نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 17 شهريور 1402 - 23:43
عنوانمودند

نوای جنوب:یکی از موضوعات مهم در توسعه مناطق استان‌ها موضوع راه است. ما یک استانی هستیم که حمل و نقل در آن به‌سرعت در حال افزایش است. در سال ۱۴۰۱ رشد حمل و نقل بین شهری در استان بوشهر نسبت به سال ۱۴۰۰ چهل درصد افزایش پیدا کرده که یکی از دلایل آن صنعت نفت‌ و گاز وپتروشیمی است.





نوای جنوب:استاندار بوشهر اظهار داشتند:یکی از موضوعات مهم در توسعه مناطق استان‌ها موضوع راه است. ما یک استانی هستیم که حمل و نقل در آن به‌سرعت در حال افزایش است. در سال ۱۴۰۱ رشد حمل و نقل بین شهری در استان بوشهر نسبت به سال ۱۴۰۰ چهل درصد افزایش پیدا کرده که یکی از دلایل آن صنعت نفت‌ و گاز پتروشیمی است. بیست و یک واحد پتروشیمی در استان بوشهر فعال است و نزدیک پنجاه درصد از مواد اولیه‌ی پتروشیمی‌ها در استان بوشهر تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از آن متاسفانه به شکل خام صادر می‌شود و بخشی از آن در صنایع دیگر مصرف می‌شود؛ انتقال این حجم از مواد اولیه‌ی پتروشیمی و کالاهایی که از چهارده بنادر ما ترخیص می‌شود که حمل و نقل در استان ما را به شدت افزایش داده.

متاسفانه ما از در موضوع حمل و نقل ریلی متاسفانه توسعه پیدا نکردیم و یک راه‌آهنی که راه‌آهن شیراز-بوشهر و عسلویه گفته می‌شود چهارده سال است که شروع شده و متاسفانه با سرعت کندی در حال پیش‌رفتن است.

در مورد حمل‌ و نقل جاده‌ای ما روی جاده‌هایی که نیمه‌تمام هستن متمرکز شده و آن‌ها را کامل می‌کنیم.

دکتر محمدی زاده افزودند :نکته‌ی مهم دیگر درمورد سیاست آیت‌الله رئیسی در پروژ‌ه‌های عمرانی بر تکمیل‌ طرح‌های نیمه‌تمام است و سیاستی بسیار درستی می‌باشد.

یکی از راه‌های نیمه‌‌تمام کریدور شمال‌به‌جنوب که از چابهار شروع می‌شود و در امتداد ساحل دریای عمان وارد هرمزگان می‌شود و از آن‌جا وارد استان بوشهر می‌‌شود و بعد از آن وارد خوزستان می‌شود و بعد به شلمچه وصل می‌شود و از آن‌جا ما را به عراق متصل می‌کند و از آن طریق ما به سوریه و مدیترانه وصل می‌شویم.

ایشان در خصوص اقدامات در حوزه راه گفتند:این کریدور پانصد و چهل کیلومترش در استان بوشهر عبور می‌کند که از این پانصد و چهل کیلومتر بخشی‌اش نیمه‌تمام مانده بود و دولت سیزدهم با حمایت‌ها قطعه به قطعه جلو می‌رویم و آن را کامل می‌کنیم، اولین قطعه‌ای که کامل کردیم و سال گذشته به بهره‌برداری رساندیم بیست و شش کیلومتر جاده‌ای بود در منطقه‌ی عسلویه تحت عنوان جاده‌ی بزباز به بندو. در ادامه کمی جلوتر تکه‌ای سیزده کیلومتری ما بین بنک و دوراهک بود که کامل کردیم و در دهه‌ی فجر به بهره‌برداری رساندیم. بعد از آن بین برازجان و‌ اهرم یک بخشی از این اراضی باقی مانده که یازده کیلومتر آن را کار کردیم و بقیه‌اش را مشغول کار هستیم. کمربندی گناوه دوازده کیلومتر نیمه‌کاره بوده که با آوردن پیمانکار و پشتیبانی کردن مشغول کار هستند و انشالله در دهه‌ی فجر به بهره‌برداری می‌رسانیم. و قطعه‌ی‌ پایانی ما در استان بوشهر ورودی شهر دیلم است که شش کیلومتر است و در این قطعه چون جاده یک بانده هست متاسفانه هر ساله چند عده از بهترین فرزندان این مملکت تصادف می‌کنند، ما یک پیمانکار خوب را انتخاب کردیم که تقریبا زمستان گذشته کارش را شروع کرده و در هفته‌ی دولت امسال این شش کیلومتر را به بهره‌برداری می‌رسانیم. و یکی از جاده‌های بسیار مهم ما بین ما و استان فارس است تحت عنوان قطعه‌ی دالکی و کنارتخته که تقریبا بیست و هشت کیلومتر مسافت است، جاده یک بانده است و مرتب سالانه بین سی و پنج تا چهل نفر در این تکه متاسفانه کشته می‌شوند، دو پیمانکار داشت که یکی از آن‌ها کار را ترک کرد و دیگری مشغول بود و در سفر اول آقای دکتر مرتضوی از این قطعه بازدید کرد و تمام منابع مورد نیاز تکمیل این قطعه را دستور تامین داد، پیمانکار دوم انتخاب شده و با پشتیبانی مالی کارگاه فعال شده و برابر قرارداد پروژه امیدوار هستیم در سه سال آینده این قطعه را به بهره‌برداری برسانیم و از جان مردم عزیزمان حفاظت کنیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار