهای ورودی انجام می شود و امکان ورود آنها به استان و شهرها آزاد شده است.

پیش از این براساس اعلام معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر، نیروهای مردمی در شهرستان بوشهر باید از خانه مشارکت‌های مردمی سلامت این شهرستان کارت شناسایی دریافت می‌کردند و سپس در قالب کنترل ورودی شهر فعال می شدند، اقدامی که طی یک هفته اخیر صورت گرفته است.

البته پیش از این هلال احمر استان بوشهر، از کسانی که قصد دارند در زمینه مقابله با کرونا مسئولان را یاری دهند خواسته بود به این جمعیت مراجعه کنند.

https://media.mehrnews.com/d/2020/03/17/3/3409345.jpg

گفته می شود تصمیم جدید استانداری برای قراردادن فعالیت های مردمی در قالب هلال احمر به این دلیل می باشد که دولت در انفعالی عجیب، ورود مسافران به سایر استان ها و مناطق کشور را ممنوع نکرده و فعالیت روزهای اخیر نیروهای مردمی در ممنوعیت ورود خودروهای پلاک سایر استان ها خلاف تصمیم کنونی دولت ارزیابی شده است!

با این حال، هم استانی ها نگران هستند با تغییر پیش آمده، شاهد افزایش ورود خودروها و مسافران سایر استان ها بوده و دامنه شیوع بیماری کرونا در بوشهر گسترده تر شود، آن هم در شرایطی که امکانات درمانی استان تکافوی نیازهای ساکنان را نمی دهد، چه برسد به مسافران.

کنترل ورودی و خروجی های استان بوشهر تشدید شده است

در همین حال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر می گوید: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی از روز پنج شنبه کنترل مبادی ورودی و خروجی استان تشدید شده است.

براساس خبری که روابط عمومی استانداری از قول وی منتشر کرده، مجید خورشیدی ادامه داد: نه تنها کنترل ورودی و خروجی های استان لغو نشده بلکه با هدایت نیروهای داوطلب مردمی به سمت جمعیت هلال احمر؛ این کنترل تشدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه از نیروهای داوطلب مردمی انتظار داریم فعالیت خود در قالب هلال احمر برای کنترل ورودی و خروجی های استان ادامه دهند گفت:  کنترل ورودی و خروجی های استان به صورت شخصی و خودجوش امکان پذیر نبوده و عواقب بدی خواهد داشت لذا نیروهای مردمی داوطلب میتوانند با پیوستن به هلال احمر به فعالیتهای خود ادامه دهند.

پلیس: به بوشهر سفر نکنید

https://media.mehrnews.com/d/2017/09/16/3/2575049.jpgفرمانده انتظامی استان بوشهر نیز گفت: با توجه به سختی و مشکلاتی که در مبادی ورودی استان برای مسافران ایجاد خواهد شد از هموطنان درخواست می‌‌شود این استان را مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب نکنند.

سردار«خلیل واعظی» اظهار داشت: پلیس در کنار نیروهای بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر با استقرار در مبادی ورودی استان، ورود مسافران را کنترل خواهد کرد.

وی گفت: از هموطنان درخواست می‌‌شود این استان را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب نکنند چون ممکن است ساعت ها در ترافیک و گیت های کنترل ورودی معطل شده و در صورت داشتن علائم بیماری تحت نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی قرنطینه خواهند شد.

رئیس پلیس استان با تاکید بر اینکه هرگونه عملیات  کنترل ورودی و خروجی استان به وسیله دستگاه‌های متولی همچون پلیس، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای مردمی در اختیار هلال احمر انجام خواهد شد تصریح کرد: هر اقدامی غیر از این مورد تایید پلیس نیست و اجازه انجام آن داده نخواهد شد.

بستن یا محدودیت در ورودی‌ها با هماهنگی فرمانداران

مهرداد ستوده معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: فعالیت شهرداران و دهیاران درخصوص هرگونه مسدود و محدود کردن مسیرهای ورودی شهرها باید با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌ها باشند.

هیچ امکاناتی برای پذیرش مسافران نوروزی فراهم نیست

هیچ امکاناتی برای پذیرش مسافران نوروزی فراهم نیستاستاندار بوشهر نیز با بیان اینکه هیچ امکاناتی برای پذیرش مسافران در بوشهر در ایام تعطیلات نوروز فراهم نیست تصریح کرد: لازم است هموطنان، این استان را برای مقصد گردشگری انتخاب نکنند.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه بازار و اصناف استان بوشهر در شهر‌های مختلف در عرصه مقابله با ویروس کرونا پیشگام بوده‌اند گفت: بازار استان بوشهر به استثنای واحد‌های صنفی عرضه کننده ارزاق عمومی مابقی واحد‌ها تا ۱۵ فروردین تعطیل است.

گراوند با قدردانی از همکاری فعالان اجتماعی، مردمی و سازمان‌های مردم نهاد که به صورت خودجوش در عرصه مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کنند افزود: حرکت و فعالیت همه نهاد‌های مردمی در این راستا بر اساس مصوبه ستاد کرونا باید با مدیریت و فرماندهی یک سازمان از جمله جمعیت هلال احمر باشد تا از بروز برخی از مشکلات جلوگیری شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه کمپ‌ها، بوستان‌ها، اقامتگاه‌ها و مهمانسرا‌ها و هتل‌ها هیچ خدماتی به مسافران ارائه نمی‌کنند افزود: واگذاری خانه‌های مبله در استان بوشهر ممنوع و تاکنون افزون بر ۵۵ خانه مبله غیرمجاز پلمب شده است.

گراوند با قدردانی از جامعه پزشکی و پرستاران در عرصه ویروس کرونا عنوان کرد: ماندن در خانه سبب رفع خستگی کادر درمانی و پرستاری در غیر این صورت بر خستگی آنان افزوده می‌شود.

وی، با تاکید بر جمع آوری فروشندگان دوره گرد برای کمک به جلوگیری از انتقال ویروس کرونا افزود: با تلاش جامعه پزشکی و پرستاران تاکنون ۸۲ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر بهبود یافته‌اند که همکاری مردم در بخش‌های مختلف برای شکست این ویروس امری ضروری و اجتناب تاپذیر است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ستاد کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار