نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 05 آذر 1398 - 12:03

نوای جنوب:در حالی که جوانان متخصص و افراد صاحب تجربه خوبی در استان وجود دارد که می توانند در به راه انداختن چرخ توسعه استان نقش آفرین باشند، اما به نظر می رسد که استاندار بوشهر چندان میل و رغبتی برای استفاده از آنها در پست های مدیریتی ندارد.

نوای جنوب:به گزارش سوک، در حالی که جوانان متخصص و افراد صاحب تجربه خوبی در استان وجود دارد که می توانند در به راه انداختن چرخ توسعه استان نقش آفرین باشند، اما به نظر می رسد که استاندار بوشهر چندان میل و رغبتی برای استفاده از آنها در پست های مدیریتی ندارد.

این موضوع حداقل در استانداری بوشهر بیشتر به چشم می خورد و در حالی که افراد پا به سن گذاشته ای در طی چند سال گذشته همچنان بر مصدر امور جا خوش کرده اند اما برای پست های خالی مدیریتی هم از نیروهای جدید استفاده نمی شود.

یکی از این پست ها که از اتفاق نقشی مستقیم در برگزاری انتخابات اسفندماه مجلس دارد، دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر است که تا 25 شهریورماه امسال در اختیار عادل دهدشتی بوده است.

دهدشتی که همزمان با تصدی مدیریت سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر در 23 اردیبهشت ماه امسال حکم عضویت و دبیر ستاد انتخابات استان را از طرف گراوند استاندار بوشهر دریافت کرده بود در حالی در روز 25 شهریور ماه بوشهر را به مقصد سازمان تامین اجتماعی در پایتخت ترک کرد که سرپرستی اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر به عباس برزگرزاده تحویل داده شد.

بدون در نظر گرفتن این موضوع که برزگرزاده طی چندماه گذشته ماموریتش از دانشگاه آزاد به استانداری بوشهر تمدید نشده و مشخص نیست که فعلا با چه ساز و کار اداری در استانداری بوشهر حضور دارد، به دست گرفتن مدیریت هم زمان دفتر سیاسی و انتخابات و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ( در طی تقریبا سه سال به شکل سرپرستی ) در کنار دبیری چند ستاد از جمله ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و تدریس در دانشگاه نمی تواند به شکل اقناع کننده ای به انجام وظایف ذاتی اش بپردازد.

این موضوع بار دیگر داستان دوشغله ها را به دهن متبادر می سازد که پیش از آن دارای اشکالاتی قانونی بوده و اکنون در فضایی که به نظر آقایان با قحطی رجال در استان مواجه شده اند ترکیب بندی جدیدی به خود گرفته است. دوشغله هایی که بر اساس مادۀ ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی و نیز مدت سرپرستی دستگاه‌های اجرایی «تصدی بیش از یک پست سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع می‌باشد. در موارد ضروری با تشخیص مقام مسئول مافوق تصدی موقت پست سازمان مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز می‌باشد» را بر نمی تابد.

در کنار این مدیر دو شغله، نام حسن ابراهیمی در استانداری بوشهر دیده می شود که هم زمان مدیریت دو مجموعه را در استانداری بوشهر به دوش می کشد. ابراهیمی در حالی از 17 مهرماه سال 1395 و در دوره صدارت سالاری در استانداری بوشهر، مسئولیت مدیرکلی حوزه استاندار را تاکنون بر دوش می کشد که از 16 اردیبهشت ماه امسال ابتدا به عنوان سرپرست و سپس معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر را در اختیار دارد.

گستردگی فعالیت هر دوی مسئولیت های  حسن ابراهیمی  به گونه ای است که از عهده یک فرد خارج بوده و نیاز است که برای حوزه استاندار، گراوند به دنبال یک گزینه مناسب دیگری باشد.

اصلاح ساختار مدیریتی در استانداری و بخش عمده ای از دستگاه های اجرایی استان بوشهر، خواسته به حقی است که بارها برای روان سازی امور حاکمیتی به استاندار بوشهر پیشنهاد کرده ایم که تاکنون بی نتیجه بوده است . نتیجه این نوع بی توجهی، روزمرگی مدیران در کنار کاهش شدید انگیزه برای مدیران جوانی است که می توانند در صورت استفاده بهینه از آنها در پست های مدیریتی منشاء خروج استان از این بن بست بی تدبیری باشد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار