نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 اسفند 1398 - 16:50

نوای جنوب: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: استفاده از ماسک‌های غیراستاندارد می‌تواند منشا ایجاد بیماری در افراد شود.

نوای جنوب:

استفاده از ماسک‌های غیراستاندارد منشا ایجاد بیماری خواهد بود  رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: استفاده از ماسک‌های غیراستاندارد می‌تواند منشا ایجاد بیماری در افراد شود.

 ماریا خویش دوست بیان کرد: حدود سه هفته از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد و حالت اضطرار و مراقبت از خود کم‌کم با سبک زندگی مردم عجین شده است.

وی افزود: البته این روز‌ها تا حدودی از ترس و اضطراب ابتدایی این معضل کاسته شده و اغلب مردم به شستشو و ضدعفونی کردن مداوم دست‌ها و سطوح عادت کرده‌اند، اما هنوز تقاضای بیش از حد برای برخی اقلام بهداشتی پابرجاست.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به ماسک‌های بهداشتی و الکل که تقاضای زیادی در این روز‌ها دارد اشاره و اضافه کرد: هرچند از سوی رسانه‌ها مدام اعلام می‌شود که نیازی به استفاده از ماسک برای تمامی مردم نیست، اما باز هم تقاضا زیاد است؛ از این رو عده‌ای اقدام به تولید ماسک در شرایط غیراستاندارد می‌کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اصلی‌ترین راه انتقال ویروس کرونا از طریق دست‌های آلوده است و از آنجا که ممکن است تولید ماسک در شرایط غیراستاندارد و توسط افراد دارای علائم بیماری و در تماس با دست آلوده تولید شود، می‌تواند باعث انتقال بیماری شود.

خویش دوست گفت: ماسک باید در شرایط بهداشتی تولید و پس‌ازآن در بسته‌های تکی، استریل شده و سپس از آن استفاده شود که متاسفانه اکثر ماسک‌هایی که به صورت فله در بازار موجود است فاقد این شرایط هستند و همچنین ماسک‌های استریلی که به‌وسیله دست توزیع می‌شوند نیز در معرض آلودگی مجدد هستند.

وی بیان کرد: مراکز دارای مجوز‌های دولتی ازجمله داروخانه‌ها و کالا پزشکی‌ها به‌هیچ‌عنوان اجازه توزیع و فروش ماسک غیراستاندارد به صورت فله را ندارند و در صورت مشاهده چنین مواردی، طبق مقررات پیگیری می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از مردم خواست در صورت نداشتن علائم بیماری از ماسک استفاده نکنند و در صورت لزوم از ماسک‌ها استاندارد استفاده کنند و موارد تخلف داروخانه‌ها و کالا پزشکی‌ها را با شبکه بهداشت و درمان در میان بگذارند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ماسک

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار