نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1402 - 01:21
در گفتگو با نوای جنوب:

نوای جنوب:  مدتی است شاهد نشر برخی موارد در خصوص اقدامات مختلف فرمانداری دشتستان هستیم جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع از نظر دکتر احمد بنافی فرماندار دشتستان در خصوص این موارد و اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان استان پای صحبت دکتر بنافی نشستیم:





نوای جنوب:  مدتی است شاهد نشر برخی موارد در خصوص اقدامات مختلف فرمانداری دشتستان هستیم جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع از نظر دکتر احمد بنافی فرماندار دشتستان در خصوص این موارد و اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان استان پای صحبت دکتر بنافی نشستیم:

فرماندار دشتستان می گوید : داستان قطار و افرادی است که سنگ به سویش می‌زند چراکه قطار در حال حرکت است. اگر حالت ایستایی داشته باشد سنگ نمی‌زنند. البته نه آن قطار می‌ایستد و نه سنگ تأثیری دارد. 

س: ارزیابی شما این است که چونکه فرمانداری فعال هست شاهد  چنین اقداماتی هستیم ؟ بله همین طور است. به دنبال این هستند که این روحیه تلاش و خدمت را تضعیف کنند و به نوعی فرمانداری را در شرایط انفعال قرار دهند. به هر صورت آنها نمی‌خواهند جریان انقلاب محور تحولات باشد. این آنها را اذیت می‌کند. 

فکر نمی‌کنید انتقاد آنان درست باشد؟ انتقاد چیز خوبی است اما انتقاد با تخریب متفاوت است. آنها بدنبال این هستند که یک روزنه پیدا کنند و حمله کنند این با انتقاد مغایرت دارد. به طور مثال به آقای بارگاهی معاون سیاسی حمله کردند که رئیس فلان کارگروه شده و شروع به تخطئه کردند. نمی‌دانستند که این کارگروه از اساس بخشی از ماموریت معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی است و به حساب خودشان یک کار ابتکاری است و لذا همین را بدون مطالعه گرفتند و به فرمانداری حمله رسانه‌ای کردند. در واقع در یک روز چند مطلب علیه فرمانداری کار کردند. این کار قطعا اتفاقی نیست و هدفی در پشت آن نهفته است.

خوب حالا این موضع اخیری که مطرح کرده‌اند که راجب به تقسیط وام واحدهای نیمه‌ ساخته چیست؟ اینکه عرض کردم اینها بدنبال انتقاد نیستند مصداقش همین موضوع است که به مسئله نمی‌رسند یعنی تقریبا با نگاه سطحی بدنبال تخریب هستند. موضوع این است که ما یکسری واحدهای تکمیل شده در تعاونی‌های مسکن موجود در شهرستان داریم که بانک مسکن به دلایلی هنوز وام‌های مسکن آنان که در حالت مشارکت مدنی باقی مانده است را تقسیط نکرده است. این دلیل یک بخشش مشکل ساختاری بانک مسکن است که هنوز حل نکرده و باعث افزایش سود دوران مشارکت می‌شود و عملا متقاضیان ضرر میکنند چرا که هم میزان سود مشارکت بیشتر میشود و همچنین نمی‌توانند مسکن‌ ساخته شده خودشان را تحویل بگیرند مانند مجتمع ۲۴۲ واحدی. یکسری واحدهای مسکونی داریم که ساخته شده و مالکان آنها هم بدون اینکه وامشان را تقسیط کنند رفته‌اند و ساکن شده‌اند و حالا اگر وام آنها تقسیط نشود بانک برابر ضوابط و مقررات باید اقدام می‌کند که این به ضرر متقاضی است و مقرر شده در مجتمع تعاونی مسکن مهر آبرسانی که چند واحد اینطور داریم از طریق مدیر تعاونی با بانک مسکن همکاری شود و کمک کند که تسهیلات آنها تقسیط شود. مورد دیگر هم به واحدهای در حال ساخت برمی‌گردد که بیش از ده سال از تسهیلات آنها می‌گذرد و بانک اعلام کرده تسهیلات ساخت مسکن آنها که در حال حاضر در مرحله مشارکت مدنی است باید تعیین تکلیف شود و برابر ضوابط بانکی اگر روی آنها اقدام نشود وارد مرحله جریمه می‌شود که برای تعاونی و متقاضیان هزینه‌های فوق العاده زیادی دارد. به طور مثال تعاونی ایثارگران اینگونه است. حالا تصمیم گرفته شده برابر بازدیدی که بانک می‌کند آن بلوک‌هایی که پیشرفت ۸۵ درصدی دارد و قرار است برابر اولویت بزودی تکمیل شود بانک تسهیلات را از مشارکت مدنی به فروش اقساطی تغییر دهد که هزینه بیشتری متوجه تعاونی و متقاضیان نشود و از طرفی سند تجمعی پروژه به نام متقاضیان تفکیک شود و حتی تعاونی بتواند تسهیلات متمم را برای تسریع در اتمام واحدهای باقی مانده بگیرد.

یعنی اینکه این اقدام شما هزینه‌های دارندگان واحدها را کمتر میکند و فرایند تکمیل واحدها را تسریع میکند؟ بله دقیقا همین است. دلیل این همه پیگیری برای رفع موانع همین است که مردم ضرر بیشتری نکنند و به حقوقشان برسند. اما این دوستان به مسئله نمی‌رسند و قضاوتشان هم عجولانه است و هم غیر تخصصی، که پیامد آن هم ناامیدی این افرادی است که امروز تنها امیدشان به این دولت است. شما نگاه کنید مجتمع پرگان چند سال بلاتکلیف مانده است. خوب حالا با توافق صورت گرفته میان راه و شهرسازی و بنیاد مسکن که با ابتکار فرمانداری بوده مسئله تکمیل این پروژه‌ها قرار است انجام شود. خوب اینها باید چند سال پیش انجام می‌شد متاسفانه در گذشته به دلیل تصمیمات غیر کارشناسی گره در کار ایجاد کرده‌اند که همه ضرر کرده‌اند حالا این گره دارد باز می‌شود که همه مشکلشان حل می‌شود هم مردم هم تعاونی و هم بانک.

 

نکته پایانی دارید؟ نکته خاصی ندارم فقط به این دوستان توصیه می‌کنم که سعی کنند مشفقانه و عالمانه و همچنین دلسوزانه متن بنویسند و قضاوت کنند. گرفتن امید از جامعه ظلم بزرگی است. همین موضوعات را اگر حتی در خوشبینانه واقعا برایشان ابهام وجود داشت می‌توانستند بپرسند و بنویسند. این هم برای کار حرفه‌ای بهتر است و هم برای افکاری عمومی بهتر است.

 

در پایان امیدوارم خداوند عاقبت همه را بخیر کند



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار