نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 بهمن 1398 - 12:46

نوای جنوب:: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: یک کارگاه تولید غذای فلافل به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی در این شهرستان مهر وموم شد.

نوای جنوب:احمد آخوندی در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارگاه که در شهر بردخون شهرستان دیر فعالیت داشت، فاقد مجوز لازم از سازمان غذا و دارو بود و به صورت غیرقانونی و بدون رعایت موازین بهداشتی اقدام به تولید فلافل و عرضه آن در سطح استان بوشهر می‌کرد.

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/01/25/4/156914766.jpg

وی اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت بردخون در ادامه روند نظارت و پایش‌های مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این کارگاه را پس از طی مراحل قانونی پلمب کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ادامه داد: به دلیل بی اعتنایی متصدی به تذکرهای کارشناسان بهداشت محیط  و تولید در شرایط غیربهداشتی پس از  اخطارهای لازم، بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی  تعطیل شد.

پآخوندی تاکید کرد: با صنف‌هایی که باعث به مخاطره افتادن امنیت غذایی شهروندان شوند، بدون اغماض برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به خطر شیوع بیماری‌های قابل انتقال از مواد غذایی، افزود: به علت بی توجهی و سهل انگاری متصدیان و کارگران نسبت به آموزش‌ها و توصیه‌های کارشناسان بهداشت محیط و رعایت نکردن مسائل بهداشتی در هنگام تولید محصولات غذایی، امکان وقوع مسمومیت و بروز طغیان بیماری در بین شهروندان افزایش می‌یابد.

آخوندی افزود: همه متصدیان و کارگران صنوف مشمول، باید دوره ویژه بهداشت عمومی را گذرانده و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دیر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار